Ga naar inhoud

einddemper ervaringen? (supersprint?)


Aanbevolen berichten

Iemand ervaring met de SuperSprint race einddemper? Of andere aanraders?

Het is voor mijn 2.8 Z3 coupé, de klank vind ik al goed maar hij mag wel wat beter te horen zijn.

Ik dacht eerst aan Eisenmann, maar ik ben bang dat die misschien niet de juiste klank geeft of te overdreven over komt, en ik daar spijt van ga krijgen. 

 

Van wat ik heb gelezen en gehoord van video’s klinkt de Supersprint wat dieper (vind ik zelf mooier), en een voordeel is dat hij te monteren is zonder aanpassingen. Alleen.. op forums lees ik dat hij nauwelijks luider is dan OEM.

Ik zoek zo'n geluid dat je even doet laten omkijken waar het vandaan komt, iets wat net boven de rest uit komt, zonder dat het goedkoop klinkt en vervelende herrie maakt.

 

Ik heb echt al héél veel onderzoek gedaan en steeds als ik denk besloten te hebben, kom ik weer een forum post tegen die weer wat anders zegt, dus vandaar dat ik het liever even nog eens zelf vraag:p

Alvast bedankt en ik ben benieuwd naar jullie meningen!

aangepast door Julie
  • Like 2
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb zelf een Supersprint einddemper op mijn Z3 M en ik vind hem zelf perfect. Niet overdreven luid, maar een mooie grom/brom die inderdaad net boven de rest uitkomt maar die het geluid van de 6 cilinder eer aandoet. Gaat mij wel ook met name om de fun die ik zelf van heb in plaats van dat mensen mij horen 🙂

aangepast door RicoBe
Link naar reactie
Op 27/06/2024 om 21:31, RicoBe zei:

Ik heb zelf een Supersprint einddemper op mijn Z3 M en ik vind hem zelf perfect. Niet overdreven luid, maar een mooie grom/brom die inderdaad net boven de rest uitkomt maar die het geluid van de 6 cilinder eer aandoet. Gaat mij wel ook met name om de fun die ik zelf van heb in plaats van dat mensen mij horen 🙂

fijn te horen en bedankt voor de reactie! ik heb ondertussen de knoop doorgehakt en de supersprint besteld, helaas pas over 2 maanden binnen..

maar hopelijk bevalt hij even goed en geeft het voldoende geluid:)

  • Like 1
Link naar reactie

Nog even over Eisenmann: deze hadden de naam luid te zijn maar dat is echt iets uit het verleden. De geluidsnormen in Duitsland zijn in de loop der jaren aangescherpt waardoor recente Eisenmann dempers een stuk stiller zijn dan mijn 15 jaar oude Eisenmann R, die (naar mijn mening) ook nog steeds wel meevalt vergeleken bij wat je tegenwoordig op de weg tegenkomt.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 05/07/2024 om 23:26, MadMarky zei:

Nog even over Eisenmann: deze hadden de naam luid te zijn maar dat is echt iets uit het verleden. De geluidsnormen in Duitsland zijn in de loop der jaren aangescherpt waardoor recente Eisenmann dempers een stuk stiller zijn dan mijn 15 jaar oude Eisenmann R, die (naar mijn mening) ook nog steeds wel meevalt vergeleken bij wat je tegenwoordig op de weg tegenkomt.

dat wist ik niet, en hij wordt ook nog luider met gebruik las ik.

toch jammer dat ik ze niet in het echt heb kunnen horen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.