Ga naar inhoud

Show your daily drive


GuidoK

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei 330dM:

Carbon is Engels voor ...

Oke, bedankt voor je waanzinnige interesante informatie. Ik doe gewoon mijn boodschappen bij de AH.

Overigens vind ik Enzo niet zo interesant dus antwoord op deze vraag zal de rest van mijn leven aan me blijven knagen🤡

 

2 uur geleden zei GuidoK:

De ferrari fabriekskleur is geel ...

Volgens mij had der Enzo een hele donkere bril ( ook als de zon niet scheen).

Wat kost de diesel bij deze pomp? 😂

 

8 uur geleden zei GuidoK:

Dan zal bmw dat rood wel weer gejat hebben van ford...

Mooi vergelijk en bedankt voor de info dat BMW dat mooie rood van deze koetsenbouwers heeft afgekeken💩. Doe mij nog steeds maar die rode BMW.

Zwart is heel toepasselijk voor deze auto, dit merk is overigens Chinees tegenwoordig. FYI🤡

 

711A2F9B-B095-4455-B359-CA8C8DC528BA.jpeg

 

2 uur geleden zei GuidoK:

De ferrari fabriek ...

HQ van mijn merk. Best impressive.

7F6455B8-5BD3-4944-B776-695821AD5207.jpeg

aangepast door 2.5si
Kijk. Scheelt een pagina en drie posts ...
Link naar reactie
53 minuten geleden zei Diesel330:

 

Wat kost de diesel bij deze pomp? 😂

 

Pomp?

Diesel?

 

Misschien heeft iemand hier inderdaad een hele donkere bril op.. Ik zie namelijk helemaal geen pomp maar heel wat anders?

 

Maar bij ferrari kunnen ze ook wel indrukwekkende gebouwen bouwen....

 

Dit is hun speeltuin :clown:

Ferrari-World-Abu-Dhabi.jpg

Om de kinderen van hun clientèle te vermaken :smile:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
37 minuten geleden zei GuidoK:

Dit is hun speeltuin ...

Yep, laatst nog geweest. Had geen witte jurk aan dus viel best op met mijn BMW shirt.

Overigens waren de witte jurken geen vrouwen🤡

aangepast door 2.5si
Kijk, zo kan het ook. Scheelt ongeveer een pagina aan citaten in een uur. Volgende keer graag zonder full quotes :-)
Link naar reactie
  • Administrator

[admin modus] lief, lief, lief Dieseltje. Wil je alsjeblieft voortaan geen full quotes meer gebruiken? Er zijn ons forumleden om minder ontvallen ... :hypocrite: [/admin modus]

Link naar reactie

Klopt, geel is de kleur van Modena, geboorteplaats van Enzo. Elke 1e Ferrari van een serie wordt in die kleur gespoten. Zoals je ook ziet inderdaad bij die “pomp”, sommigen zullen daarin echter de hoofdingang van de fabriek herkennen:laugh: Volvo is overgenomen door Geely, daarvoor was het al van Ford trouwens, zo is die cirkel mbt zwarte auto’s weer rond:cool:

Oh ja, niet heel interessant maar wél met dubbel s.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Op 24-12-2017 om 18:43 zei 330dM:

Carbonzwart is van dichtbij diepdonkerblauw,  erg mooie kleur, gaat ook al een tijdje mee bij BMW, is een van de “M-kleuren”, maar bij BMW Individual kan veel natuurlijk als je betaald:cool: 

 

Mijn E39 is Carbonschwarz.

 

 

DSC02267-klein.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

De blauwe kleur van Carbonzwart wordt pas goed zichtbaar als de zon schijnt. Dan gaan de Micaplaatjes in de metallic lak, fonkelen/het licht terug kaatsen.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op 20-6-2018 om 22:54 zei mohikaan:

De blauwe kleur van Carbonzwart wordt pas goed zichtbaar als de zon schijnt. Dan gaan de Micaplaatjes in de metallic lak, fonkelen/het licht terug kaatsen.

 

Klopt. En daarnaast is bij bepaalde typen kunstlicht is de blauwe gloed ook zichtbaar.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

De E91 heeft plaatsgemaakt voor een stoere Zweed: een V60 T4 R Design (2 liter turbo, 190 pk, automaat).

Rijdt zeer comfortabel, met de BMW toch wel heel veel kleine ergernissen gehad in 75.000 km, deed een beetje veel afbreuk aan de Freude am Fahren.

 

e5c6770a-1093-449c-b903-4e47c9aa9e62.JPG

f97dcb4c-ee6b-4870-bed7-2eeb7d40601e.JPG

  • Like 1
Link naar reactie
2 uur geleden zei MNZ3M:

 

Is toch een Chinees !?

 

Het is imho òf een zweed, of een belg, afhankelijk van het productiejaar. (ergens in 2017 is geloof ik de lijn naar Belgie verhuist)

 

 

Link naar reactie
5 uur geleden zei GuidoK:

 

Het is imho òf een zweed, of een belg, afhankelijk van het productiejaar. (ergens in 2017 is geloof ik de lijn naar Belgie verhuist)

 

 

Dan rij jij dus in een Amerikaan? Haha...

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

Ja idd. Amerikaan van duits design. Kan je soms ook wel merken aan de kwaliteit van de gebruikte materialen in het interieur.

Let wel dat motor en onderstelonderdelen van duitse leveranciers zijn. Maar ja, daarvan is ook weer de helft in china gemaakt...

Maar bij die volvo Is qua design iig niets chinees. Maar ook daarvan komt natuurlijk wel weer een groot gedeelte van de onderdelen uit china, zoals bij alles tegenwoordig.

Link naar reactie

Da's alleen de buitenkant, een vormpje. Ik bedoel het technisch design.

Het uiterlijk ontwerp zou ook nog wel eens nederlands kunnen zijn (ik heb wel eens gehoord dat v. hooydonk er ook aan getekend zou hebben)

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Weer terug van weggeweest op dit forum. Ik raak alweer enthousiast over dit leuke forum en kijk uit naar veel Freude am Fahren!

 

Daily driver is een Mercedes 350e uit 2015, jawel een plug-in hybrid. Nieuw besteld als auto van de zaak, naar mijn smaak samengesteld met opties die ik belangrijk vond (ADAS pakket & Burmester audio!).

Ik had nooit echt veel met Mercedes maar ben voor de 7% bijtelling gegaan, en ben nu wel heel erg tevreden over deze heerlijke comfortabele kilometervreter. Perfect samenspel tussen verbrandingsmotor en electromotor, geweldig koppel (600Nm), alleen helaas extreem weinig electrische actieradius (<20km). Daarvoor o.a. BMW, Volvo, Renault en Citroen gereden, waarbij BMW me toch het meest aanspreekt,

 

Daarnaast een Peugeot 107 uit 2012 erbij voor mijn vrouw, zij rijdt voornamelijk korte stukken en wil een kleine auto. Rijdt prima en probleemloos met een leuke 3-cyl roffel, zij is er heel blij mee.

 

En volgende week staat de nieuwe aanwinst er bij. De Z4M waarover later meer + foto's.

daily_merc.jpg

aangepast door timewa
Link naar reactie

wow. bedenk me door deze post op eens, dat ik mijn nieuwe Daily ride niet eens gedeeld heb.

Da's gek, want het is een BMW, ben er nogal trots op en lees vrijwel dagelijks dit forum.

 

Wat is het:
G30, 540i, m-sport, high exec, carbon blue, met nodige toeters en bellen.
Zwart van binnen, piano lak en zwart keramische delen.

Wat voor toeters? Adaptive Drive, Adaptive LED, High Exec., Driving Assistent plus en belangrijkste Parking Assistent plus (NOT!).

Allemaal rete belangrijk, maar waar ik het meeste van geniet...is de motor. Heerlijk, elke dag weer, genieten.

 

Waarom: nou...ik vrees dat het de laatste echte 6-cilinder (nieuw) wordt, want over 4-5 jaar zal die wel net zo duur zijn als nu de M550i
En die kostte nu zo'n 35-40k meer...dat wordt me te gortig.

 

Groeten! Harold
 

IMG_1599.png

Link naar reactie

Wow Harold, mooie bak en ongetwijfeld heerlijk om mee te rijden.

 

Ik heb in 2007 mijn 1e BMW nieuw besteld, ook een 5 serie (E60 LCI). Heerlijke auto waar ik probleemloos 190dkm mee heb gereden in 4 jaar tijd.

 

De jouwe is in alle opzichten de overtreffende trap. Ik denk dat je gelijk hebt dat 6 cylinder motoren nog zeldzamer worden en steeds onbereikbaarder. Geniet er van zo lang het kan!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik verruilde de e93 325i voor een F33 430d, 2015, 35dkm. Kocht hem bij de dealer in Essen (dui) en voerde hem zelf in. Inmiddels 44dkm. Fantastisch ding. 

 

Optielijstje: 

Editionen und Pakete
- Innovationspaket
- Luxury Line
- Navigationspaket ConnectedDrive
- ConnectedDrive Services
- Comfort Paket
- Lichtpaket
- Ablagenpaket

Antrieb und Fahrwerk
- Automatic Getriebe Steptronic

Umwelt und Sicherheit
- Diesel Partikelfilter
- Adaptiver LED-Scheinwerfer
- BeifahrerairbagDeaktivierung
- Active Protection
- Reifendruckanzeige
- Innenspiegel automatisch abblendend
- Scheinwerfer-Waschanlage
- Alarmanlage mit Fernbedienung
- Regensensor und automatische Fahrlichtsteuerung
- Fernlichtassistent

Komfort und Innenausstattung
- Lenkradheizung
- Akzentleisten Perlglanz Chrom
- Durchladesystem
- Lordosenstütze für Fahrer und Beifahrer
- Nackenwärmer
- Komfortzugang
- Klimaautomatik
- Innen- und Außenspiegel automatisch abblendend
- Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer
- Armauflage vorn verschiebbar

Komfort und Innenausstattung (Fortsetzung)
- Windschutz
- Zusätzliche 12-V-Steckdosen
- Edelholzausführung Fineline anthrazit Fahrerassistenz
- BMW Head-Up Display
- Rückfahrkamera
- Concierge Services
- Park Distance Control (PDC)
- TeleServices
- Instrumentenkombination mit erweiterten Umfängen
- Aktive Geschwindigkeitsregelung mit Stop&Go-Funktion
- Intelligenter Notruf
- Surround View
- Speed Limit Info Multimedia
- Freisprecheinrichtung - Komforttelefonie mit erweiterter Smartphone-Anbindung
- HiFi Lautsprechersystem
- Real Time Traffic Information
- Navigationssystem Professional
- Remote Services
- DAB Tuner Exterieur
- Anhängerkupplung mit schwenkbarem Kugelkopf
- Exterieurumfänge in Wagenfarbe Räder/Bereifung
- Leichtmetallräder - Bereifung mit Notlaufeigenschaften
- 19"LM Räder Vielspeiche 399 mit Mischbereifung
 

 

Nurbtm.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.