Ga naar inhoud

aanpassingen uitlaat.


sandere39

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
aanpassingen uitlaat.

zijn er al mensen die de uitlaat hebben aangepast op enigerlei wijze?

 

Ik heb wat zitten zoeken en kijken en mocht je een andere downpipe willen (die legaal is en door de keuring komt) dan moet je deze van HJS al nemen.

https://dein-sportauspuff.de/hjs-edelstahl-80mm-downpipe-mit-kat-bmw-z4-m40i-g29-fuer-modelle-mit-opf.html

deze is plug and play en geeft vermogenswinst van een pk of 25 zonder tune. (met tune natuurlijk nog meer) maar ook zal het geluid veranderen , iets luider en wat duidelijkere burble,s

Helaas is t wel een dure... € 1861.-

 

zijn er nog andere optie,s ?

  • 5 maanden later...
Geplaatst:

Hoi,

 

Ik heb een Z4 M40i. Heerlijke auto, maar het standaard geluid is wat mager. Heb eerst OPF-filter laten verwijderen (€900), daarmee wordt het geluid iets voller. Maar het werd pas echt leuk toen er 2 bypasses zijn gemaakt (€900). Deze zijn voorzien van op afstand bedienbare kleppen. Als je die open zet wordt de einddemper omzeild en heeft de auto een prachtig mooi vol en donker geluid. Echt een aanrader!

Geplaatst:

opf filter, betekend dat een andere downpipe?

Geplaatst:

Nee, downpipe blijft origineel. OPF-filter zit oorspronkelijk in uitlaat-deel in gele kader in onderstaande foto. Op de foto is reeds het vervangende uitlaat-deel geplaatst zonder filter. Aan de bovenkant van die foto zie je de einddemper.

 

Op de andere foto zie je het het vervangende uitlaat-deel dat op maat is gemaakt.

image.png

9e08e189-f627-4a6c-a1c3-086ca45e74d6.JPG

  • 6 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

aah ok,en dan een opf delete kastje ertussen stekkeren en dan ben je dat hele circus kwijt.

 

 

aangepast door sandere39
  • 4 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

misschien dat ik toch nog wel ga voor de sportcat van HJS

 

aangepast door sandere39
  • 9 maanden later...
Geplaatst:
Op 07/07/2022 om 21:01, CoenV zei:

Hoi,

 

Ik heb een Z4 M40i. Heerlijke auto, maar het standaard geluid is wat mager. Heb eerst OPF-filter laten verwijderen (€900), daarmee wordt het geluid iets voller. Maar het werd pas echt leuk toen er 2 bypasses zijn gemaakt (€900). Deze zijn voorzien van op afstand bedienbare kleppen. Als je die open zet wordt de einddemper omzeild en heeft de auto een prachtig mooi vol en donker geluid. Echt een aanrader!

Hallo,  Waar heb je deze aanpassingen laten doen? Was een aanpassing (tuning) aan de ECU niet nodig om foutmeldingen te vermijden? 

Geplaatst:

ik ben er ook mee bezig geweest en t komt erop neer dat je dit bij roy rvs voor een kleine €400 kunt laten aanpassen aan de uitlaat.

daarnaast moet je of laten coderen?tunen. of een opf delete module en zn broertje kopen a €700.

 

dus ik heb t maar ffe laten hangen.

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb de stekker van de klep in de uitlaat los getrokken, mooier geluid en kost niets 

  • Like 1
Geplaatst:

ja kan natuurlijk ook, doe die stekker er af en toe wel weer even in anders loopt die klep helemaal vast omdat je m niet gebruikt.

Geplaatst:

Klopt doe ik ook af en toe 

bovendien auto staat altijd verwarmd binnen 

idd geluid kan altijd mooier maar is zo ook al fantastisch, en dat in combinatie met de auto tis echt vol gas genieten 

heb voor voorjaar en zomer alweer wat mooie ritten in de planning staan 

  • 2 weken later...
Geplaatst:
Op 16/01/2024 om 18:35, Jaapzw zei:

Ik heb de stekker van de klep in de uitlaat los getrokken, mooier geluid en kost niets 

 En kan je daar gemakkelijk aan aan die stekker zonder dat de auto op de brug moet? En moet je de klep dan eerst manueel open zetten? Alvast bedankt.

Geplaatst:
Op 18/01/2024 om 18:41, sandere39 zei:

ja kan natuurlijk ook, doe die stekker er af en toe wel weer even in anders loopt die klep helemaal vast omdat je m niet gebruikt.

Waar zit die stekker Sander, ik heb helaas ook een opf filter en daarrom kan/wil de bmw dealer de m performance power en sound kit niet installeren en laat ik het toch doen ben ik m'n garantie kwijt.

 

Geplaatst:
Op 03/02/2024 om 10:52, Gette zei:

 En kan je daar gemakkelijk aan aan die stekker zonder dat de auto op de brug moet? En moet je de klep dan eerst manueel open zetten? Alvast bedankt.

Ja daar kan je heel makkelijk bij 

In de rechter uitlaat 

Op 03/02/2024 om 16:16, maRRco zei:

Waar zit die stekker Sander, ik heb helaas ook een opf filter en daarrom kan/wil de bmw dealer de m performance power en sound kit niet installeren en laat ik het toch doen ben ik m'n garantie kwijt.

 

Klep kan je makkelijk bij 

ben niet precies op de hoogte met dit type maar hoogstwaarschijnlijk aan het einde van de rechter uitlaat 

Geplaatst:
Op 04/02/2024 om 22:29, maRRco zei:

Bedankt, zal morgen ff kijken

Is het gelukt .?

Geplaatst:
Op 03/02/2024 om 16:16, maRRco zei:

 ben ik m'n garantie kwijt.

 

hmm zou je even moeten navragen hoe dat precies zit. je hebt kans dat alleen op dat gedeelte dan de garantie eraf gaat. en niet op de hele auto. als t op de gehele aandrijving is dan is het geen oplossing natuurlijk.

Geplaatst:
2 uren geleden, sandere39 zei:

.

Garantie op de aandrijving vervalt bij aanpassingen aan de motor en/of uitlaat welke niet door de BMW dealer zijn uitgevoerd.

Dealer wil wel de aanpassingen doen maar dan moet ik tekenen dat ik afstand doet van die garantie

Op 08/02/2024 om 19:08, Jaapzw zei:

Is het gelukt .?

Wegens eenstige rugklachten op het ogenblik heb ik nog niet onder de auto gekeken.

Geplaatst:

hmm nja dan zou ik er maar afblijven verder!

Geplaatst:

Tegen de tijd dat de garantie is afgelopen wordt hij toch waarschijnlijk weer ingeruild 😇😇

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

downpipe zit er aan, was idd vrij simpel en plug&play.

geen lampjes (voorzover) iets meer /mooier geluid. en wat power erbij!

 

tja ik ben er wel blij mee. maar is geen heel goedkoop grapje.

 

Geplaatst:

Ik ga donderdag naar ABC uitlaten en laat 2 kleppen tussen de pijpen van m'n uitlaat plaatsen.

Bij deze voorbeeld van een G29 M4.0i

 

 

 

  • 3 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)
Op 20/05/2024 om 23:46, maRRco zei:

Ik ga donderdag naar ABC uitlaten en laat 2 kleppen tussen de pijpen van m'n uitlaat plaatsen.

Bij deze voorbeeld van een G29 M4.0i

 

 

 

Hoe bevalt dit? Had dit op mijn vorige Z4 E85 gedaan maar dat klonk alsof je gewoon een gat in je uitlaat had (en dat is het eigenlijk ook) En heb je twee kleppen genomen of een? Vraag is vanwege de klep die er standaard al aan de rechterzijde zit, heeft die tweede dan nog wel zin?

 

 

aangepast door AlbertW
toevoeging
Geplaatst:

Heel sportief geluid maar ik heb ook de middendemper laten verwijderen en stage 1 laten tunen.

Als je het goed wil doen moet je 2 kleppen nemen.

De orginele klep in je uitlaat wordt gebijpast als de 2 kleppen openstaan daar deze voor je einddemper worden gemonteerd.

Als je rustig wil toeren zet je de kleppen met de afstandbediening dicht en dan funktioneert de orginele klep weer.

  • Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.