Ga naar inhoud

Show your daily drive


GuidoK

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Omdat ik momenteel geen Z3/Z4 heb, Is dit mijn Dagelijkse autootje.  Jaguar XKR uit 2003 met sportonderstel .  V8   4.2l  400Pk.

(foto op Alpe d' Huez, tijdens Europatoer 2016 van dit forum)

alpe d'Huez.jpg

aangepast door mohikaan
  • Like 3
  • Haha 1
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Komende zaterdag gaan we de nieuwe daily van mijn vrouw ophalen: een Fiat 500e(lectric). Dit type 500 is alleen geleverd in Californië maar er zijn inmiddels aan aantal bedrijven die ze naar Nederland toe halen. Op de 500e kon je 2 opties bestellen: sunroof en sport package, voor de rest zijn ze redelijk compleet: navigatie, gedeeltelijk leren bekleding, stoelverwarming, climate control, Abarth style bumpers en skirts etc. De elektromotor is van Bosch en heeft 111 pk en vooral stoplichtsprintjes zijn erg leuk kan ik inmiddels uit eigen ervaring zeggen. We gaan de komende periode zien of het elektrisch rijden bevalt.

 

 

IMG-20170720-WA0004.jpg

IMG-20170720-WA0003.jpg

Link naar reactie

De 500 is vol electrisch en de actieradius zou zo rond de 150km moeten zijn. Ik ben heel benieuwd of dat haalbaar is in de praktijk. Komende zaterdag gaan we hem halen en de terugreis is iets meer dan 100km dus fingers crossed<_<

Link naar reactie

De terugreis van 110 km was toch wel spannend. We hadden het zeker niet gered als we constant 130 km/u hadden gereden dus voor mensen die dagelijks een enkele reis maken van meer dan 100km maken is het geen optie.  We hebben de 500e nu een paar dagen en ik moet zeggen het valt mij niets tegen. Hij is behoorlijk vlot(0-100 in iets meer dan 8s) en door de lage plaatsing van het accupack is het weggedrag prima. Verder alle luxe die je wil en het ziet er leuk uit met de Abarth bumpers en skirts. Ook vrienden/familie die we hebben laten rijden zijn positief verrast. We zullen zien hoe het bevalt op de lange termijn.

Link naar reactie
4 uren geleden, Larsy zei:

Goed te horen . 

 

toch gek/raar eigenlijk dat ze het model hier niet leveren !?! 

 

 

 

Chrysler/Fiat levert het model alleen in California om de co2 uitstoot over het hele programma omlaag te brengen. Schijnbaar maken ze op iedere 500e 10k dollars verlies?

Link naar reactie

Als je deze daily hebt:

Dan moet die z3 toch echt traag aanvoelen :rolleyes:

dan heb je soms toch het gedacht van Gvd zat ik maar in mijn passaaat "(op zijn Hollands)":P

aangepast door Larsy
  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

samengevat,

 

voorgeschiedenis, 1  voorganger qua eigenaar.

 

nieuwprijs was 87,000 euro,   je bent gek als je zoiets nieuwe koopt. 

 

leukste is met deze bak,  vrij onopvallend.  maar duw de 1760kg, in 5.1 seconde op 100..  begrenzer is er af,  kennis van mij heeft er een, die heeft de 298 aangetikt in duitsland ;)

 

de 4motion is een must, maar elke gemiddelde bocht kan je vol gas bij geven ;) zonder uitbreken :)

 

maar zoals hierboven al genoemd word, de Z3 met 2.2 motor is indd dan niet heel vlot, als je even snel van auto wisseld ;)   maar daar rijden we dan ook heel ontspannen en relaxed in :) das toeren :)

Link naar reactie
  • Administrator

zo klinkt een R36, met kleppen uitlaat ;)   (moet bij mij er nog onder)   dit is vanuit de launchcontroll wegrijden :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.