Ga naar inhoud

pimgmx

>>Donateur 2020<<
  • Aantal items

    2887
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    129

pimgmx won de laatste dag op 24 december 2020

pimgmx had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

486 Uitstekend

Over pimgmx

  • Titel
    ///M member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Ja!
  • Geslacht
    Not Telling
  • Locatie
    zuidoost
  • Interesse(s)
    Meer dan genoeg

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

3000 profielweergaven
  1. Ik heb recent mijn missende plaatjes (maar voor M52/M50 mix) vervangen. Mochten die compatibel zijn met jouw blok: stuur even een berichtje als reminder, ‘t zou zo maar kunnen dat er nog surplus in de grote onderdelenschuur ligt...
  2. Kan je symptomen iets uitgebreider beschrijven? Welke motorisering, loopt de motor koud wel goed, loopt-ie hoger in de toeren wel goed, wát gebeurt er precies als de auto 'de hik heeft'? Onregelmatig lopen kan véél oorzaken hebben, ik zou als 't even kan beginnen met uitlezen van de auto. Voor de hand liggende dingen: vacuümlek inlaattraject, falende penbobine, krukassensor die op z'n einde loopt.
  3. Zeker! Goed dat je al een voorbehoud maakte: die Niels van Roij-projectjes zullen het vast goed doen bij de heersende klasse in een oliedictatuur, maar vielen mij wat te zwaar op de maag. Hun XJ-S Coupé is een leuke prijsbenchmark, dat hadden ze er 2-3 jaar geleden nooit voor kunnen vragen!
  4. En had nét het drijvende koninkrijk verlaten vóór daar de virusmutatiepleuris uitbrak: maandagochtend kon de routine feliene pakketinspectie gewoon plaatsvinden! Omdat de lady of the house uithuizig was konden de meegeleverde spruitstukken op de luie manier schoongemaakt worden... en de onvermijdelijke inspectie ná de schoonmaakbeurt...
  5. Wat fijn om in de 21e eeuw aan een twintigste-eeuws automobiel te kunnen sleutelen! Vandaag heb ik twee kleine upgrades ontvangen: ontworpen, ge-prototype’d en vermarkt door een eenmanszaakje in het Balticum. Nog maar een jaar of wat geleden was het onhaalbaar om dit soort lage oplages voor een acceptabele prijs te produceren, vroegâh was dus niet álles beter! Het grote ding is een verbeterd lager voor de aircoriemspanner. De spanner zelf is onderweg uit Brexitannië en gaat met dit nieuwe lager de plek innemen van de ‘smog pump’, de luchtpomp voor de Amerikaans
  6. Respect! Iets in de 20 seconden was voldoende voor mij... Dat heeft minder met de auto's te maken dan met serial bedrijvenomzeephelper Victor Muller. Ik ben behoorlijk onder de indruk van de engineeringkwaliteit van die dingen, maar die boudoirinterieurs...
  7. Helaas... Ik heb een account voor zroadster.org (dat ik misschien eens per jaar gebruik ), niet voor zroadster.net. Vrees dat het even afwachten is tot je account geactiveerd is, anders ter geheugensteun een mailtje naar de admin (admin@zroadster.net) sturen?
  8. Iemand op het Britse Z-forum (maar zo te zien woonachtig in Zuid-Afrika!) maakte een paar jaar terug losse knipperlichtglazen: https://www.zroadster.net/forum/viewtopic.php?t=41304 Je zou kunnen proberen hem te contacten om te zien of ze nog leverbaar zijn. NB: inbouwen is niet helemaal 'plug'n'play': je zal je huidige lichtunits uit elkaar moeten halen en opnieuw sealen nadat je de glaasjes vervangen hebt...
  9. Tussen de €260-290 voor een setje, da’s ‘iets’ vriendelijker dan een kleine 2 mille voor originalo’s!
  10. Dan heeft de dealert niet goed opgelet... En ik vermoed dat ik weet hoe dat komt: de onderdeelcatalogus is zó opgezet dat je onderdelen pas te zien krijgt NA selecteren van aan welke kant het stuur zit. Er zijn wel degelijk verschillende onderdeelnummers voor een 2.2 RHD en LHD, here we go: RHD: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=CN12-EUR-11-2000-Z3-BMW-Z3_22i&diagId=63_0314 LHD: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=CN11-EUR-10-2000-Z3-BMW-Z3_22i&diagId=63_0314
  11. Dat klopt. Een ritje naar een sloper voor goede gebruikte units, of online een setje aftermarket-lichtunits bestellen zijn de voor de hand liggende oplossingen... Als de units van ‘de Japanner’ in goede staat zijn kan je overwegen die aan iemand in UK te verkopen, en zo je kosten voor het LHD-setje te beperken.
  12. Stalling én Zetje zijn klaar voor wat er dankzij global warming nog over is van de winter... Vochtvreter in het vooronder, marternet onder de motorruimte, Ctek-lader op de accu en de hoes er weer over. Laat die winter maar komen!
  13. ...een heftruckladinkje hout... De draagconstructie en betimmering van de stalling zijn na decennia weer, wind, schimmel en houtworm(!) toe aan vernieuwing. Van een afstand lijkt het nog best wat, maar ik ga de gok niet wagen dat dit nóg een winter blijft staan. Onze ZZZ staat buiten (onder de OEM weer-en-wind-hoes natuurlijk), de dakbalken zijn gestut, en de eerste strekkende meters hout zijn al gesloopt: alles op schema voor een herbouw dit weekend!
  14. ^ Een US-spec M? Da’s toch grofweg een M52-blok met wat andere ancillaries en snellere nokkenassen?
  15. Exact. We hebben hier heel schattige konijntjes, lieve eekhoorntjes, incidenteel langswandelende buurtkatten én Martes Foina... Alle auto’s staan met hun motorruimte op matten en hebben geurblokjes onder de kap. Achter elke auto nog een ultrasoonzendertje als kers op de marterpudding... Hier niet, waarschijnlijk doordat weer en wind (onder een afdak dat veel dieper is dan de auto lang) er weinig vat op hebben?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels