Ga naar inhoud

Alternatief stoelen


haroldv

Aanbevolen berichten

Alternatief stoelen

Goedenavond,

 

Ik rij laatste tijd gelukkig meer in mijn Z4 en merk dat ik de stoelen niet briljant vind: te weinig zijsteun. M stoelen zijn natuurlijk prachtig, maar dat geld heb ik er niet voor over. Zijn er nog andere, acceptabele (mooi/origineel) alternatieven. Ik vind op internet dat E46 stoelen passen? Iemand ervaringen of tips?

Link naar reactie
  • Administrator

E46 M stoelen passen probleemloos èn zijn comfortabeler dan wat je nu hebt. De zitting is exact hetzelfde als die van de Z4 M(sport) stoelen, de bovenkant is wat voller (staat iets minder, zit iets beter).

 

Er zijn tal van mensen die die stap al probleemloos hebben uitgevoerd.

 

Ik las toevallig van de week op het Duitse forum dat E63 (6-serie dus) stoelen ook plug-n-play zouden moeten passen. Ik heb daar alleen nog nooit voorbeelden van gezien. Andersom wel (volgens die meneer ook plug-n-play: https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=677434#/topics/677434)

 

 

72E4A926-1FDE-4977-A0BD-38579F6F1863.jpeg

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Goedemorgen,

 

Ik zoek, voor einde volgende maand, ivm 1400km trip naar Italie, nog een ander setje stoelen. E46 M3 of Z4M.
Ben al online aan het zoeken geweest, maar vind niets helaas. (eBay, marktplaats, Schmiedmann, etc)
Iemand toevallig tips of wat gezien?

Zwart leder, met elektrische verstelling en verwarming heb ik nu.

 

mrgr

 

Harold

 

 

Link naar reactie

Het normale half of vol leder sportinterieur van de E46 zit geweldig kan ik uit eigen ervaring zeggen, echt veel beter dan de standaard Z4 stoel.

En stukken goedkoper dan een E46 M3 interieur.

Hier wat praktische tips, elektrisch vs manueel, qua hoogte zit er wat verschil lees ik hier.

https://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=96641

Link naar reactie

Bij de standaard stoelen kreeg ik na ongeveer 1 uur rijden een soort van beginnende kramp vanuit bil cq bovenbeen, en werd rijden op de cruisecontrol steeds noodzakelijker. Vorig jaar naar Italië werd werd het vooral op de terugweg onplezierig en vele stops noodzakelijk. In de e46 cabrio nooit zo erg last van gehad dus zit het voornamelijk in de zitting en niet de rugleuning. Daarom ook gezocht naar e46 stoelen totdat ik een set M stoelen vond, net ff wat passender. Nu weer naar Italië en geen centje pijn, heerlijk 🙂

 

Keuze zit dus in het geld, maar ook in je postuur: voor de M moet je niet te fors cq breed zijn, indien je wat forser bent, zeg meer dan maar 52 of XL dan passen de e46 sportstoelen beter en geven lekker veel steun door de uitschuifbare zitting.

succes!

Link naar reactie
Op 29-6-2019 om 08:00, Menko zei:

Bij de standaard stoelen kreeg ik na ongeveer 1 uur rijden een soort van beginnende kramp vanuit bil cq bovenbeen, en werd rijden op de cruisecontrol steeds noodzakelijker. Vorig jaar naar Italië werd werd het vooral op de terugweg onplezierig en vele stops noodzakelijk. In de e46 cabrio nooit zo erg last van gehad dus zit het voornamelijk in de zitting en niet de rugleuning. Daarom ook gezocht naar e46 stoelen totdat ik een set M stoelen vond, net ff wat passender. Nu weer naar Italië en geen centje pijn, heerlijk 🙂

 

Keuze zit dus in het geld, maar ook in je postuur: voor de M moet je niet te fors cq breed zijn, indien je wat forser bent, zeg meer dan maar 52 of XL dan passen de e46 sportstoelen beter en geven lekker veel steun door de uitschuifbare zitting.

succes!

 

hmmm...dus e46 sportstoelen dan dus 😉

ach heb nog 3 weken, om stoelen te vinden en iemand die ze erin zet...goede planning harold!

Link naar reactie

Na veel zoeken en lezen via MP een set E46 sportstoelen op de kop getikt. Helaas zonder stoelverwarming maar denk dat ik die kan missen. 

Installatie zeer eenvoudig, wel even de met twee personen de stoel uit de auto liften. 

Zeer tevreden, merk alleen wel dat het even wennen is, met name omdat de E46 wat voller (rugleuning) zijn ten opzichte van de oude z4 stoelen. Ook bij heel warm weer is dit wat warmer in de rug. 

Heb bewust gekozen voor handmatig verstelbaar ivm de hoogte. 

Heb ook de hoofdsteun van de z4 stoelen terug geplaatst ivm de looks. 

 

  • Like 2
Link naar reactie

styling vind ik ook lastig idd, het is een sportieve auto, een dikke stoel kan dan lelijk zijn. Elektrische verstelling, ach, rij meestal zelf in de z4. Lager zitten is wel handig dan. Of beter: stoelventilatie 😉

Link naar reactie
3 uren geleden, Ewout zei:

Dat ziet er wel beter uit dan die vlakke standaard dingen. Past goed. Niet te dik.

precies! Dank voor de foto! Was ook mijn angst.

Nu nog ff de stoelen ritselen ;-)

aangepast door haroldv
Link naar reactie
Op 30-6-2019 om 10:15, rossoros zei:

Na veel zoeken en lezen via MP een set E46 sportstoelen op de kop getikt. Helaas zonder stoelverwarming maar denk dat ik die kan missen. 

Installatie zeer eenvoudig, wel even de met twee personen de stoel uit de auto liften. 

Zeer tevreden, merk alleen wel dat het even wennen is, met name omdat de E46 wat voller (rugleuning) zijn ten opzichte van de oude z4 stoelen. Ook bij heel warm weer is dit wat warmer in de rug. 

Heb bewust gekozen voor handmatig verstelbaar ivm de hoogte. 

Heb ook de hoofdsteun van de z4 stoelen terug geplaatst ivm de looks. 

 

Ziet er mooi uit, ga ik ook maar eens naar op zoek!

Link naar reactie

Ziet er echt super uit! Heb 3 maal een E46 gehad met dit sport interieur en ik weet hoe fijn ze zitten.

Is trouwens de stoelverwarming ook plug and play?? weet iemand dit.

Denk er ook sterk over om mijn standaard Z4 stoelen te vervangen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
5 uren geleden, haroldv zei:

Heb E46 stoelen gevonden, maar niet de sport versie. Is dat een enorm groot verschil qua comfort?
De wangen minder en geen verstelbare onderzitting, dat snap ik, maar verder?

 

De e46 niet-sportstoelen kan je vergelijken met je huidige stoelen, dus ook weinig zitvlak en rugsteun; geen echte verbetering dus.

Daarnaast past de “look” niet echt bij de Z4, dus ik zou even verder zoeken naar de sport versie, zit een stuk beter en ziet er passender uit.

Link naar reactie

Ik heb de gok gewaagd, mijn z4 stoelen waren op. Het verschil zit idd in de slijtage. Deze stoelen zitten beter. Ik moest wat, wil op vakantie met de Z4.

overigens viel het niet mee, behalve de 4 bouten en stekker, moet ook de gordelbevestiging vervangen worden. Uitboren en opnieuw vastbouten. Ook het kliksysteem, anders krijg je een foutmelding. Toch ff gehannes, gelukkig had ik slimme en behulpzame verkoper erbij

$_86.JPG

aangepast door haroldv
Foto erbij
Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Goedenavond, Ik was ook opzoek naar andere stoelen voor mijn e85, omdat ze na een tijdje rijden al snel pijn doen aan mijn onderrug en te weinig support bieden. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een set van de e46 die elektrisch verstelbaar is in mijn e85 te plaatsten waarin ik geen elektrisch verstelbare stoelen heb? Alvast bedankt!

Link naar reactie

Dag Anton, het antwoord op jouw vraag heb ik helaas niet, maar wellicht wel een andere oplossing voor je probleem. Ik weet niet of het kan bij een Z4 (rijd nu zelf een Z3 met standaardstoel en heb nog geen klachten) maar in mijn andere auto's (MX-5, Auris) loste ik dat op door de zitting aan de achterzijde open te ritsen en er een extra laag meubelschuim tussen te stoppen. Je kunt het ook een aanpasbedrijf laten doen natuurlijk. Misschien is het een idee voor als je geen passende stoelen kunt vinden?

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Administrator
21 uren geleden, Anton zei:

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een set van de e46 die elektrisch verstelbaar is in mijn e85 te plaatsten waarin ik geen elektrisch verstelbare stoelen heb? 

Dat hangt er vanaf hoe oud je Z4 is. T/m najaar 2004 werd de hele kabelboom geinstalleerd, dus ook met de opties die je Z4 niet had. Daarna niet meer. Als je dus een Z4 van voor najaar 2004 hebt, kun je makkelijk stoelen uit een E46 monteren, mits die maar niet meer opties heeft dan de Z4 kon hebben (geheugen links en rechts gaat bijvoorbeeld niet; dat kan de grondmodule van de Z4 niet aan). 

  • Thanks 1
Link naar reactie

Ik ben bezig met de grote restauratie van mijn Z3 coupe, en overweeg ook een andere bestuurdersstoel te plaatsen, ik ben zelf namelijk 195. De bult achter de stoel zal ik ook weghalen, maar ik zou ook graag veel lagere stoelen willen. Heeft iemand hier ervaring met het plaatsen van bijvoorbeeld de Recaro Speed, en hoeveel meer ruimte dat oplevert?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.