Ga naar inhoud

Show your daily drive


GuidoK

Aanbevolen berichten

Mijn daily drive (eigenlijk van de baas, maar ik mag de bijtelling betalen... 😉 )

 

BMW 420i GranCoupé High Executive, ook in Carbon Schwarz.

Bouwjaar 09/2017; ik wilde persé de LCI, dus dat ging nog net!

 

Leuke goodies aan boord, zoals HUD, digitale tellers, parking pack, speed limit info, adaptieve LED-verlichting en een upgrade van het audiosysteem.

 

Perfecte auto, op één ding na...het vermogen! Niet dat hij supertraag was, maar ik had continu het idee dat hij werd tegengehouden zodra je een beetje gas gaf.

Na een jaartje dus toch maar eens een afspraak gemaakt bij de jongens van BR-Performance in Raamsdonksveer. Wat een wereld van verschil! Zit nu op meer dan 280pk en 427Nm koppel, dus bij elke keer gasgeven verschijnt er een grijns op m'n gezicht...

 

(foto is gemaakt bij de dealer, een week vóór aflevering)

420iGC.jpg

Link naar reactie
Op 3-4-2019 om 19:43, Juriaan81 zei:

BMW 530i touring met veel opties. 2003.

M-pakket, glasdak, massagestoelen, navigatie prof MKIV, etc.

 

 

Dat blijft toch echt een mooi tijdloos design, de E39. Mooie lage neus, die de auto een sportief en verfijnd uiterlijk geven.

Door die lage carosserielijn heeft ie ook niet van die belachelijk grote velgen nodig.

Z'n voorganger de e34 was ook al mooi (vooral de touring), en de e38 7 serie ook al (waarschijnlijk de enige echt mooie 7 serie generatie)

  • Like 1
Link naar reactie

^ De E39 is de mooiste 5 serie wat mij betreft. Hoewel ik een witte E28 in shadowline uitvoering en groen getint glas ook niet te versmaden vind.

Link naar reactie

^^^ Dat dus, en het gebeurt vaker dan je misschien zou vermoeden. Heb er wel een jaar over getwijfeld, maar de gok toch maar gewaagd. Hij is wel gepatched, dus in beginsel kunnen ze niet zien dat er iets is aangepast. Alleen bij serieuze ellende kan BMW NL mogelijk wat terugvinden in de historie.Kan hem op elk moment door hen terug laten zetten, dus dat gaat na de leaseperiode sowieso gebeuren.

 

Overigens worden daar ook door (niet nader te noemen) grote BMW-dealers weleens bijv. M2's naar binnen gereden, dus ik ga er van uit dat ze daar wel weten wat ze doen... ;)

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

Ons hoofdwerkpaard  is ondertussen ingereden: 

 

E7EF78D6-55E8-4861-A00B-D78CD5D2DE24.jpeg

 

Medio 2013 gekocht met net 150k op de teller. Wel wat typische V70 gebrekjes gehad (overleden kachel, overleden gordelspanner, overleden raamantenneversterker),maar - even afkloppen - nog nooit mee stil gestaan de afgelopen 183.333 km ...

  • Like 1
Link naar reactie
8 minuten geleden, 2.5si zei:

Ons hoofdwerkpaard  is ondertussen ingereden: 

 

Medio 2013 gekocht met net 150k op de teller. Wel wat typische V70 gebrekjes gehad (overleden kachel, overleden gordelspanner, overleden raamantenneversterker),maar - even afkloppen - nog nooit mee stil gestaan de afgelopen 183.333 km ...

Heerlijke wagen zo'n V70... een D5 waarschijnlijk!?

ik heb er zelf ook een gehad, nog de 163pk versie (gechipt naar 200 :thumbup:) De automaat was traaaaag, maar wat reed dat super!!

Daarna nog een XC90 D5(zelf geimporteerd) gehad.

En om me vwb het originele topic onderwerp ook even te verantwoorden: via een V60 D3(5cil) nu aangekomen bij een V60 T4 Geartronic R-Design (één van de laatste van de vorige generatie) met lekker veel pakketjes :biggrin1:

 

IMG_20181013_181846.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

^ Klinkt goed die V60.

 

Bij ons inderdaad een D5, de 185 pk variant met ouderwetse 6-traps automaat. Wij zijn de tweede eigenaar. De eerste heeft o.a. grofweg Eur 4000 stuk geslagen op het toen voor Volvo zeldzame Inscription interieur (eerste foto geleend, maar geeft beter totaal beeld):

 

540AF317-8BBA-4ED0-8A94-8B3BD9F11567.jpeg

7535C453-C9F0-403A-9779-A9E4604B27BE.jpeg

 

Van buiten ingetogen V70-ish:

 

ABA80F72-68B7-4D74-B7A9-012DF7F4D351.jpeg

 

Qua aandrijftechniek (motor en bak) buitengewoon betrouwbaar, qua laadvermogen vanwege de kartonnen doosvorm van de laadruimte onverslagen. 

 

Maar qua entertainment / -navigatie op het moment van aflevering in 2006 al hopeloos verouderd. Wij hebben alle modules die er zijn (navi met groot scherm, telefoon en meest uitgebreide stereo / headunit), maar NIETS is gekoppeld. PDC zie je niet op je scherm, maar hoor je alleen. Het klokje is niet gekoppeld aan de navi / headunit, dus moet je met zo’n stiftje verstellen. En de hopeloos verouderde (en niet meer te updaten) navi laat dus ook geen aankomst tijd zien vanwege gebrek aan koppeling met het klokje. BMW had dat al jaren eerder veel beter geïntegreerd.

 

Deze V70  is als je wat typische oude tante; je vergeeft haar haar tekortkomingen (voor zover ze je uberhaupt nog opvallen), koestert haar goede eigenschappen en weet nu al dat je haar gaat missen als ze er niet meer is ...

Link naar reactie

@Maurits Echt een pracht exemplaar, zeker met dat interieur!  De kleurstelling een beetje zoals mijn Z4 :biggrin2: nu. Klassiek, maar mooi (vind ik :wub:)

Het facelift model met de heldere koplampen en meegespoten details was ook echt wel fraaier dan die daarvoor. Ik heb toen zelf nog die koplampen in mijn pre-facelift model gezet. Was wel een opknapper.

En inderdaad, ik mis de V70 soms wel, daarmee vergeleken is mijn huidige V60 een strak/zenuwachtig ding. Maar de onderhoudskosten van die V70 werden te gek.... helaas.

Link naar reactie

Grappig dat er zoveel Z4 rijders zijn die een Volvo als daily driver hebben.

 

Ik heb zelf in 2011 ook een V70 besteld (leaseauto) als opvolger van mijn BMW 5 (ook leaseauto).

 

Ik had toen net de facelift V70 in een prachtigekleurstelling met heerlijke zetels, enorm veel ruimte en een prettig sfeervol interieur. Maar die auto was voor mij de hele reden om een Z4 te willen, want wat was de powertrain van die Volvo teleurstellend zeg. Ik had de T4 motor met 180pk, maar het voelde aan alsof de helft van die paarden sliepen, en de auto wilde ook absoluut niet snel door de bocht. Ik miste het Freude am Fahren dusdanig dat ik vrij snel de Z4 kocht voor erbij. Toen de Volvo er uit ging in 2015 en de C350e in de plaats kwam heb ik de Volvo geen seconde gemist. De Mercedes is voor mij in alle opzichten de betere auto - op de stoelen en de binnenruimte na.

 

Hebben jullie ook eerst de Volvo gekocht en toen de ZZZ(Z) om dezelfde reden, of andersom?

Link naar reactie
15 minuten geleden, timewa zei:

Grappig dat er zoveel Z4 rijders zijn die een Volvo als daily driver hebben.

 

Volvo geen seconde gemist. De Mercedes is voor mij in alle opzichten de betere auto - op de stoelen en de binnenruimte na.

 

Hebben jullie ook eerst de Volvo gekocht en toen de ZZZ(Z) om dezelfde reden, of andersom?

 

Dit is inmiddels dus mijn 4e Volvo, en 2e V60. Ik moet zeggen dat het rijgedrag van mijn huidige V60 T4 (2017 190pk) niet teleurstelt qua rijgedrag, het is een R-Design met de verlaagde sport chassis en deze stuurt écht wel strak (ik had hiervoor een "gewone" V60). Hierbij vergeleken was m'n V70 echt een (gevulde)badkuip op wielen, maar goed dat was ook hoofdzakelijk een comfortabele reiswagen. Ik vind de V60 voor mij een perfect compromis tussen sportief en comfort. 

 Dus om op je vraag terug te komen; de Volvo's waren er al eerder, Na wat boodschappen auto's als 2e auto 5 jr geleden een MX-5 gekocht (na een proefritje in een Boxster, die niet betaalbaar bleek) En nu dus sinds een maand de Z4 :thumbup:

 

Link naar reactie

'grappig dat zoveel Z4 rijders Volvo rijden'?, Triest! 
Een bedrijf dat genoegen neemt met 'ik rol' en 100% Chinees is...heeft er dan niemand meer principes, heeft dan niemand meer benzine in hun bloed?

 

😉

 

(doe lekker je ding) 

  • Haha 1
  • Sad 1
Link naar reactie

@haroldv Beetje flauw om zo'n sneer te geven! Met een knipoog maak je dat niet goed.

En als je écht denkt "doe lekker je ding" dan zou je de opmerking al helemaal niet moeten maken.

 

Dus laten we hier nou niet van die Autoweek discussies beginnen. 

 

P.S. Als je alles wat chinees is uit je BMW haalt blijft er ook niet veel van over denk ik!! 

  • Sad 1
Link naar reactie
  • Administrator

^^ Ja, ja Harold. Dus als ik het goed begrijp heb jij wel benzine in je bloed, omdat jij een 100% door de baas voorgefinancierde "Harry, wir brauchen den Wagen sofort!" 5-serie sedan rijdt?  

 

Dat zal de gemiddelde principiële omroep MAX  bejaarde (de doelgroep van de 5-serie sedan) wel met je eens zijn, ja. 

 

Prima praatje dus voor bij een advocaatje met slagroom, of voor tijdens de fithockey!

 

:wink:

 

(doe jij ook vooral lekker je ding!)

 

 

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar reactie
47 minuten geleden, 2.5si zei:

 omdat jij een 100% door de baas voorgefinancierde "Harry, wir brauchen den Wagen sofort!" 5-serie sedan rijdt?

 

 

 

Denk je dat zijn 5 serie lease is?

 

Je zou verwachten dat iemand die zó'n grote mond heeft over andermans eigendommen zelf wel mans genoeg zou zijn om z'n eigen auto te kopen ipv een auto in bruikhuur te nemen...:clown:

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar reactie

Haha, top! Sorry voor mijn humor, ik dacht dat moet wel kunnen. Het was geen sneer, beetje plagen, dat wel. Excuses nogmaals, ook ik heb geen interesse in Autoweek perikelen. 

Overigens is mijn interesse voor BMW niet echt afhankelijk van wie hem betaald, jullie toch wel begrijpen dat ik dan ook een andere auto als een BMW had kunnen kopen (geen lease dus), zakelijk?

Link naar reactie
9 uren geleden, haroldv zei:

'grappig dat zoveel Z4 rijders Volvo rijden'?, Triest! 
Een bedrijf dat genoegen neemt met 'ik rol' en 100% Chinees is...heeft er dan niemand meer principes, heeft dan niemand meer benzine in hun bloed?

 

😉

 

(doe lekker je ding) 

 

Ik mag dat juist wel Harold, lekker een beetje tegen dingen aantrappen.

 

Wat wel grappig is, is dat Volvo het super doet nadat het in Chinese handen is gekomen. Veel beter dan onder Ford destijds.

 

Ik denk dat het "gevulde badkuip op wielen gevoel" wel is afgenomen, maar echte rijdersauto's zullen het niet worden. Dat claimt Volvo overigens ook niet. Laat Volvo gewoon lekker het charmante, degelijke en praktische merk zonder kapsones zijn dat ze groot heeft gemaakt. En ik ken enkele Volvo liefhebbers (ook met hele oude Volvo's) die echt wel benzine in hun bloed hebben, kan dus wel!

aangepast door timewa
  • Like 1
Link naar reactie

Och ja, plagen mag. Het is geloof ik al eerder besproken hier, maar jij weet wss net zo goed als ik dat mijn V60 (made in sweden meer Zweeds is dan dat de Z4 Duits is (made in USA toch!)

Dus het blijft een beetje een flauwe opmerking.

En idd Volvo is financieel gezien Geely, maar ontwikkeling, design & productie van de V60 zijn helemaal Volvo Zweden. (met mss wat Ford invloeden op het onderstel.)

Maar goed... excuses aanvaard :thumbup: no hard feelings!

  • Like 1
Link naar reactie

Toen ik de Volvo nog had, hadden wij thuis:

Een Chinese Zweed (met Duits/Amerikaans Ford DNA) - De V70

Een Japanse Fransman - De Peug 107

Een Amerikaanse Duitser - De Z4.

 

Verder kopen alle OEMs ruim 80% van de onderdelen in en die komen echt overal vandaan.

  • Haha 1
Link naar reactie
6 uren geleden, timewa zei:

 

Wat wel grappig is, is dat Volvo het super doet nadat het in Chinese handen is gekomen. Veel beter dan onder Ford destijds.

 

 

Eigenlijk doet volvo het momenteel helemaal niet zo goed:

Ik las laatst dat de afnamehoeveelheid van het aantal auto's/omzet van volvo welliswaar met 10% oid was gestegen (wat natuurlijk best een prestatie is), maar dat de winst gedaald was.

De marge op de auto's is dus vrij klein/te laag {wat gunstig is als je over de aanschaf van een nieuwe denkt 😉}

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/honderden-banen-op-de-tocht-bij-volvo/

Naar verluid had dat ook te maken met importtarieven etc

Vorig jaar hadden ze idd wel een recordjaar.

 

6 uren geleden, timewa zei:

Ik denk dat het "gevulde badkuip op wielen gevoel" wel is afgenomen, maar echte rijdersauto's zullen het niet worden.

 

Ik durf wel te beweren dat volvo's echte rijdersauto's zijn hoor. Uiteraard zijn (vooral de grotere} volvo's meestal afgestemd op comfort, dus zijn het welliswaar niet snel echte stuurmansauto's, maar volvo maakt soms pareltjes van motoren met soms erg mooie 'laufkultur' {dat zijn dan met name de motoren die door volvo zèlf ontwikkeld zijn}. Dàt hoort óók bij een 'rijdersauto' {rijdersauto hoeft niet per definitie sportief te zijn imho). En dat ze zulke mooie (en momenteel ook technologisch zeer geavanceerde) motoren maken is natuurlijk best knap voor zo'n kleine fabrikant {volvo is en blijft een kleine fabrikant vergeleken met de meeste duitse, japanse, franse en amerikaanse merken)

En ook de onderstellen die ze van Ford gebruikten (van de focus en mondeo) werden toch alom geroemd door goede wegligging. Dat gaat wat verder dan hoe snel je ermee door de bocht kan (dat heeft namelijk heel veel te maken met hoe stug ze zijn afgeveerd). Denk ook aan koersstabiliteit als je over hobbels gaat, spoorvastheid, bandenslijtage en zijwindgevoeligheid.

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

ok, klaar...het is geen Volvo forum hier! 😅. Een Volvo, een perfect compromis? Enough, lijkt me.
Moet ik over de fijne, nieuwe 6 cilinders beginnen van Volvo dan? Nee, dan wordt het een Autoweek discussie.
Fijn dat jullie zo blij zijn met jullie Volvo's, hoe minder gebruikte BMW"s gekocht worden, hoe lager de marktprijs, voor mij 🙌

Link naar reactie
  • Administrator

^ Deal!

 

En dan beginnen wij er niet over dat BMW ondertussen ook voorwielaangedreven driecilinder “ruimte”pukkels maakt voor active bejaarden en andere voormalig Fiat Multipla en Opel Zafira rijders.

 

Lekkere hoge zit en veel overzicht. Lekker praktisch ook.

 

En toch dat in de vinex-wijk zo belangrijke Beierse logo op de neus, zonder dat het te gek wordt.  :chinscratch:

  • Haha 3
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.