Ga naar inhoud
  1. Doneren & Adverteren

    1. Hoe doneren?   (2,981 bezoeken naar deze link)

      Lever jouw bijdrage aan de doorlopende kosten van dit mooie forum. Hier lees je er alles over.

    2. Adverteren   (36,500 bezoeken naar deze link)

      Wilt u commercieel één of meerdere auto's via het forum aanbieden? Lees dan hier verder.

  2. BMW Z1

    1. 37
      berichten
    2. Vragen en antwoorden

      Stel hier je Z1 gerelateerde vraag zonder een discussie te starten. Leden kunnen hier vervolgens op antwoorden.

      18
      berichten
  3. BMW Z3

    1. 45.2k
      berichten
    2. Vragen en antwoorden

      Stel hier je Z3 gerelateerde vraag zonder een discussie te starten. Leden kunnen hier vervolgens op antwoorden.

      550
      berichten
  4. BMW Z4

    1. 21.9k
      berichten
    2. 3.7k
      berichten
    3. 148
      berichten
    4. Vragen en antwoorden

      Stel hier je Z4 gerelateerde vraag zonder een discussie te starten. Leden kunnen hier vervolgens op antwoorden.

      256
      berichten
  5. BMW Z8

    1. 29
      berichten
  6. Toerritten, meetings & evenementen

    1. Toerritten

      Informatie over toerritten, georganiseerd voor en door forumleden.

      47.1k
      berichten
    2. Meetings

      Informatie over meetings/evenementen georganiseerd voor en door forumleden.

      5.6k
      berichten
    3. Liefdadigheid

      Informatie over ritten & evenementen die uitsluitend een goed doel dienen. 

      1.3k
      berichten
    4. Overige tourritten, meetings & evenementen

      Informatie over BMW gerelateerde tourritten, meetings & evenementen.

      1k
      berichten
  7. Handels lounge

    1. Onderdelen te koop aangeboden

      Hardtop, specifieke velgen of onderdelen te koop? Plaats het dan hier!

      13.3k
      berichten
    2. Onderdelen gezocht

      Zoek je bijvoorbeeld een hardtop, specifieke velgen of onderdelen? Plaats het dan hier!

      399
      berichten
    3. Auto te koop aangeboden

      Afscheid nemen van je BMW Z? Bied hem dan hier te koop aan!

      1.2k
      berichten
    4. Auto gezocht

      Zoek je een (specifieke) BMW Z? Dan kun je hier je oproep plaatsen!

      270
      berichten
    5. Inkoopacties

      Samen kopen Z rijders goedkoper! Heb je een leuk idee voor een gezamelijke (groeps) in- of aankoop? Vermeld hem dan hier!

      3.5k
      berichten
  8. On topic lounge

    1. Vragen staat vrij

      Voor algemene vragen over je Z1, Z3, Z4 of Z8, kun je tegenwoordig terecht in de vraag- en antwoordsecties per type.

      41.4k
      berichten
    2. Foto's en Links

      Plaats hier foto's en links naar Z3/Z4 gerelateerde onderwerpen.

      25.4k
      berichten
    3. Reis- & tripverslagen

      Plaats hier je reis- & tripverslagen en/of ideeën waar anderen hun voordeel mee kunnen doen.

      1.6k
      berichten
  9. Off topic lounge

    1. Praatgroep

      Alles wat je ergens anders niet kwijt kunt, maar wel kwijt wilt, kun je hier kwijt ...

      64.6k
      berichten
    2. Autonieuws

      Alle nieuwe modellen en conceptcars.

      3.2k
      berichten
    3. GirlzZz Powerrr

      Ladies only

      838
      berichten
  10. Forum administratief

    1. Tips & tricks

      Hier vind je uitleg en toelichting over de diverse (nieuwe) forum features.

      32
      berichten
    2. Huishoudelijk

      Berichten met betrekking tot het forum en de organisatie daar achter.

      5.3k
      berichten
    3. Opmerkingen voor/vragen aan administrators

      Stel hier je vragen m.b.t. het forum en / of deel je geniale ingevingen!

      743
      berichten
    4. Pre-member informatie

      Ondervind je problemen met registreren en/of inloggen? Of heb je een vraag aan het administrator-team voordat je lid wilt worden? Dan ben je hier aan het juiste adres.

      • Er zijn hier nog geen berichten
  • Laatst Gewijzigde Topics

  • Nieuwste Topics

  • Laatste Berichten

    • haha geweldige foto! Dank voor je hulp. Ik heb geen xenon. Ik kan zelf denk ik wel de koplampen vervangen. Beetje technisch inzicht is daarin voldoende denk ik? En YouTube...  Geen idee of ik een mistknopschakelaar heb... 🫣 Vast wel. Punt is... auto staat nu op de oprit bij mijn vriendin. We wonen niet samen ;-). Maar zij heeft een oprit en hij mag niet op de openbare weg staan. Maar ik moet ervoor zorgen dat de 'andere' mistlamp gaat branden toch? De verkoper zei dat dat vrij simpel was. Is dat ook zo?  Nou ja, heb er nog wel even een projectje aan.  
    • Hallo Maurits,   Bedankt voor je reactie. Ja, overweeg ook zeker een 6 cylinder. Echter, die zijn wel wat duurder en dat speelt ook mee. Heb al wel eens in een 2.0 gereden. Biedt veel beleving inderdaad, maar vond de motor wel wat tam. Ik heb laatst ook in een 1.9 gereden zonder turbo en vond die vinniger dan de 2.0 6 cylinder. Met een Turbo erop leek me de 1.9 daarom wel een leuke motor. Maar inderdaad, je hebt niet het mooie geluid van de 6 cylinder. 
    • Welkom Hugo. Gefeliciteerd met de E85.   Er zijn een paar mensen geweest die hele auto's hebben omgebouwd van RHD naar LHD, een enorme klus natuurlijk. Als je alleen de lampen e.d. wilt doen is er eerst meer info nodig. Heb je xenon? Voel je je er comfortabel bij om met de koplampen zelf te klooien? Het makkelijkst is natuurlijk een setje nieuwe lampen maar die zijn niet makkelijk meer te vinden voor de E85, tenzij je de enorme concessie doet om niet-originele te nemen.   Heb je wel een mistlampschakelaar of ontbreekt die? Als hij ontbreekt dan kun je een nieuwe lichtknop monteren, maar coderen/programmeren is dan wel noodzakelijk want o.a. je kilometerstand en diverse settings zitten opgeslagen in je lichtschakelaar.   Succes!   Wat de onderdelen betreft zijn er natuurlijk veel plekken waar je die kunt bestellen, velen bestellen origineel op de Ekris webshop bijvoorbeeld. Helaas is BMW met sommige onderdelen wel onredelijk duur geworden sinds een paar jaar. Als je het partnummer hebt uitgezocht kun je ook op diverse sites voor gebruikte onderdelen zoeken, zowel in NL als op ebay en op rrr.
    • Welkom op het forum.   Ik heb zelf mijn US Z4M ingevoerd middels keuring in Lelystad bij de RDW en heb dit soort zaken ook uitgezocht. Mijn conclusie was dat er gelukkig weinig afwijkende onderdelen zijn, zo hebben de lampen gewoon het E keurmerk enzo en kun je, mits je alles goed programmeert/bedraadt, zonder dure nieuwe onderdelen door de keuring.   In mijn geval was het mistachterlicht wel aanwezig en de bedrading ook, maar ontbraken de schakelaar en indicator die ik dus heb omgebouwd. Ook heb ik het instrumentencluster omgecodeerd naar EU waardoor veel functionaliteit en de km teller goed komen te staan. Dat was overigens wel veel puzzelwerk.   Lichtbeeld voor RHD/LHD is bij BMW meestal te stellen, maar voor halogeen weet ik het niet zeker, nooit gehad. Op het circuit wordt een geluidsmeting gedaan, en mijn Z4M zat tegen de grens. Gelukkig was er een "Ferrari" loophole (don't ask) waarmee hij er doorheen kwam. Met een gewone M54/N52 motorisering zal het wel meevallen, die zijn minder luid dan een S54.   De radio is bij BMW in dit tijdperk volgens mij hardcoded qua radiobanden, dus dat gaat dan niet werken zonder een andere te monteren.   De RDW let uiteraard ook goed op de banden, remmen etc dus check dit goed vooraf: Ik moest helaas herkeuren omdat 1 band een beschadiging aan de binnenkant had die ik niet had gezien. Da's balen want dan moet je een nieuwe afspraak maken en dat duurt lang (en kost geld).   Tolkastje verwijderen mag niet moeilijk zijn toch? Gewoon goed kijken hoe het zit en bedraad is, en alles netjes uitbouwen.   Wat de dakmotor betreft: Hele grote kans dat je dakmotor gecorrodeerd is zoals zovelen. Als de afwateringsplug onderin verstopt zit, dan loopt er water in de motorhoes en corrodeert of overlijdt hij. Je kunt, met moeite, de motor uitbouwen zonder het dak te demonteren. Ik heb zelf het hele dak er wel afgehaald bij deze klus, dan kun je er echt goed bij en hem op een betere plek (kofferbakruimte) monteren na vervanging of revisie. Als hij het nog wel een beetje doet, heb je goede kans dat je met heel goed schoonmaken (incl koolborstels contactsprayen etc) de motor wel weer in orde krijgt, scheelt weer een dure nieuwe. Heel veel over te vinden op dit forum, een hele bekende kwaal van de E85 (die te voorkomen is door de afwateringsplug schoon te houden, wat vrijwel niemand doet).   Ik vond het invoertraject wel een leuke ervaring voor een keertje, en ben na al die jaren nog steeds dolblij met de Z4M. Maar het is wel veel werk hoor, zeker 10x meer werk dan een EU auto invoeren. Je moet het alleen doen als je het echt leuk vindt om uit te zoeken.   Succes ermee.
    • Heel sportief geluid maar ik heb ook de middendemper laten verwijderen en stage 1 laten tunen. Als je het goed wil doen moet je 2 kleppen nemen. De orginele klep in je uitlaat wordt gebijpast als de 2 kleppen openstaan daar deze voor je einddemper worden gemonteerd. Als je rustig wil toeren zet je de kleppen met de afstandbediening dicht en dan funktioneert de orginele klep weer.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.