Ga naar inhoud

timewa

>>Donateur 2020<<
  • Aantal items

    440
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    21

timewa won de laatste dag op 12 november 2020

timewa had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

86 Uitstekend

Over timewa

  • Titel
    2.2 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z4M, BMW Z3 1.9i, BMW 530i (G30 LCI), BMW 528i (F10), Peug 107, Renault Espace
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Enschede
  • Interesse(s)
    Reizen, gezin, audio, auto's, natuur, fotografie, electronica...

Recente bezoekers van dit profiel

934 profielweergaven
  1. Je moet het m.i. absoluut niet doen met het idee om goedkoper uit te zijn. Je zou het eventueel kunnen doen als je het een heel gaaf project vindt en er veel energie van krijgt. En een ruimte hebt waar hij weken/maanden kan blijven staan tijdens dit toch redelijk complexe project. En dan doe je het voor de voldoening en om er blij van te worden elke keer dat je er in stapt. Maar ik denk wel dat je duurder uit zult zijn.
  2. Is volgens mij ook behoorlijk scherp. Auto is optisch OK, met wel wat puntjes zo hier en daar (er moet ook iets te klussen overblijven ). Technisch gewoon goed. Staat nog/weer op marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1584851639 Stuur gerust door.
  3. Ik heb deze Z3 nog steeds. Had hem wel op marktplaats gezet en ook best wat reacties, 2 mensen voor proefrit gekomen en uiteindelijk niet gekocht ondanks enthousiasme. Recent niet meer mee bezig geweest i.v.m. tijd, maar heb eigenlijk ook geen zin om weer al die marktplaatprijsschieters te gaan filteren. Bij verkoop via dit forum mag de Z3 voor een nazomerprijsje van €4500 weg omdat de Z3 z'n 25 jarig bestaan viert! Bij verkoop via dit forum mag de Z3 voor een nazomerprijsje van €4500 weg omdat de Z3 z'n 25 jarig bestaan viert!
  4. Tsja, kilometerstand is toch echt iets persoonlijks. Ben je heel erg met restwaarde bezig en wil je daarom minder kilometers op de klok, of geeft het je een goed gevoel, dan kun je er meer voor betalen. Ik vind persoonlijk de km stand niet erg belangrijk, maar de staat van de auto des te meer. Moet 100% origineel zijn, en ik kan wel beoordelen of het vorige baasje er lief voor is geweest. Ik ken genoeg auto's met lage km standen die toch afgeragd zijn, en vice versa. Ik heb mijn vorige daily (Merc 350e) nieuw besteld, 5 jaar mee gereden en 200dkm, en in 100% showroomsta
  5. Die is zeker leuk, Estoril blauw en dan dat interieur... fraai! Maar helaas geen handbak. Persoonlijk zou ik ook nooit een automaat willen in mijn Z4 (en geen handbak in mijn daily) en zeker niet die gerobotiseerde handbak die BMW dan SMG noemt. En het leuke van een 3.0i van het pre-LCI type is dat hij de sound generator heeft, en echt heerlijk klinkt. Dus een 3.0i met handbak is m.i. ook de leukste E85 na de Z4M. P.S. Als er nog wat rek zit in het budget, is een Z4M ook wel heel erg leuk en heb je een nog grotere kans dat je niet/nauwelijks afschrijft.
  6. Ik zou dan eerst even bellen en een goed gesprek voeren om zeker te stellen dat het een serieuze verkoper is, en dat je niet voor niks komt. Soms is het ook handig om even te videobellen, kun je zelf vragen om op details in te zoomen. Duitsers vinden het minder leuk als je een heel laag bod doet aan de telefoon, maar je kunt wel heel netjes en beleefd peilen hoeveel ruimte er in de prijsstelling is, of zelf je budget aangeven en vragen of hij/zij denkt dat jullie daar uit kunnen komen. Succes! Tim
  7. Weinig aanbod in NL, niemand wil zijn/haar geliefde E85 kwijt natuurlijk! Gelukkig is er een buurland met meer keuze. Als je iets bijzonders wilt qua kleurstelling, wat vind je hiervan? https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=301740724&lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES Bijzondere kleurstelling, ik heb nog nooit de M stoelen in deze kleur gezien. Vind zelf de lichtblauwe kleur erg mooi. Wel een forse prijs voor een E85 maar hij heeft ook een heel lage km stand. Ik zou als ik jou was gewoon i
  8. Bij mij is het alweer even geleden dat ik ze verving, dus even uit mijn hoofd: Volgens mij was er bij de S54 iets meer ruimte bij ketting & geleiders als ik de foto zo zie. Maar het onderste tandwiel ziet er hetzelfde uit. Dat heb ik los gehaald waarna de ketting dus gewoon los hangt. Op het scharnierpunt van de kettinggeleiders kun je de bouten losdraaien. Bij de S54 is een deel v/d geleider ook ontoegankelijk, verzonken zeg maar - in jouw foto aan de bovenkant bij de cylinderkop. Maar na losdraaien v/d bussen (imbus meen ik me te herinneren), kun je de geleider daar toch uit
  9. Sinds de grote motoroperatie valt er niet veel meer te klussen aan de Z4 want hij rijdt perfect. Alleen nog dat deukje laten herstellen en een nieuwe paravaanafdekking, die ik al binnen heb. Toch even wat gedaan vandaag, het 3e remlicht vervangen door een nieuwe. Klusje van nog geen 15 minuten. Beetje een deja vu, want ik heb 'm bij mijn vorige Z4 ook al moeten vervangen. Ze worden allemaal bros en het plastic brokkelt af als de jaren verstrijken...
  10. Qua kleur en wielen vind ik dit persoonlijk de allermooiste combi van de pre-LCI E85. Topwagen, succes met de verkoop!
  11. Hoi Wim, als je 5 jaar de airco niet aan hebt gehad is vrijwel zeker je gas er uit. Het gas heeft ook een smerende/onderhoudende werking op je afdichtingen, daarom is het verstandig om minstens elke paar maanden je airco een keer aan te zetten. Nu eerst opnieuw vullen, en als hij snel weer leeg is moet je misschien wat o-ringen e.d. gaan vervangen.
  12. Weet je zeker dat je een drukschakelaar hebt en niet een capacitieve druksensor? Een drukschakelaar is 2 pins en is gewoon aan/uit, dus een ohmse meting met je multimeter doen. Dan moet je alleen wel even achterhalen of hij gesloten is bij hoge of juist bij lage druk. Een druksensor is 3 pins, wordt met 5V gevoed en geeft een lineaire uitgangsspanning rechtevenredig met druk. Typisch is 10% Vdd gelijk aan 0 bar, en 90% Vdd gelijk aan de maximale druk. Hele nieuwe auto's hebben soms geen analoge uitgang meer maar b.v. een SENT interface. In jouw geval zou ik ge
  13. Check even bij stationair toerental wat er gebeurt als je je A/C aan/uit/aan zet. Als je een kleine variatie in het stationair toerental merkt, dan wordt je compressor wel bekrachtigd. Dan is het inderdaad waarschijnlijk dat je te weinig gas (b.v. R134a) over hebt. Als je airco het tot voor kort wel deed maar steeds minder koelde, dan heb je waarschijnlijk geen groot lek en kun je hem bij laten vullen. Degene die 'm vult kan ook checken of je systeem nog dicht genoeg is. Zulke airco service kost afhankelijk van de hoeveelheid gas meestal net onder de 100 euro. Het kan ook zijn dat
  14. Klopt x2. Ik liep er tegenaan en kon het niet laten om hem te kopen en de paar kleine puntjes die er aan de hand waren op te lossen, Wilde ook eens een Z3 ervaren, het is een fijne auto maar hij mag nu weer naar een nieuw baasje.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels