Ga naar inhoud

Show your daily drive


GuidoK

Aanbevolen berichten

Aangezien veel leden hier hun Z als troetelautotje hebben, en voor hun dagelijks beslommeringen een ander (soms ook niet misselijk) vervoersmiddel ernaast bezitten, leek het me leuk een topic te openen waar deze auto's geshowd (en besproken ;)) kunnen worden.

Dat kunnen auto's zijn die je privé bezit en gebruikt, of waarvan de auto op naam van je bedrijf staat, zolang het maar je eigendom is (dus geen lease <_< ).

Vertel er ook even bij waarom je juist in die auto rijdt :)

Ik trap wel af :cool:

Citroen C5 Break 2.0 Hdif uit 2007:

werf.jpg

Mijn daily in z'n natuurlijke habitat :lol:

Waarom een citroen c5 break? Ik heb veel bagageruimte nodig voor m'n werk (en een c5 is van binnen ècht groot), en vervoer vaak zware ladingen, waardoor ten minste de achteras zelfnivellerend moet zijn (anders hang je met de kont op het asfalt).

Citroen heeft natuurlijk een systeem dat elk wiel separaat zelfnivellerend is, waarbij de rijhoogte ook nog eens dynamisch aangepast wordt aan de omstandigheden van het wegdek en de gereden snelheid. Als je op een hobbelige klinkerweg hebt gereden, en daarna bij bijv. een stoplicht tot stilstand komt, dan voel je de auto ook opeens enkele centimeters zakken. Heel grappig.

Om zware ladingen te vervoeren is er imho geen beter systeem. Ik heb wel eens 900kg aan badkamertegels achterin gehad (veel meer dan toegestaan uiteraard ;), maar de auto geeft geen krimp (remmen en acceleratie daargelaten uiteraard).

Ik rij 'm zakelijk (auto staat op naam van het bedrijf), maar zonder kilometerregistratie (dus bijtelling).

En een normaal formaat dieselmotor omdat ik behoorlijk wat kilometers per jaar rij; tussen de 50.000 en 75.000 per jaar. Er staat nu 250dkm op de teller, en binnenkort wordt ie vervangen en gaat ie naar prive.

Link naar reactie

De Holding is van mij, en is eigenaar van de werkmaatschappij, en die is eigenaar van de auto waar alleen ik in mag rijden.
Niet in de lease dus netjes volgens de huisregels. Ook nog op huwelijkse voorwaarden getrouwd, dus de helft is straks niet van haar!

BMW_5_F119.jpg

BMW_5_F1112.jpg

BMW_5_F1117.jpg

Inmiddels zijn de velgjes van de F11 zwarte geworden.

IMG_4858_zpsc9fb85fe.jpg

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

bmw318ti-1.jpg

Op speciaal verzoek, de 318ti. Dit is de dagelijkse auto voor Marjan en mij in de winter. Een handig en compact wagentje dat super lekker rijdt. Verder niet echt bijzonder. Handige 3e deur voor de boodschappen, en voor de komst van de Z4 ook voor de vakantie met z'n tweeën. Nu gaan we met de Z4 op vakantie.

De F11 is alleen voor zakelijk gebruik, want die bijtelling zou me anders ruim EUR 1000,= per maand kosten. Daarvoor wil ik wel in die Compact of de Z4 zitten.

Update: 07.11.2012

De Compact is inmiddels vervangen door een E81 120i. Zie voor foto's verderop in dit topic.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Mijn dagelijks krossie... de 3-cilinder, de Suzuki Alto GT Ja, de 6-cilinder staat nu droog en warm, maar komt er wel geregeld uit hoor.. :)

dsc01234kp.jpg

dsc01233ch.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zo, vandaag m'n nieuwe daily bij de dealer opgehaald:

Volvo XC70

front2800.jpg

interior800.jpg

Grote ruime auto ;)

Specs:

D3 2.0 turbodieselmotor; 163Pk, 400Nm, 5 cylinder

leer/navi/xenon/zonnedakje/pdc/alarm etc

Ik heb nog een tijdje aan een 5 serie F11 zitten denken (bijv met de kop eraf uit dld halen), maar die was o.a. qua bagageruimte veel te klein (en geen reservewiel beschikbaar en nog wat dingetjes die ik anders wou), dus is het deze geworden (eerlijk gezegd geheel tegen mijn initiële verwachting in :lol:, maar wel helemaal nieuw nieuw :thumbup: )

Qua rijden is alles overigens geheel richting comfort gericht, dus echt een apparaat voor op de snelweg ;)

Link naar reactie

Helemaal mee eens, wat een geneuzel, een Daily Drive (de naam zegt het al) is toch gewoon de auto waar je dagelijks in rijd en het maakt toch geen f..ck uit wie dat kreng nu betaald (liefst iemand anders :lol: ) als je er maar in kunt rijden.

En ja ik rijd dagelijks in mijn EIGEN E46 :punk:

318i14-1.jpg

Leuk toch :petje:

P.s. hij ziet er op dit moment niet zo uit met al die rot pekel :rant:

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 6 maanden later...

mijn "daily" nu net 2 jaar

waarom deze, wel de kindjes zijn alle 2 de deur uit en vond dit persoonlijk 1 van de mooiste cabrio/coupe's van het moment met

hardtop en achter toch nog plaats voor 2 pers. ingeval van kleinkinderen (hebben verleden week bericht gekregen dat het zover is :sFun_banana2: wij worden 1 ste x oma & opa)

was vroeger zeker geen volvo liefhebber maar toen ik deze zag :wub: samen met de degelijkheid en veiligheid was ik meteen verkocht en als ik zo elke dag op de weg rondkijk ben ik zeker niet de enige die er zo over denk, en anders was het waarschijnlijk een zzzz geworden ;)

groetjes

img1727ho.jpg

By [url=http://profile.imageshack.us/user/

img1746bu.jpg

By [url=http://profile.imageshack.us/user/

img1734ht.jpg

By [url=http://profile.imageshack.us/user/

img1743to.jpg

By [url=http://profile.imageshack.us/user/

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.