Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Gisteren
  2. WillemI

    Sticky steering

    Sticky steering Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Heb sinds 2 maanden een Z4 2.5i uit 2003, 150.000 km, zwart. Ik had al over sticky steering gelezen en daarom een aankoopkeuring laten doen door een BMW-specialist (geen dealer).. Wel een lijst met kleine dingetjes (samen met een grote beurt toch € 1.200) maar geen sticky steering. Nu heb ik een aantal ritjes gemaakt maar ben bang dat ik het toch heb. Alleen, het is in die tijd niet warmer geweest dan 12 graden. Afgelopen zaterdag zelfs maar 6 graden. Wat ik ervaar is dat ik, om rechtdoor te rijden, steeds kleine correcties moet ma
  3. Afgelopen week
  4. Waarschijnlijk hebben ze dat gedaan met een blaasbalg...
  5. Ik zou normaal zeggen, beter duur dan niet te koop... Maar hallo, wat een prijzen zeg. Moet zeggen dat ik me wel een beetje begin te ergeren aan hoe de prijzen van BMW onderdelen extreem stijgen naar mate de auto ouder wordt.
  6. De micro switch die het probleem had veroorzaakt was 15 euro. Speciale tooling 45 euro. Uurtarief 64 euro ex btw dus reken maar uit.... Ach het blijft een dure hobby.
  7. Je hebt drie keer een veertje en toch een moertje nodig. Nummers 2 en 3 op de tekening (onderdeelnummers eronder): De prijzen zijn zowaar geen kattenpis, maar Ekris denkt er gelukkig nog wel aan te kunnen komen:
  8. Nou gelukkig dan maar! 7,5u is natuurlijk wel veel tijd, maar materiaal zal er weinig nodig zijn geweest, dus dan zijn de kosten in totaal nog een beetje te overzien hoop ik. Ik zou die glow-in-the-dark handle meteen kopen als ik jou was. Dit wil je niet nog een keer meemaken toch?
  9. Derde rem licht montage dopjes missen Ik zag al wat langer dat mijn 3de remlicht wat scheurtjes vertoonde en in de winter tijd een mooi klusjes alles los te maken. ik weet niet wie dit vroeger gemonteerd heeft maar als vul ringen zijn stalen moeren gebruikt , niet zoals het hoort , echt dom. Zie gele markering op foto nu wil ik dat graag maken. Denk dat het kunstof busjes moeten zijn ??? Wie weet dat , ik heb een 3D printer dus als ik de maten weet kan ik ze ook maken als ze niet meer te koop zijn
  10. Het laatste redmiddel zou inderdaad een gaatje zijn maar was gelukkig niet nodig. Hoe precies weet ik niet (geheim van de smid?) maar ze hebben het bovenste dak iets kunnen oplichten en daardoor met smalle tooling/handen e.a kunnen doen. Ook via skiluik. Ze zijn er wel in totaal 7,5uur mee bezig geweest maar ze hebben nooit het idee gehad er niet uit te komen. Kost alleen tijd (=geld). Volgende keer wat meer vertrouwen hebben in deze Bosch garage. Blij dat hij weer voor huis staat. Ga er nog wel over nadenken om zo'n glow-in-the-dark handle te kopen voor het nood-ontgrendelen
  11. Bij Ruud hebben we het toen met het beroemde gaatje moeten doen. Dat was nog best wel een dingetje haha
  12. Ik ben benieuwd. Ik hoop zonder het beroemde gaatje ...
  13. Eerdere
  14. Kreeg goed nieuws van de garage dat ze het opgelost hebben. Hoe krijg ik nog te horen. Heeft ze wel veel moeite gekost. Had zelf ook diverse garages en personen gebeld zoals ook hierboven genoemd. Die hadden geen echte oplossing. Zal later nog even een updated geven hoe het opgelost is. Bedankt voor meedenken. Boven de 150.000km uit 2009.
  15. @Zwippet die handmatige ontgrendeling zit er standaard NIET in, dus ik denk dat dit geen optie is. Ze zullen iets anders moeten verzinnen, ik denk dat een universele garage zich sowieso geen raad weet met dit soort storingen. Een goed adres is Thommy in Lisse, Hans vd Leden (kijk even op fb) heeft daar storingen aan zijn dak laten verhelpen. In ieder geval balen, succes met de reparatie. PS: hoe oud / hoeveel km op je E89?
  16. Hallo, heb even getwijfeld om te vragen. Wij zitten nu met hetzelfde probleem met onze E89. Eerst een storingsmelding over dat het dak niet vergrendeld was. Even op het knopje open/dicht drukken dacht ik. Niet dus. Kreeg daarna de storingsmelding dat Dakbeweging verstoord was. Maar de ramen wilden dus niet meer dicht... Bij garage krijgen ze er geen beweging meer in. Ook niet met de software de kofferbak openen. Die gaat een stukje open maar gelijk weer dicht als je hem wil openen. Blijkt ook een sensor storing die ergens inbed kofferbak zit. Probleem dus. Gelukkig een skiluik maar i
  17. Maurits

    Onze jarigen

    @Bigpapa & @BroC: van harte mannen! Maak er hoe dan ook iets moois van vandaag!
  18. Als je nog steeds geinterreseerd bent in een setje style 32 breedset, kijk dan eens op de site van Autohuis Meppel of Buursema Leek ( dezelfde eigenaar). Staat een onbeschadigde 17 inch set voor €600.
  19. damige

    Contact gezocht

    Hey, Ik ben nieuw op dit forum en zag je oproep, ik woon bij je in de buurt en mijn vorige auto was een 328i met het N20 blok, volgensmij dezelfde als in jouw z4 zit. Speelt je vraag nog?
  20. Hi, lief Vaste lijn niet geprobeerd, ik ga met weinig oude mensen om Koptelefooncorrectie heb ik geprobeerd, hielp niet. En idd maximale volume...het is gewoon bizar zacht. En volume van muziek kan bizar hard...gewoon gek Ik ga ff proberen, nu ff te koud
  21. Ik moest vandaag nog aan je denken. Ik zat in de E86 in een teams meeting (via een Iphone 8). Supergoed te verstaan als je het volume in de Z4 wat hoger zet dan wanneer je muziek luistert. (Zoveel hoger dat toen het gesprek voorbij was de muziek wel heel hard bleek te staan ). Mijn ervaring is dat het ook nogal uitmaakt wie / wat er aan de andere kant van het gesprek gebeurt. Je moet zelf a) je Bluetooth volume op je telefoon op maximum hebben en b) niet die hinderlijke "koptelefooncorrectie" hebben die ook bij Bluetooth ingrijpt. Maar hoe de andere kant e.e.a. ingesteld heeft ma
  22. Kijk! Leuk dat je ook hier uitkomt. Dat vraagt wel om een apart voorsteltopic met meer foto's natuurlijk!
  23. Eigenlijk ben ik het wel met je eens, weet nou niet of ik het mooi of spuuglelijk vind, maar ik ben er wel blij mee, tis in ieder geval weer wat anders
  24. Wat zonde deze originele Imola rode over te spuiten naar (saai) grijs! (mijn mening...). Imola, dé kleur voor een Z4M wat mij betreft Als dat je plan is koop ik deze wel om hem dat lot/leed te besparen
  25. Rit Ridder en Casper355 bedankt voor de reacties. Als ik de reactie van Casper355 lees lijkt het opknappen goedkoper dan nieuwe stoelen. Ik heb wel eens op ebay gekeken, maar complete stoelen heb je niet voor 500 euro volgens mij, daarnaast heb je vaak op de bijpassende deurpanelen nodig omdat je anders kleurverschil hebt. Ik zit inderdaad in de kop van Noord Holland. Ik zag een bedrijf in Alkmaar en een bedrijf in Friesland. Als ik de reactie van Casper355 lees zou het bij mij ook circa 500 euro moeten kosten. Ga binnenkort eerst de APK laten uitvoeren en daarna bij d
  26. Ja, het aanbod is schaars op het moment, eigenlijk in heel Europa. Van die Belgische kun je op basis van de foto's niet zo heel veel vinden. Meest beslissend is het onderhoud natuurlijk. Een afgestempeld boekje zoals ind e advertentie stata is leuk, maar ik zou toch op een map met facturen hopen. Mij vallen verder een paar kleine, maar niet onoverkomelijke dingetjes op: geen goede foto's van bestuurdersstoel, pook en stuur. Daar zou dus sliijtage kunnen zitten (maar dat hoeft niet). Ik zou verder hopen dat dat lelijke aftermarket displaytje bij het middelste ventitaltierooster te
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels