Ga naar inhoud

Ewout

>>Donateur 2020<<
  • Aantal items

    818
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    25

Ewout won de laatste dag op 23 maart

Ewout had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

114 Uitstekend

Over Ewout

  • Titel
    2.8 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    2010 BMW Z4 Sdrive 30i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Dordrecht
  • Interesse(s)
    Open rijden

Recente bezoekers van dit profiel

1801 profielweergaven
  1. Twee nieuwe achterbanden wegens een spijker door een wang. Aangezien ik niet op asymmetrisch rubber wil staan. Prettige bijkomstigheid de banden waren drie tientjes goedkoper per stuk dan twee jaar terug.
  2. Je kan ook de zak van de handbak monteren dan heb je alleen de indicatie op de nieuwe pook. Echter, de pook ombouw wordt door een gerespecteerd lid van Zroadster.com niet meer aanbevolen: (plastic binnenwerk breekt en dan kan je - zonder de boel te demonteren - de pook niet meer verzetten. https://www.zroadster.com/forum/threads/kann-ich-den-automatikwahlhebel-knauf-austauschen.86314/page-6#post-3046212
  3. Kijk hier eens, dit heb ik ook erin zitten.
  4. Hier dan een antwoord van iemand die *wel* een E89 heeft (met automaat). Welke automaatbak je koopt hangt af van welke motorisering je wilt. SDrive23i en 30i geleverd met 6-bak ZF 6HP19. Prima degelijke automaat. Volgens huidige standaarden "basic". Past prima bij het goedmoedige karakter van de N52. SDrive 35i en 35iS geleverd met 7-traps DCT. Getrag GS7D36BG/SG. Automaat met dubbele koppeling. Instant verzetten. Sportbak. SDrive 18i, 20i en 28i geleverd met 8-bak ZF 8HP45. Prima moderne automaat. De pook van de 6hp19 is het twee
  5. Ewout

    Motor valt uit

    Ik heb hetzelfde eens gehad met een heel andere auto, bleek een losse motor massa kabel te zijn, die uit gewoonte nog wel contact maakte, maar af en toe dus niet. Precies zelfde, uitval, maar ook meteen doorlopen. Ontsteking zou wel kunnen maar dan niet naar één cilinder maar eerder, dus helemaal geen ontsteking meer. Brandstof lijkt me typisch zo’n kandidaat dat je juist wel stotterend uitvalt. nokkenas- of krukaspositiesensoren gaan meestal juist stuk of haperen bij warme motor. Over het algemeen dus. Houdt vooral bij wat je doet en verander liever geen tw
  6. Ewout

    Motor valt uit

    Een accu met kleinere capaciteit zit natuurlijk sneller aan zn beperking dan een lekker dikke accu. Vul je kenteken in bij een accuboer online en er komt zo uit rollen wat je wel moet hebben, kwa capaciteit en bouwvorm.
  7. Ja deze heb ik pas gezien, vond ‘m nog wel vermakelijk. Jammer dat niemand die standaard “standaard” lichtmetalen velgen waardeert. Ik vind ze nog wel wat weg hebben van de Dunlop light alloys zoals gebruikt op de Jaguar D-type destijds. die van de MX-5 ga ik opzoeken. Roest is sowieso een dingetje daar aan de andere kant van het kanaal. Het is een terugkerend thema.
  8. Jazeker. De signalering zit in die sloten, niet in een ouderwetse deur of klep contact zoals vroeger. Je kan de auto ontgrendelen en vergrendelen, pas als je de kofferdeksel open knop op de keyfob ingedrukt houdt gaan de kofferdekselsloten weer open. Dit is voor de E89 dus he.
  9. Ik moet zeggen, dat is wat ik lees op t Amerikaanse Z forum. En die knakker had z’n accupolen los genomen. En ik ga het niet proberen want wij Europeanen hebben geen nood trekkoord om de achterklep te openen tenzij later zelf aangebracht, wat ik nog steeds van plan ben. Anyway, de punten onder de motorkap zijn voor mij verder weg dan de accu achterin. Ja het licht gaat uit in de kofferbak. Alles geregeld door een van de tig elektrische modules in de BMW.
  10. Eindelijk ook een CTEK druppellader gekocht met verlengsnoer en vaste aansluiting met indicator. Ik rij helaas maar 24km naar m'n werk en in de winter merkte ik dat de accu door de stoel en stuurverwarming (yesss) en ik vergeet de dashcam wel eens uit te zetten, redelijk uitgeput raakte. Dus mijn routine is nu om de Z in t weekend aan de lader te hangen. De lader kan ik ook elders gebruiken waar ik nog een andere cabrio heb staan. Daar ben ik ook wel eens een weekend. Wat ik met de Z doe, is ik sluit de sloten rechts en links in de klep met een schroevendraaier (de linker voelt da
  11. Ewout

    Locatie raammotor

    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e89-z4-sdrive30i-roa/repair-manuals/51-body-equipment/51-35-power-windows-electrical-operation-rear/8IHrjARd
  12. Leuk, interessante informatie. Wellicht zijn de remmen te gebruiken voor de E89. Deze heeft ook weer elektrische parkeerrem achter.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels