Ga naar inhoud

timewa

>>Donateur 2021<<
  • Aantal items

    459
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    24

timewa won de laatste dag op 10 mei

timewa had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

91 Uitstekend

Over timewa

  • Titel
    2.2 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z4M, BMW Z3 1.9i, BMW 530i (G30 LCI), BMW 528i (F10), Peug 107, Renault Espace
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Enschede
  • Interesse(s)
    Reizen, gezin, audio, auto's, natuur, fotografie, electronica...

Recente bezoekers van dit profiel

1386 profielweergaven
  1. timewa

    Advies BMW Z4

    Welkom op dit forum! Tsja, kilometerstand is toch echt iets persoonlijks. Ik vind persoonlijk de km stand niet erg belangrijk, maar de staat van de auto des te meer. Moet voor mij 100% origineel zijn, en ik kan wel beoordelen of het vorige baasje er lief voor is geweest. Ik ken genoeg auto's met lage km standen die toch afgeragd zijn, en vice versa. Ik heb mijn vorige daily (Merc 350e) nieuw besteld, 5 jaar mee gereden en 200dkm, en in 100% showroomstaat aan iemand verkocht die er enorm blij mee is. Ik heb nooit gas gegeven met koude motor en was superzuinig op de auto, en die 200d
  2. Succes met de zoektocht. En tja, de keuze van stoelen zijn net als de andere opties erg persoonlijk. Gewoon 2 of 3 proefrijden. Nu einde vd zomer of straks in de herfst is ook een goed moment om eentje te kopen, cabrioprijzen zijn altijd een beetje seizoensgebonden. Have fun!
  3. Wel eel leuk filmpje, maar ook erg oppervlakkig. Was leuk geweest als ze dieper in waren gegaan op techniek, soundtrack, karakter vd motor, stijheid carrosserie, gewicht etc.
  4. Heel bijzonder zo'n Alpina roadster. Gefeliciteerd en veel plezier gewenst. Ik vind deze motor interessant, lijkt me een hele mooie upgrade t.o.v. de 231pk 3.0i. Ik vermoed dat het karakter vergelijkbaar is, maar dan met meer koppel. Nog moeitelozer versnellen maar toch comfortabel. Hij is niet heel veel zwaarder dan een 3.0i toch? Een mooi alternatief voor de Z4M die een meer hardcore karakter heeft. Ik zou zelf de S54 soundtrack niet meer willen missen maar dan gaat het puur om persoonlijke voorkeuren. Vanos / timing checken is sowieso een goed idee, evena
  5. Ik zou je aanraden om 120K kilometers zeker niet als harde eis te nemen. Is m.i. arbitrair, zeker bij een oudere auto. De algemene staat en originaliteit van een auto is m.i. veel belangrijker. Als ik kan kiezen: 1) Een 15 jaar oude auto met 240dkm die 100% origineel en onverprutst is en in zeer verzorgde staat, die ik kan kopen van een 1e eigenaar die liefhebber is, of: 2) Dezelfde auto met 120dkm, maar ook met allerlei Sjonnie aanpassingen, gerommel aan kabels en veel eigenaren gehad Dan kies ik altijd voor 1). Zelfs als die duurder is. Een hoge km stan
  6. O ja, lederen bekleding is natuurlijk een must in een cabrio (met kap open parkeren en dan toch een regenbuitje ) maar volgens mij zit dat op >95% van alle E85s. Die Erweiterte Leder optie is wel veel zeldzamer, en ook niet altijd leverbaar geweest. Op een Duits forum heeft iemand zelf met leer gestrooid en ik vind het zo op het eerste gezicht best prima gelukt: Source: Marcel, https://www.zroadster.com/forum/threads/erweitertes-leder-jetzt-auch-mit-armaturenbrett.141008/
  7. Dit vind ik persoonlijk de mooiste kleur & wielen combinatie voor de pre-facelift E85. BMW Z4 roadster 3.0i 2. Hd. Scheckheft unfallfrei 21.000 € Erstzulassung: 07/2003 Kilometerstand: 39.000 km Leistung: 170 kW (231 PS) Farbe: Grau Metallic Durch Klick auf den Link gelangst Du direkt zum Inserat: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=323855683&lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES Dit exemplaar heeft een uniek lage km stand en lijkt wel in erg mooie staat. Perso
  8. De pre-facelift E85 met 3.0i is een goede keuze. Ik vind die motor ook heerlijk donker klinken en hij is vlot zat. Volgens mij hebben alle pre-facelift E85 drieliters een "Sound Generator" en dat is zeker een aanrader, dan wordt het aanzuiggeluid bij je inlaatspruitstuk het interieur in geleid, klinkt heerlijk als je een keer in de toeren doortrekt. Dat is m.i. de meest zinvolle "optie", ik had hem destijds ook in mijn Z4 2.5i ingebouwd Stoelen Ik zie zelf meerwaarde in M-stoelen (vind bij de gewone het zitvlak te plat en glad) en stoelverwarming. Als ik de Z4 pak rijd ik vr
  9. Eric, fijn om te weten dat ik niet de enige ben die dit op wil lossen. Bij mij is er geen groot verschil in toerental met/zonder ingetrapte koppeling. De M heeft wel een dubbelmassa vliegwiel maar die heb ik los gehad toen ik de motor er uit haalde, leek goed. Geen gebroken veren, en ook bekeken door OsCAR die er een testje voor heeft en concludeerde dat hij goed was. Ook zegt hij dat het geluid bij de auto hoort en dat ze het nieuw al hadden bij aflevering. Neemt niet weg dat ik wil weten wat het is! Ik denk erover om op verschillende plekken doeken te drukken, b.v. ro
  10. Exact dat geluid Eric, ik denk dat wij het over hetzelfde hebben. Ik verdacht op een bepaald moment de versnellingsbaksteunen. Ze zagen er perfect uit toen ik ze los had maar wellicht zijn ze iets gekrompen en ik dacht dat ze misschien de oorzaak waren dat de bak een hitteschild raakt ofzo... Maar wat me weerhoudt is dat ik het onwaarschijnlijk vind dat dat het is, omdat ik het geluid alleen meen te horen als ik iets met de koppeling doe. Is dat bij jou ook zo? Heb je al wat geexperimenteerd om de bron te achterhalen en heb je al e.e.a. uit kunnen sluiten? A
  11. Mechanisch geluid Z4M bij koppelen / afschakelen motor - Normaal? Hoi allen. Ik heb een geluidje bij mijn Z4M E85 dat al aanwezig is zo lang ik hem heb, dat volgens enkele BMW kenners normaal is, maar waar ik me toch wat aan stoor omdat het niet goed klinkt. Mijn vraag is wat dit geluid veroorzaakt en of het te elimineren is. Ik besef dat het beter is om een opname te plaatsen maar zal toch eerst proberen het te omschrijven: Als ik de koppeling rustig op laat komen vanuit stilstand en dan weg rijd, klinkt er een tikkend geluidje. Als ik de auto uit zet k
  12. Wow, prachtige ervaring! Meer dan 300pk was toen echt bizar inderdaad, en wat zal ie heerlijk geklonken hebben zeg. Mooie herinnering. Ik woon zelf ook in Enschede en het is nog steeds fijn om zo nu en dan de auto's even "uit te laten" op de A31. Het gemak waarmee dat gepaard gaat maakt het wel wat minder spectaculair dan b.v. mijn 1e ervaring met >200kmh. Dat was als kind op de stoel naast mijn oom die een 1e generatie Audi 100 had, terwijl de rest van de familie 2CVtjes e.d. reed. Die Audi zal voor hedendaagse begrippen vast langzaam zijn, maar in mijn herinnering was het bloe
  13. Wat een prachtige kat! En die compactere voorgevel maakt haar nog eleganter. Mission accomplished. Maar ondertussen klopt je titel niet echt meer toch? Ik zie weinig roest aan deze kater. P.S. Ik deel je allergie voor prutswerk aan draden met van die verschrikkelijke klemmetjes of kroonsteentjes, als ik een auto wil kopen en ik zie zoiets ben ik meteen genezen en laat ik 'm staan.
  14. Weet niet of deze al gedeeld is: Het zijn wel Amerikanen maar toch is het inhoudelijk best goed. En ze beschrijven het gevoel dat ik bij de mijne heb ook erg goed, dat heerlijk pure waarbij je je echt met de auto verbonden voelt dat ik b.v. in mijn G30 LCI heel veel minder ervaar.
  15. Beste Eric, ik denk dat ik dit nog wel kan gefixt kan worden als ik het zo zie. Als je geen haast hebt wil ik er wel een keer mee aan de slag, indien het je wat lijkt stuur me maar een berichtje.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels