Ga naar inhoud

Show your daily drive


GuidoK

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, 2.5si zei:

 

 

En dan beginnen wij er niet over dat BMW ondertussen ook voorwielaangedreven driecilinder “ruimte”pukkels maakt voor active bejaarden en andere voormalig Fiat Multipla en Opel Zafira rijders.

 

 

Inderdaad nu je het zegt, volvo heeft idd geen mpv's en mini-mpv's in het segment (á la 2 tourer en grand tourer)

Wat dat betreft leveren ze minder in aan imagobeeld dan dat bmw heeft gedaan op dat vlak.

 

En volgens mij hebben ze ook (nog?) geen driecylinders.

Wèl 4 cylinders met turbo èn supercharger, wat natuurlijk best bijzonder is.

 

Volvo heeft overigens nog wel i6 motoren, alleen stoppen ze die niet meer in personenauto's 😉

  • Like 1
Link naar reactie

Tja, als we het over Opel en Volvo hebben, dan moet ik toch bekennen.... stiekem is de Opel Agila toch wel mijn droomauto.

 

Dat design, die heerlijke agiele looks, de rauwe power, die met zorg ontworpen wieldoppen en de handvaten op het dak om hem op te tillen uit het parkeervak. Daar gaat het autoliefhebbershart toch echt sneller van kloppen!

 

 

 

opel.jpg

aangepast door timewa
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • Administrator

Ik kijk ook wel eens met een schuin oog naar zo'n XC60, voor als de V70 uiteindelijk de geest geeft., of er een reparatie aankomt die hoger is dan de dagwaarde. Is deze geimporteerd of niet? Mij valt op dat het aaanbod van fatsoenlijk uitgeruste exemplaren voor een redelijke prijs niet zo groot is, terwijl een grote tweedehands Volvoboer hier in het dorp (Van Aarle) ze bij bosjes tegelijk de grens over laaat komen ... 

Link naar reactie
4 uren geleden, 2.5si zei:

Ik kijk ook wel eens met een schuin oog naar zo'n XC60, voor als de V70 uiteindelijk de geest geeft., of er een reparatie aankomt die hoger is dan de dagwaarde. Is deze geimporteerd of niet? Mij valt op dat het aaanbod van fatsoenlijk uitgeruste exemplaren voor een redelijke prijs niet zo groot is, terwijl een grote tweedehands Volvoboer hier in het dorp (Van Aarle) ze bij bosjes tegelijk de grens over laaat komen ... 

 

Deze komt uit Zweden. Nu komen de meeste Volvo's uit Zweden :biggrin1: Maar deze heeft daar ook een paar jaar ervaring opgedaan.

En de eigenaren in Zweden zetten veel vinkjes in de optielijst. Deze is dan ook behoorlijk compleet.

Het is de laatste uitvoering van het vorige model (eenvoudig te herkennen aan de verticale dagrijverlichting aan de voorkant (waarbij overigens bij deze XC60 ook al de achterverlichting mee doet)).

Dat betekent dan ook een 4 cilinder van 306pk met een 8traps Geartronic (waarmee hij sneller, laag toeriger en véél zuiniger is dan z'n 6 cilinder T6 broer).

 

In Nederland vindt je idd weinig XC60's (en ook XC70's) die compleet zijn met weinig kilometers voor een schappelijk bedrag.

Zal toch wel vraag/aanbod ding zijn. 

Ik heb behoorlijk lang op de loer gelegen, maar koopjes zijn er niet. Heel veel afdingen kun je (bij een redelijke vraagprijs) ook vergeten.

Motto is: stel je model qua motorisering en opties samen en dan direct kijken en zaken doen.

 

Ik heb er afgelopen week iets meer dan 4.000km mee gereden en dat beviel prima.

Op de snelweg met 120-150km/u ongeveer 1 op 11,5. Ter plekke in de Alpen ongeveer 1 op 13,5-14,5.

Het blok heeft bulten koppel vanaf bijna stationair door de compressor. Daarmee kun je enorm lui rijden.

1 op 8 kan ook ook prima als je steeds als eerste bij het verkeerslicht weg wil zijn.

De 20" wielen doen wel wat afbreuk aan het comfort maar het blijft een comfortabele stille wagen en het oog wil ook wat, toch?

aangepast door PHS
Link naar reactie

@PHS

Mooi hoor, ik ben een jaar geleden overgestapt van een E91 naar een Volvo V60 T4 R trim, ook een ex Zweed die via de dealer bij Berlijn door mij geïmporteerd is. Ook bijna alle opties, muv electrische stoelen en een schuifdak. Vergeleken met de BMW een relaxed rijdende auto, probleemloos (en dat kon ik van de E91 niet zeggen). Heb al eerder meerdere Volvos gehad.

O ja via de app Transport Styrelsen kun je de historie deels terugvinden. Wel even je Volvo in Nederland aanmelden voor o.m. Volvo on call.

En nu hou ik op voordat ik een ban krijg....:)

Veel plezier ermee!

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 7 maanden later...

Ik heb net een nieuwe daily besteld... stap toch weer over van Mercedes naar BMW voor het kilometervreten voor de zaak en met het gezin.

 

Eerst wilde ik rond mei bestellen, toen serieus gekeken naar de vernieuwde E-klasse. Maar een teleurstellende facelift en een volledig ongeinteresseerde verkoopafdeling (tenenkrommend!) zorgde er voor dat mijn beslissing werd uitgesteld. Toen werd de G30 LCI aangekondigd. Bij BMW was er wel snel concrete informatie. En een verkoper die daadwerkelijk luisterde, meedacht, en - zeker niet vanzelfsprekend tegenwoordig - ook nog echt iets van de auto afwist. Zo volgde snel een proefrit met een G30 van voor de facelift waar ik een grote glimlach van kreeg.

 

Lang verhaal kort: Het is een 530i met veel leuke opties geworden. In een bijzondere kleur die me heel leuk lijkt: Pythonic Blue. Ik heb die kleur echter nooit in het echt gezien. Beetje een gokje dus, ik kijk er heel erg naar uit om hem in het echt te zien (ws begin oktober) en zal dan wat foto's posten.

 

 

FRONTSIDE_51BH_1592311391820.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Oké, als bestellen ook telt:

Dit is mijn bestelling, levering in augustus 🤩

Polestar 2, 400pk, awd, 0-100 4,7 sec 😎

Krappe 500km wltp. 

P2-Moon-1.jpg

aangepast door BroC
Aanvulling.
  • Like 2
Link naar reactie

Mijn 'nieuwe' dailly sinds eind 2019. Sorry, het is geen BMW geworden want een M6 is me te langzaam, te ordinair en veel te oncomfortabel... 😁

Alpina B6 Biturbo Gran Coupe Allrad, no. 075 van 124.

 

86580060-8533-426F-A5D3-7B4A193FEAC0.jpg

aangepast door JK-Z4-3.0i
  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator
Op 13-8-2019 om 09:25, Maurits zei:

Ik kijk ook wel eens met een schuin oog naar zo'n XC60, voor als de V70 uiteindelijk de geest geeft...


De Volvo is dood, lang leve de Volvo!

 

Bij de V70 D5 kwam er na 350 dkm (waarvan wij er 200 dkm hebben gereden) bij een oliewissel een halve klepstoter uit de carterpan. :blink:

 

Gelet op de dagwaarde van de V70 maar geen moeite meer in gestopt. 350 dkm is een redelijke kilometerstand, maar het viel me toch tegen voor a) een Volvo en b) een D5.
 

Monieke wil per sé Volvo rijden, wilde hoger rijden, maar vind een XC70 “te plastic”. Dus een XC60. Met vrijwel alle opties behalve R-pakket en schuifdak. Maar dus wel allerlei praktische gezinszaken als zitverhogers in de achterbank en alle veiligheidsopties.  
 

Eens zien hoe lang deze het volhoudt:

 

3C27DAD1-53E2-44F6-B988-365CD8E468DA.thumb.jpeg.9521393fd7fd9199b74bf5e0c6372652.jpeg

  • Like 3
Link naar reactie
Op 20-6-2020 om 22:16, JK-Z4-3.0i zei:

Mijn 'nieuwe' dailly sinds eind 2019. Sorry, het is geen BMW geworden want een M6 is me te langzaam, te ordinair en veel te oncomfortabel... 😁

No. 075 van 124.

 

86580060-8533-426F-A5D3-7B4A193FEAC0.jpg

 

Wat een gave bak. Ik rijd wel eens in een 640d GC en dat vind ik al een prachtwagen. Jouw Alpina is nog veel bijzonderder en natuurlijk veel sneller... koesteren, want dit is een klassieker in de dop.

 

Link naar reactie
13 uren geleden, timewa zei:

 

Wat een gave bak. Ik rijd wel eens in een 640d GC en dat vind ik al een prachtwagen. Jouw Alpina is nog veel bijzonderder en natuurlijk veel sneller... koesteren, want dit is een klassieker in de dop.

 

Dank je. Mijn vorige was ook een (witte) 640d GC en daar was niets mis mee. Een Alpina B6 is echter wel van een andere orde qua comfort, power en exclusiviteit.

 

IMG_6171.JPG

aangepast door JK-Z4-3.0i
  • Like 1
Link naar reactie

Sinds eind Januari ben ik de gelukkige eigenaar van een BMW 320I GT geworden! Eind volgende maand naar Carly in Leiden en gaan we dit monster is laten rem

aangepast door Metalazo
Privy
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.