Ga naar inhoud

Maurits

Administrator
  • Aantal items

    10081
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    174

Maurits won de laatste dag op 29 augustus

Maurits had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

416 Uitstekend

2 Volgers

Over Maurits

  • Titel
    Voorheen "2.5si"

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    E85 VFL Z4 3.0i met heel veel mods / 95% originele E86 3.0siA / 100% originele XC60
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Op de boerderie

Recente bezoekers van dit profiel

7624 profielweergaven
  1. Kun je helemaal zelf, zonder uitlezen, zonder programmeren en zoals @Casper355 al aangeeft: zonder druksensoren. Zorg dat de banden op de goede spanning staan en volg dan het bandenspannings intialisatieproces zoals in je handleiding beschreven is. Het systeem meet dan de 0 situatie, het lampje gaat uit en pas weer aan als de bandenspanning afwijkt van die van de 0 meting. Hou je mooi tijd over voor een voorsteltopic in de members gallery.
  2. @ZwarteZ: zo, mijn reactie heeft even geduurd. Ik had even een weekje onvrijwillig forumvrij. De connector van de kabelboom naar je deur bestaat uit twee delen. Eén deel gaat de auto in en één deel gaat je deur in. Deel connector dat aan de kabelboom in de auto zit met het blauwe kapje: Zelfde kant, achterstevoren en zónder het blauwe kapje: Deel connector dat aan de kabelboom in de deur zit (en dus in het deel met het blauwe lipje gaat): Het blauwe kapje hoeft er niet af om beide delen uit el
  3. Dat klopt helemaal. En in aanvulling daarop: in de handleiding waar de werking van je telefoon in wordt becshreven staat stap voor stap hoe je moet activeren. Dat is een beetje ouderwets en vraagt een paar handelingen bij verschillende standen van je contactsleutel. Gedurende dat proces vore je ook de code in die @330dM al noemt. Of het nog werkt is ook afhankelijk van het merk en type van je telefoon. Iphones werken nog wel met het Bluetooth protocol van je Z4, nieuwere telefoons van sommige andere merken niet meer.
  4. Welkom Maarten. Ik ben niet bekend met een E85 last edition. Er zijn wel meerdere Individual editions. Heb je wat meer info?
  5. Heb je een fotootje van het punt waar je niet meer verder komt?
  6. Je bedoelt dat ze bij Apple een stuk praktischer zijn door ook de oudere Bluetooth varianten te ondersteunen Rob? Wel zo praktisch als het gewoon werkt zonder losse toestellen, SIM kaarten, postduiven en zo. Ik koppel mijn IPhone uit ‘21 er ook probleemloos aan. Heerrrrrrlijk!
  7. Nee joh, 120 dkm is niet heel belangrijk bij auto’s van tussen de 18 en 15 jaar oud (even uitgaand van de M54 waar @Amigo naar op zoek is). Juist de auto’s van die leeftijd mèt lage kilometerstand, waarbij het onderhoud ook op kilometerstand is uitgevoerd zou ik laten staan. Liever één waar in 15 jaar 12,5 dkm per jaar mee is gereden en ieder jaar de olie is ververst dan één waar in 15 jaar maar 80 dkm mee is gereden en maar iedere 15 dkm de olie is ververst bijvoorbeeld. @Gersh: klopt helemaal. De speakerpaketten waren er met 6 speakers (gewoon), met 10 - maar zonder DSP (hifi),
  8. @JK-Z4-3.0i: Jurgen, heb je daar ook een bijpassende koffiemok, badjas en WC-papier bij?
  9. @GerritSpeek; je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Het kan ook gewoon een slecht contact zijn. Ik heb bij de rechter variant (SBSR) ongeveer iedere twee a drie jaar een melding. Ik heb het idee dat die melding vooral bij mijn E85 vooral bij een wat lagere accuspanning voorkomt. Als die bij mij voorkomt is de aanpak simpel: even de stekker van de centrale kabelboom naar de deur los halen (één boutje lossen), inspuiten met contactspray en dan tijden weer geen melding. Ik zou eerst dat eens proberen, vervangen kan altijd nog.
  10. Qua opties kun je heel, maar dan ook heel veel opties retrofitten. Als je maar geen twee 100% linkerhanden hebt en niet bang bent lukt heel veel. Onderdelen worden alleen steeds duurder (willekeurig voorbeeld; zo kost het X3 radioknopje dat ik in 2010 voor mijn E85 2.5si kocht voor 6,89 ondertussen meer dan Eur 25,-), zijn ze deels niet meer te krijgen en zijn sommige zaken wel erg bewerkelijk. Het is daarom toch best handig als er al het nodige inzit. Als ik op zoek zou gaan naar een andere E85 zou ik in ieder geval graag willen; - verwarmde M-stoelen (maar d
  11. Hangt er een beetje vanaf wat je beschouwt als veiligheid. Qua functioneren van je gordelspanners e.d. is er geen verschil. Je moet er wel rekening mee houden dat je onder één of beide stoelem een overbuggingsmodule voor een "occupancy sensor" voor je airbags nodig hebt. Als je die nodig hebt, is dat niet onveiliger. Dan zullen bij een ongeluk waar aan één kant airbags zouden moeten openen eenvoudigweg de airbags aan beide kanten worden geactiveerd, ook al zit je alleen in de Z4. Zo'n sensor doet eenvoudigweg of een lege stoel ook bezet is. Dat is dus niet onveiliger, maar leidt
  12. Maurits

    Onze jarigen

    Frank @EzZzy Rider: van harte! Hieperdepiep hoera!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels