Ga naar inhoud

Maurits

Administrator
  • Aantal items

    10142
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    184

Maurits won de laatste dag op 16 januari

Maurits had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

430 Uitstekend

2 Volgers

Over Maurits

  • Titel
    Voorheen "2.5si"

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    E85 VFL Z4 3.0i met heel veel mods / 95% originele E86 3.0siA / 100% originele XC60
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Op de boerderie

Recente bezoekers van dit profiel

8000 profielweergaven
  1. Lekker hoor! Heb je ook nog een plaatje van de cockpit?
  2. Vervelend! Er zijn nog wel wat dingen die je kunt proberen. Bluemusic achter de radio Doe doet het echt alleen op het B-stekker blok, niet via de AUX bepinning. Dan ook nog alleen bij gebruik van de juiste pinnen (dat zit standaard goed bij de Bluemusic). Dat originele ingetapete stekkerblokje zou ik dus vooral niet opnieuw aansluiten. Weet je zeker dat er in jouw Z4 ook nooit een CD-wisselaar geinstalleerd is geweest? Het gebeurt wel vaker dat niet werkende CD-wisselaars helemaal uitgebouwd worden. Daarbij wordt zekering 48 nog wel eens vergeten. Ik zou
  3. En terecht! Lekker is dat met lage temperaturen.
  4. ^weet je zeker dat het alarm ook gedeactiveerd was? Met andere woorden; heb je de auto geopend met de sleutel in het slot, of op de afstandsbediening? Het klopt dat als het alarm geactiveerd is en je één of beide polen van de accu loskoppelt, dat dan het alarm afgaat. Dat hoort niet zo te zijn bij een gedeactiveerd alarm.
  5. Mijn eerste gedachte was precies dezelfde als die van @Casper355: Allereerst natuurlijk supervervelend voor je Rémy; was je verlost van de elektronische problemen met de RHD en had je net weer een mooie 3.0i en dan dit. Super balen. Maar wat moet je ermee als dief. Ik heb er voor mijn roadster (ook een zilverkleurige 3.0i met sinds jaar en dag beige M stoelen) in ieder geval nooit rekening mee gehouden dat die gestolen zou worden. Zo courant zijn ze hier niet, heel populair zullen ze ook niet zijn in Oost-Europa of in de landen waar je per zeecontainer uitkomt en voor
  6. Als je wel het motortje hoort aan de passagierskant, dan zou mijn eerste verdachte het raammechaniek zelf zijn. Dat zit in de deur, tussen het deurpaneel (binnenkant) en de buitenkant. Dat werkt met een soort staalkabeltje en die hebben niet het eeuwige leven. Ik zou dus beginnen met het demonteren van je deurpaneel, voorzichtig weghalen van de schuimlag daarachter en dan eens kijken hoe het raammechaniek er uitziet als ik jou was.
  7. Ik snap dat je aandacht naar het plaatje uitgaat, maar kijk je ook even naar de andere drie vragen?
  8. Toch eerst nog wat vragen om het problem wat in te kaderen: 1. Geldt dat voor de bediening via beide schakelaars (dus zowel de schakelaar aan de bestuurderskant, als die aan de passagierskant)? 2. Wat gebeurt er met dat raam als je met de sleutel in het slot van de deur de ramen en het dak opent of sluit? 3. Is dit probleem spontaan ontstaan, of is het geleidelijk gegaan? 4. En dan nog: je hebt geen airbagmeldingen o.i.d.?
  9. Even het topic vanaf het begin doornemen: er staat een filmpje in over de vervanging en ook het onderdeelnummer staat erin. Vervanging is echt een fluitje van een cent: vijf minuten werk is al wat pessimistisch.
  10. Ik herken je gevoel Harold! Ik denk er ook al jaren over om een 911 te kopen, ook omdat dit een jongensdroom is èn omdat ik er eigenlijk al jaren van uitga dat niet de vraag is of ik het een keer doe, maar vooral wanneer dat is. Een mogelijk scenario bij mij is om de coupé in te ruilen op een 997 cabrio die dan in de garage mag staan en om de Z4 roadster dan verwarmd elders "weg te zetten". (Er zit hier in het dorp ook een oldtimerstalling.) Als ik daar dan niks meer mee blijk te doen kan ik die altijd nog verkopen. Wat me nog tegenhoudt is a) dat ik nu pre
  11. Graag gedaan Peter! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
  12. Deze heb je al gezien neem ik aan? En in het kader van meekijken voor het windscherm: zoek je alleen de middelste insert, of ook de beugeltjes die daarbij horen en de schermpjes voor in de rolbeugels?
  13. @Shoveltje: en in een gangbaar kleurtje!
  14. Ik vraag me af of dat klopt. Op RealOEM noemen ze de stoelbediening bij kabelboom 1: 459A is inderdaad de optiecode van elektrische stoelen met geheugen bestuurderszijde.
  15. @timewa: je hebt helemaal gelijk: je hoeft niets te coderen. Bediening zit in de stoelen en een eventueel geheugen ook. Weet wel dat de GM5 module maar geheugen aan één kant aankan (dus links of rechts en niet aan beide kanten). Daar kun je dus ook niet tegenop programmeren. @Zwins: als '08 ook de productiedatum is, dan moet je voor de stoelbediening extra kabels trekken. Anders dan bij de allereerste modellen (vanaf '03 tot ergens in '04) ligt er in de facelift modellen niet standaard meer de volledige kabelboom. De facelift modellen hebben dus niet standaard de bekabeling liggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels