Ga naar inhoud

MadMarky

Member
  • Aantal items

    300
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

MadMarky won de laatste dag op 11 juni

MadMarky had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

23 Uitstekend

Over MadMarky

  • Titel
    2.2 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 Coupe 3.0i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Apeldoorn

Recente bezoekers van dit profiel

1365 profielweergaven
  1. Dat is toch het normale aanzuiggeluid bij gasgeven? Mijn M54B30 klinkt net zo. Maar je zou je Disa klep eens kunnen controleren of deze nog goed werkt.
  2. Een korte zoektocht op google geeft aan dat de foutcode komt van de positiesensor van de inlaat nokkenas. Deze zit in je vanos unit en er wordt ook gesuggereerd dat dit euvel veroorzaakt kan worden door lekkende afdichtingen in die unit. Je kunt proberen om alleen de sensor te vervangen maar misschien is het ook een mooi moment om meteen een vanos revisie te doen.
  3. In je profiel staat Z4, maar welk jaar en type motor heb je?
  4. Waarom wil je onderhoud en APK persé combineren? Als je een goed adres hebt voor onderhoud maakt het niet uit waar je de APK laat uitvoeren, dat is immers enkel een keuring waarbij ze niet aan de auto sleutelen.
  5. Hoe heb je precies de lichtschakelaar schoongemaakt? De lichtschakelaar is tevens een draaiknop voor het dimmen van de interieurverlichting en die heeft hier nogal wat dode punten. Volgens mij werkt de buzzer inderdaad niet als ie op zo'n dood punt staat.
  6. MadMarky

    tik tik tik tik

    Blijf het bijzonder vinden. "microscopic movement of the contact interface between the inner brake disc and the wheel bearing flange" Zou het dan zijn dat bij je remschijven of wielnaven de diameter af fabriek niet helemaal klopt?
  7. Ik zou eens contact opnemen met RKV Trading, die hebben altijd Z3's staan voor onderdelen. Wel voornamelijk Britse auto's maar misschien hebben ze ook wel een LHD kabelboom voor je.
  8. Werkt weer als vanouds, geen idee waardoor het spul precies los is gekomen. Zal zoals zo vaak wel iets te maken hebben met 20 jaar oud plastic. En speciaal voor jou heb ik de torx maat toegevoegd aan m'n vorige post
  9. De auto moest voor APK en dan moet de kofferbak open kunnen. Bij deze het verhaal hoe ik het heb opgelost: Je gooit vanaf de binnenzijde een torx T20 schroevendraaier in de kofferbak Men neme bij voorkeur een lenig en niet al te lang persoon (hier helaas niet aanwezig) die tussen de voorstoelen door kruipt en in de kofferbak gaat liggen. Men zoekt de schroevendraaier en draait de twee torx schroeven los in de handgreep aan de binnenzijde Vervolgens is het zaak op het binnenpaneel van de kofferbak los te klikken, dit paneel zit rondom met pluggen vast. Heb je deze al e
  10. Ik rij zelf met 9,5J op (effectief) ET30 wat met 255 banden precies binnen de wielkastrand valt. Als je nog bredere velgen neemt die een centimeter verder naar buiten staan zullen ze gaan uitsteken. Als je auto niet teveel verlaagd is zal het wel gaan zonder aanlopen maar of het verstandig is laat ik in het midden.
  11. Het is dan ook wat samengeperst blik dat onder de auto hangt en bij iedere temperatuursstijging weer nat wordt door condens van een tank met koude benzine die er tegenaan zit. Bij mijn Coupe roesten ze ook weg. Auto staat binnen in een onverwarmde garage en de druppels condens hangen soms onder aan de brandstoftank.
  12. Ik wilde ook een keer bestellen Engeland dus misschien kunnen we wat afspreken, verzendkosten delen enzo
  13. van Coupe naar Roadster De zomer komt er aan, weet iemand misschien welke onderdelen ik nodig heb als ik van mijn Coupe een Roadster wil maken? Sowieso een kofferklep en wat plaatwerk om deze aan vast te maken, andere achterlichten en een softtop. Mis ik dan nog iets? Heeft iemand misschien nog detailfoto's hoe de softtop op de voorruit vastzit?
  14. Je kunt zelf ook prima je dynamo testen enige dat je nodig hebt is een simpele multimeter. Meet bij draaiende motor de spanning over de accupolen, deze moet minimaal 13.4v zijn anders werkt je dynamo niet goed. Verder is 56Ah aan de kleine kant maar dit zorgt er eerder voor dat de auto slecht start, niet dat de auto na het starten weer uitvalt. Ik denk eerder dat het aan een sensor ligt en niet aan de accuspanning. Welke sensor? Niet te zeggen, jouw auto heeft er verscheidene die allemaal hetzelfde resultaat kunnen geven bij haperingen (nokkenassensor, krukassensor, etc). De deale
  15. Weet niet in welke regio je woont, maar bij mij in Apeldoorn heb je Meneer Sam. Hebben bij mijn Z3 een stoel opgeknapt en op de deurkaarten wat gekrompen leer opnieuw vastgezet maar ze doen doorgaans ook complete interieurs, schijnen erg bekend te zijn in de VW scene. Wat jij wil met je deurkaarten is voor hun ongetwijfeld een koud kunstje.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels