Ga naar inhoud

pimgmx

Member
  • Aantal items

    2912
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    133

pimgmx won de laatste dag op 28 april

pimgmx had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

494 Uitstekend

Over pimgmx

  • Titel
    ///M member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Ja!
  • Geslacht
    Not Telling
  • Locatie
    zuidoost
  • Interesse(s)
    Meer dan genoeg

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

3186 profielweergaven
  1. De OEM-koffer is gemaakt voor het OEM-rekje, dat laatste zit met vier gaten door het kofferdeksel vast. Met twee spanbanden krijg je die OEM-koffer ook wel op een aftermarketrekje vastgesnoerd, maar ik weet natuurlijk niet of dat matcht met de verwachtingen van je broer…
  2. Normaal zou ik je eBay aanraden, voor een van-ver-voor-weinig-setje. Maar met de minder voorspelbare voorraden/levertijden zou ik ‘t nu dichter bij huis zoeken: je zou bijvoorbeeld kunnen kijken of HBM wat op voorraad heeft…
  3. De ene is voor je boordcomputer, de ander is de ‘schakelaar’ voor je spiegel- en ruitensproeierverwarming.
  4. ^ dat kan niet iedereen zeggen… Als-ie full spec was mocht de eigenaar minstens anderhalf keer de prijs van een ‘gewone’ V12 neertellen. Gelukkig hebben ze een forse tank, maar kan me voorstellen dat je bij zo’n ‘R’ de naald van de brandstofmeter kon zien bewegen als je goed je best deed!
  5. Klassiek: zo'n 'dat doe ik wel eventjes'-klus, die meer voeten in aarde bleek te hebben... De voorbumper is tot op het laatste clipje uit elkaar geweest: schoonmaken, ontroesten, weggooien, coaten, polijsten, proefpassen, het duurde even! Het wisselvallige Pinksterweer was ideaal om dit deelproject af te ronden: beide bumpers zijn nu 'terug naar normaal'! Montagebeugels proefpassen... Een boel oud ijzer... Chroom gepolijst: niet als nieuw (gelukkig!), maar een mooi licht patina... Één draadeindje kwam los bij demontage zijbumperdelen.
  6. pimgmx

    Onze jarigen

    Nee, wel iets wat ik nog niet had… En weinigen van jullie ook, gok ik zo: een authentieke okonimiyakitelefoonhouder (23 X woordwaarde), omdat het kan… (en als 3D-tegoedbon voor een post-lockdownavondje smikkelen & smullen) Nog niet, maar zal zonder twijfel dit weekend gaan gebeuren. En ik denk dat ik dít maar niet in de vetput gooi vanavond…
  7. Vuil/corrosie in de schakelaars of stekkers? Alleen werken bij draaiende motor kan komen door óf een accu die z’n beste tijd gehad heeft óf door vervuiling/oxidatie van een stekker, schakelaar of kabel waardoor de interne weerstand omhoog gaat en de raammotor het hogere voltage van een draaiende dynamo nodig heeft. Met de symptomen soms wel/soms niet reageren op de schakelaar zie ik een extra argument voor de vuil- en/of corrosietheorie… Ik zou begin met (met beleid!) loshalen van de raamschakelaars en die goed schoon te maken. Een glasvezelpen is ideaal voor ‘t s
  8. Komend weekend kan de bumper er weer in als er niks m'n planning van de komende dagen in de war gooit... Met z'n verhuizing van de States naar Japan had iemand de dagrijlichten/knipperlichten 'aangepast', met iets waar ik een nóg grotere hekel aan heb dan kroonsteentjes: een oerversie van de driewerf vervloekte plastic 3M Scotchlocks. Dus: de splices er uit geknipt, de soldeerbout en het heteluchtpistool geïnstalleerd op het keukenblad en een uurtje later was 't een stuk beter. De bullet connectors zag ik 't liefst óók verdwijnen, maar dan houd ik erg weinig kabel over... De bin
  9. Bij de juiste hoeveelheid omwentelingen/minuut zie je daar gelukkig niks van!
  10. Volgens mij zijn ze allemaal gelijk. Vanavond maar eens dubbelchecken...
  11. Ik heb Koningsdag gebruikt (I didn't vote for him... ) om ein-de-lijk weer eens aandacht aan m'n XJ-S te besteden... Het Arden goedfoutisnietverkeerd lichtmetaal had ik laten berubberen en is er nu onder geschroefd. Alleen nog op zoek naar de juiste naafkapjes als kers op de pudding... Een andere makkelijke modificatie was letterlijk een minuut werk per stuk: de verbeterde throttle rod bushes uit Litouwen... Zoals gebruikelijk bij de 5.3's waren ook bij mij de originele zwart rubberen items foetsie, dankzij deze upgrade zijn de a
  12. ...die na een dik half jaar berubberd zijn...
  13. Afgezien van wel/niet passen kan grip/nat weer ook een issue worden als je voor extra-brede banden gaat. Een 6-cilinder Z3 is al tail happy van nature, wat zal toenemen als je achter het aantal kilo's/cm² gaat verkleinen. Tenzij je een zak cement in de kofferruimte gooit, natuurlijk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels