Ga naar inhoud

Show your daily drive


GuidoK

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei Diesel330:

 Als je weer een keer iets zinvols te melden hebt, ga ik weer in discussie met je.

 

 

Oh maar ik heb wel wat zinnigs te melden hoor. De borealis groep is zo'n plasticfabrikant wiens producten zowel in BMW als in VW worden toegepast (al dan niet via 1 van de dochterondernemingen).

 

14 minuten geleden zei Diesel330:

Verder mercs en porkers blijven vernederen, vergeet je petje niet🤓. Prettige avond, laat me verder met rust.

 

Ik kan me voorstellen dat je jaloers bent op de snelste Z4 van het forum....
Je quote ook de verkeerde persoon trouwens om je verhaal sluitend te maken

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

^^ Ik snap het citaat in je post niet Diesel. Wil je eigenlijk bij je punt blijven en toch doen of je je verontschuldigt, of begrijp ik je verkeerd?

 

Hoe dan ook: dit is je eerste waarschuwing namens de gezamenlijke administrators.

 

Pas je zelf je posts nog even aan de gewenste omgangsvormen hier en breng je ze dan meteen in lijn met de bij jouw graad passende grammatica? :idea:

 

EDIT: adem in, adem uit jongens. Het is geen wedstrijd verplassen. Het mag (eufemisme) nu weer rustiger.

Link naar reactie

Elke reactie, qua inhoud is prima. Kan ik me helemaal in vinden. Skoda etc.

 

Zielig...is dat je dat woord gebruikt in je reactie.

aangepast door PHS
Link naar reactie
  • Administrator

Kinders, dit is de laatste keer dat ik het zeg; speelkwartier is nu voorbij. De eerste die nu nog iets onaardigs zegt (maakt niets uit of het ergens een reactie op is) krijgt straf.

  • Like 1
Link naar reactie

OK. Back on topic dan.

 

En de weekend drive....soms

 

207SW 1.6i 120pk

Op 17", dus stuur als een kart

Na 10 jaar al 60.000 op de klok.

 

3mpEy2o.jpg

 

fpTdQTZ.jpg

aangepast door PHS
Link naar reactie
22 minuten geleden zei 2.5si:

^^ Ik snap het citaat in je post niet Diesel. Wil je eigenlijk bij je punt blijven en toch doen of je je verontschuldigt, of begrijp ik je verkeerd?

 

Hoe dan ook: dit is je eerste waarschuwing namens de gezamenlijke administrators.

 

Pas je zelf je posts nog even aan de gewenste omgangsvormen hier en breng je ze dan meteen in lijn met de bij jouw graad passende grammatica? :idea:

 

EDIT: adem in, adem uit jongens. Het is geen wedstrijd verplassen. Het mag (eufemisme) nu weer rustiger.

Nee, oprecht sorry. Liet me meeslepen, zal niet meer gebeuren. Gaat inderdaad nergens over.

 

 

Link naar reactie

golf.jpg

 

Was afgelopen week m'n daily.

Morgenochtend kan ik de XC70 weer ophalen.

 

Het viel me op dat die golf met een 5 bak uitgerust was. Afgelopen zomer heb ik zowel een tijdje in een A1 als een Polo mogen rijden en die hadden beide ook een 5 bak, maar ik dacht altijd dat in het C segment dat onderhand wel uitgestorven zou zijn. Kennelijk niet want deze golf is nog behoorlijk nieuw.

Link naar reactie

Dat weet ik eigenlijk niet hoe groot de motor was... ze waren beide traag (wel benzine idd), met lange versnellingen. Deze golf heeft ook lange overbrengingen. Met 110pk/250Nm komt dat ook niet snel over.

Wat dat betreft was ik beter te spreken over de A3 1.4TSI (150pk) die ik 2 jaar geleden tijdens de europatour had. Die had echt een geweldige versnellingsbak.

 

Is die 1.0 geen 3 cylinder? dat waren ze volgens mij  niet, beide 4 cylinders denk ik.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Klopt een 1.o tsi is een 3 pitter met 95 pk en in de Golf heeft dezelfde motor met 115 pk.

 

Best fijne en vooral zuinige motoren hoor en "sneller" dan de 1.2 tsi 4 pitters. (Die met 105 pk tenminste)

 

aangepast door Veloce
Link naar reactie

Ja begin ik toch te twijfelen of het geen 3 pitters waren :kopfkratz::newblush:

Die A1 liep ruim boven de 180. Bij die polo niet geprobeerd want dat was in litouwen en ik had niet het verlangen om in een voormalige russische cel te belanden :cynical:

'k heb wel foto's van de auto's maar daar staat geen motorisering op oid. Ja bluemotion en tfsi

Maar ik vond beide versnellingsbakken echt onder de maat (dat waren voor mijn gevoel ook dezelfde bakken). Heel vaag en rubberachtig. Deze golf is iets beter maar ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik vond die bakken ook slecht vergeleken met andere auto's uit het b segment. Een ford fiesta/ka schakelt heel wat beter.

Eigenlijk raar dat de VW 6 bak variant dan zo ontzettend goed schakelt. Zelfs bij 30-40 terug naar de 1 (wat versnellingsbakken doorgaans niet zo leuk vinden) was daar geen probleem; perfect gesynchroniseerd.

Maar misschien komt die wel van een heel andere fabrikant. Ik ben eigenelijk helemaal niet goed thuis in VAG techniek realiseer ik me (niet op dat niveau althans)

 

Het is dat ik voor m'n werk altijd zoveel rotzooi moet meenemen, anders zou ik voor m'n daily zeker een klein autotje nemen; dat rijdt zoveel leuker. (totdat je op de snelweg komt natuurlijk, dan is het comfort minder maar in de stad en op lokale weggetjes weet ik het wel)

 

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Zoals sommigen van jullie weten heb ik ook nog een mooie E39 525i. Eerder dit jaar bij Hannover gehaald. Na de gebruikelijke waslijst aan verrassingen, vandaag de E39 opgehaald van een paintwork correctie detail.

 

Het resultaat? Oordeel zelf...

jVFl5P.jpg

JtGfP4.jpg

JUkvyd.jpg

mdRieZ.jpg

oycORz.jpg

8m4i9D.jpg

fnQCVO.jpg

x94avt.jpg

 

Dat carbonzwart is toch wel zo'n gruwelijk lekkere kleur...

aangepast door Toink
Link naar reactie
Op 22-12-2017 om 20:57 zei 330dM:

Erg mooi, bovenin de top 5 van mooiste BMW kleuren inderdaad :cool:

Carbonzwart dan he, rood is voor brandweerauto’s en ferrari’s.

Zwart is een mooie kleur voor de auto waar je in horizontale positie je laatste rit maakt.

Rood is een mooie Ferrari kleur inderdaad en Enzo heeft dit goed gezien bij AR en BMW (zie BMW 328 bj. 1936). Beter goed gejat dan zelf verzonnen was toen zijn gedachte.

Carbon is overigens geen kleur maar een product. Kleur lijkt ergens op maar benaming klopt niet. 

Overigens mooie donkerblauwe E39, raar dat er zwart op kenteken staat..

CABCB98C-509A-418E-BF43-B2F9DD4A34A7.jpeg

Link naar reactie

Dan zal bmw dat rood wel weer gejat hebben van ford :laugh:

1903-ford-rc.jpg

En die zullen het wel weer gejat hebben van de brandweer :clown:

 

volgens mij gaat de kleur rood wel wat verder terug dan de autogeschiedenis

 

aangepast door GuidoK
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie

Carbon is Engels voor het element met atoomnummer 6., dat heeft ermee te maken denk ik.... Producten koop ik bij Albert Heijn :jockey:

RDW is nogal beperkt in het kleurenspectrum inderdaad. Carbonzwart is van dichtbij diepdonkerblauw,  erg mooie kleur, gaat ook al een tijdje mee bij BMW, is een van de “M-kleuren”, maar bij BMW Individual kan veel natuurlijk als je betaald:cool: Weet je trouwens met welke kleur Enzo ooit begon?

aangepast door 330dM
  • Thanks 1
Link naar reactie

De ferrari fabriekskleur is geel

 

Copy-of-Maranello02.jpg

 

De verbintenis met de kleur rood komt uit de vooroorlogse F1 toen elk land z'n eigen kleur had (italië was rood).

Daarom hebben veel italiaanse race en sportauto's iets met rood. Denk ook aan alfa romeo bijvoorbeeld.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.