Ga naar inhoud

Aankoopadvies sdrive35is


Aanbevolen berichten

Aankoopadvies sdrive35is

Hallo, ik heb al 12 jaar een Z3 2,2i Sport Edition van 2002 en ik krijg ondertussen toch wel trek in wat anders:

 

In Hamburg staat een stoere Z4 te koop

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=topInCategory&cn=DE&gn=Hamburg&id=274527067&ll=53.553341%2C9.99244&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=52&maxMileage=70000&maxPowerAsArray=KW&maxPrice=35000&minPowerAsArray=KW&rd=10&scopeId=C&sfmr=false

 

(Ik hoop dat de link hier mag staan anders hoor ik het graag)

 

Ik ben op zoek naar advies of dit een goede keuze lijkt.

Commentaar is van harte welkom!

  • Like 1
Link naar reactie

Ziet er prima uit, maar qua prijs niet uitzonderlijk laag. Een 35i met ongeveer dezelfde km stand koop je in Nederland voor hetzelfde geld (of nog minder), en dan komen hier nog de importkosten (BPM etc) bij.

Maar als dit voor jou DE uitvoering is, is dat ook wat waard.

Link naar reactie

Maar dit is geen i maar een iS. Bovendien van een liefhebber geweest, kijk maar naar de Schmickler upgrades. Ik ben er al lang achter dat ik in DLd had moeten kijken, maar ja, liefde maakt blind. 

Link naar reactie
  • Administrator
47 minuten geleden zei Ewout:

...  kijk maar naar de Schmickler upgrades...

 

En vrijwel nieuwe Pilot Sports 4s en de Performamce remmenupgrade. Dat telt toch ook wel op.

Link naar reactie

Bedankt voor jullie reactie, de uitrusting is inderdaad erg compleet.

 

Alle papieren rekeningen etcetera zitten er bij, ook nog een service contract voor een jaar gratis onderhoud.

 

De enige opties die ontbreken zijn :

Alarm ( gaat 700 Euro kosten) vindt de huidige eigenaar niet nodig omdat z'n verzekering het niet eist.

Elektrisch bediende stoelen met geheugen, hij rijdt de auto altijd zelf. Voor mij is dat wel een minpuntje....

Er mist nog een optie maar die schiet me even niet te binnen ...o ja dat was TV.

De optielijst is erg laaaaaaang 😉

 Garantie zit er niet op, maar dat wil ik ondervangen met een aankoopkeuring en 1 jaar Autotrust of iets dergelijks. (kost ook 1000 Euro)

Set winterwielen (Origineel BMW) zit er wel bij. 

 

 

Mijn voorkeur gaat uit naar een uitvoering die zo dicht mogelijk bij de "virtuele" M uitvoering komt.

 

Ik kan een dergelijke Z4 in Nederland echt niet vinden, laat staan voor minder geld.

aangepast door FireSpy
aanvulling
Link naar reactie

Duits voor goed nederlands cruise control....niet adaptief in de zin dat er radar opzit en dus afremt voor langzame voorliggers, maar wel remfunctie bergaf tot ingestelde snelheid.

 

Tempomat is ook cruise control. Zit er dus wel op.

Ik zou toch ook even het Duitse forum in de gaten houden als deze koop afketst, er zijn de nodige E89 rijders die gaan overstappen op het nieuwe model.

https://www.zroadster.com/forum/forums/biete.58/

 

Overigens een heel mooie uitvoering, duidelijk een liefhebber. Een vergelijkbare zul je niet snel in NL aantreffen.

Bij import altijd laten taxeren om de BPM vast te stellen, kan je zo een paar honderd euri opleveren.

 

Succes!

aangepast door Frenkie
  • Thanks 1
Link naar reactie

Bedankt voor de link Frenkie, ik had wel een ander kleiner forum gevonden tot nu toe, maar deze nog niet

 

aangepast door FireSpy
Link naar reactie

Leuk vraagstuk. Ik heb een nagenoeg kopie van deze Z4. Ook een 35is, performance remmen en geSchmicklerd, onderstelupgrade enz. Iets ouder maar 20dkm minder gereden, wel wat meer opties. 

 

Dure upgrades. Remmen = + 2000 euro en de schmickler v2+ tuning kost ong hetzelfde met LLK en nog het onderstel waarvoor de upgrade aan mijn Z4 ook bijna 2700 euro kostte. Vind er maar eens zo één. Alarm kun je er altijd nog in zetten. Keyless entry zit er wel op, die ontbreekt ook vaak.

 

Een nadeel kan ik eigenlijk niet noemen, hij rijdt verslavend lekker en de Schmickler tuning is fantastisch. Inclusief import zal hij ? rond de 40k kosten? Ik heb wel eens getwijfeld over verkoop en dacht dan aan 40k. En elke keer concludeerde ik dat je er geen tweede voor vindt met al die dure upgrades, dus heb ik de mijne maar gehouden.

 

Kortom: ik zou zeker gaan kijken als je een E89 35is zoekt met wat serieuze upgrades. Dan is het een hele goeie deal.

aangepast door Toink
Link naar reactie

Bedankt voor je bericht Toink! BPM is maximaal 8300 Euro  op basis van uitstoot CO2 en standaard kortingspercentage, weet nog niet hoeveel die lager kan mat taxatie of handelskoerslijst. Ik heb een optie en ik ga dinsdag kijken. (ca 5 en een half uur heen en terug zonder file)

aangepast door FireSpy
Link naar reactie

@Toink, ik meld zeker hoe het afloopt, 2 maanden geleden heb ik een "loaded" Boxster bekeken en afgehaakt ivm inconsistenties in de aanbieding ….. Voorlopig heb ik in deze Z4 wel vertrouwen.

Link naar reactie
22 minuten geleden zei FireSpy:

@sandere39 ca 25K ?

hmm ja zoiets he, ik dacht zelf aan zo, 28 k... de mijne heeft al nieuwe verstuivers en waterpomp, betere stabilisatorstangen 19 inch zomer en 18 inch winterwielen.

en nog wat goodies, alle bonnen bewaard enz.

 

njaa ,wie weet hoe t loopt.

 

 

 

Link naar reactie
8 minuten geleden zei pimgmx:

Op zoek

hmm dat nou niet direct maar ja gisteren gereden in de nieuwe he.. en je kunt natuurlijk sparen en wachten tot ze een paar jaar oud zijn en dan de e89 inruilen of dan particulier verkopen.

maar als er een gegadigde zou komen kan ik de auto ook nu verkopen , een jaartje (of iets langer) in een barreltje rijden en dan misschien wel voor een G29 gaan die net ingereden is.

Ik heb de eerste gebruikte al te koop zien staan in dld...

 

Maar dat gezegd hebbende ben ik de huidige nog niet zat hoor , heb blijft een lekkere auto die altijd aandacht krijgt waar ik er ook mee kom.

en het rijd elke dag weer geweldig!

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.