Ga naar inhoud

(st)rijden voor het goede doel! KiKa auto rally; hemelvaartsdageditie


Aanbevolen berichten

Om geld en aandacht te genereren voor KiKa zal ik 8 oktober de marathon van Chicago gaan lopen. Om sponsorgelden te genereren zal ik dit jaar enkele rally's organiseren. 
Kortom: ga jij 18 mei mee met je BMW Z en (st)rijd je mee voor het goede doel?

Deze editie: omgeving Arnhem.
 
Spelregels:
* Registratie MINIMAAL 50 euro per auto, maar meer mag natuurlijk altijd 😉 Ik kan evt een factuur vanuit KiKa laten verzorgen 'sponsoring ANBI'. Handig voor onze ondernemers...
* Het wordt een rally-tourtocht. Geen straatrace.
* Uiteraard incl eenvoudig lunchpakketje
 
 
De website voor meer info en registratie is: https://www.strijdenvoorhetgoededoel.nl 
Ook mag je altijd mailen naar strijdenvoorhetgoededoel@gmail.com
Vervolgens zal ik je alle informatie per mail doen toekomen.
 
Graag tot 18 mei,
Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar het klinkt enigszins omslachtig/inefficiënt. Eerst sponsoren zoeken om je reis te bekostigen, waarna je waarschijnlijk opnieuw sponsoren gaat zoeken voor de marathon zelf (hoe genereer je daar anders geld mee?). Zou het niet handiger zijn om de opbrengsten van de rit direct te doneren aan Kika?

 

Deelnemers aan de rit dragen nu immers niet bij aan Kika, maar slechts aan het opzetten van een actie t.b.v. Kika. Waarbij je maar moet hopen dat de opbrengsten van die actie hoger liggen dan de kosten, anders had je beter thuis kunnen blijven. Stel dat er 5k gedoneerd wordt voor de reis, waarna je terplekke 1k weet binnen te halen - dan heb je Kika feitelijk 4k gekost.

aangepast door Individual
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 04/05/2023 om 13:40, Individual zei:

Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar het klinkt enigszins omslachtig/inefficiënt. Eerst sponsoren zoeken om je reis te bekostigen, waarna je waarschijnlijk opnieuw sponsoren gaat zoeken voor de marathon zelf (hoe genereer je daar anders geld mee?). Zou het niet handiger zijn om de opbrengsten van de rit direct te doneren aan Kika?

 

Deelnemers aan de rit dragen nu immers niet bij aan Kika, maar slechts aan het opzetten van een actie t.b.v. Kika. Waarbij je maar moet hopen dat de opbrengsten van die actie hoger liggen dan de kosten, anders had je beter thuis kunnen blijven. Stel dat er 5k gedoneerd wordt voor de reis, waarna je terplekke 1k weet binnen te halen - dan heb je Kika feitelijk 4k gekost.

@Individual

Sorry voor de verlate reactie, ik kreeg pas afgelopen nacht een notificatie dat er gereageerd is op dit topic en heb het zelf niet bij gehouden.

Om e.e.a. te verduidelijken, ik ben nl bang dat e.e.a. idd verkeerd is begrepen:
* Juist om transparant te zijn zou de donatie nooit naar mij zelf gaan, maar gelijk naar de site van KiKa: https://www.runforkikamarathon.nl/martijn-borgers-chicago-2023 Kortom de te maken kosten van deze rally zou ik zelf financieren. Naar mijn mening staat dit duidelijk gecommuniceerd op de site, maar blijkbaar was het handig dit hier ook te communiceren...
* Dat ik niet alleen ga collecteren, bedrijven vraag te doneren, etc. maar er ook evenementen voor wil opzetten (waaronder een tourtocht) tekent denk ik mijn enthousiasme/wil/betrokkenheid om er iets voor terug te doen.


Mocht je meer willen weten, stuur me een DM, dan zal ik je mijn gsm nummer geven. Kunnen we even bellen en kan ik je concrete vragen beantwoorden/verduidelijken. 

Ik vind het jammer te lezen dat initiatieven als deze gelijk argwanend worden benaderd.


Groet,

 

 

 

Op 07/05/2023 om 20:28, 330dM zei:

Vreemd dit, als ik niet beter van vertrouwen zou zijn, zou mijn scamradar afgaan.

@330dM

Sorry voor de verlate reactie, ik kreeg pas afgelopen nacht een notificatie dat er gereageerd is op dit topic en heb dit topic zelf niet verder gevolgd.

Om e.e.a. te verduidelijken, heb ik het bericht van @Individual beantwoord. Wellicht dat dit wat vragen beantwoordt. Mochten er toch nog vragen/onduidelijkheden zijn: neem contact met met me op en ik zal het verduidelijken.

 

Ik zal natuurlijk nooit mijn eigen naam/die van een goed doel gebruiken om mezelf te verrijken. Alleen al hierom zullen donaties via de officiële site/collectebus gaan en nooit naar een eigen rekening. Juist om misverstanden / gedachtes / verdenkingen te voorkomen. Dat is het me niet waard.


Ik vind het jammer te lezen dat initiatieven als deze gelijk argwanend worden benaderd.


Groet,

aangepast door MartijnBorgers
Link naar reactie
12 uren geleden, MartijnBorgers zei:

Ik vind het jammer te lezen dat initiatieven als deze gelijk argwanend worden benaderd

Ik denk dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Zonder jezelf netjes voor te stellen op een heel specifiek auto-forum en meteen met je 1e post om geld vragen, valt logischerwijs niet bij iedereen goed. En als je daarnaast ook nog niet eens de moeite neemt binnen redelijke termijn de reacties te lezen...ben je voor mij niet echt geloofwaardig. Stel, ik bel vanavond om 20:00 bij je aan, met een collectebus, en vraag om een donatie, "van minimaal €50", en "kijk maar even op deze niet-gelieerde website wat ik van plan ben" hoe reageer jij dan? 

Laat onverlet dat ik je veel succes wens met je, ongetwijfeld, goede actie.

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.