Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Dit hoort inderdaad niet zo. Ik heb ze zelf ook gehad, en je hoort ze zo ver aan te kunnen schuiven dat je de rand van de uitlaat niet meer ziet. Het kan wel zijn dat je wat meer kracht gebruiken en zelfs dat je even moet aantikken, of wel een goede tik metde  vlakke hand, ofwel met iets van gereedschap (dan met iets ertussen zodat je de sierstukken niet beschadigt).

 

Heb je gekeken of er een obstructie op het linkerpijpje van de uitlaat zit?

Link naar reactie

De sierstukken kunnen niet verder (links zit tegen de demper aan). Het lijkt wel of de diameter ook afwijkt. Zie foto recht van achteren genomen. Ik heb overigens Ekris ook een mail gezonden.

 

Op de foto van de verkoper stond de auto met sierstukken. Ik heb hem ook maar een mail gezonden. Mogelijk is er een andere gebruikte uitlaat onder gemonteerd of is het sierstuk verwijderd. Het gaat mij om passende sierstukken. That's all.😀

IMG_3263.jpg

Link naar reactie
1 uur terug, ZReihe zei:

De sierstukken kunnen niet verder (links zit tegen de demper aan). Het lijkt wel of de diameter ook afwijkt. Zie foto recht van achteren genomen. Ik heb overigens Ekris ook een mail gezonden.

 

Op de foto van de verkoper stond de auto met sierstukken. Ik heb hem ook maar een mail gezonden. Mogelijk is er een andere gebruikte uitlaat onder gemonteerd of is het sierstuk verwijderd. Het gaat mij om passende sierstukken. That's all.😀

IMG_3263.jpg

Ik heb contact gehad met de verkoper. De eindstukken waren niet origineel en zijn daarom verwijderd (net als de antenne die is gewisseld voor een BMW-antenne). Kan goed kloppen. Op de foto waren deze sierstukken min of meer rechthoekig. Dat deel is dus opgelost. Even het bericht van Ekris afwachten.

Link naar reactie
  • Administrator

De diameter lijkt ook niet helemaal te kloppen. Misschien heeft een 2.2 dan toch wat kleinere exemplaren nodig inderdaad.

Link naar reactie

Het magazijn van Ekris heeft mijn chassisnummer per mail bij mij opgevraagd en zal het nog even checken. Via de webshop worden deze op chassisnummer in ieder geval als de juiste sierstukken gepresenteerd. Voor het moment heb ik ze in ieder geval weer verwijderd. 😎

Link naar reactie

De sierstukken zijn gecheckt op chassisnummer. Dit moeten ze inderdaad zijn. Daarnaast "ziet het er uit zoals het hoort"..... Ik heb ze voorlopig maar verwijderd..

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

Ja, die heb ik ook nog op mijn lijstje voor de nieuwe velgen. Ik had nog goedkope imitatie van een jaar of 10 oud liggen, maar die vielen er binnen 8 uur allemaal weer af (waarna er één vervolgens wel goed bleef plakken op de velg rand ... :rant: ). Ultieme bevestiging van “goedkoop is duurkoop”, nu maar OEM dus.

  • Haha 1
Link naar reactie

bij de webshop van Ekris zijn logo's en stickers in de aanbieding. 10% korting.

Kan alleen de logo's voor de kieuwen niet vinden. Origineel scheelt toch wel met die imitatie meuk.

Link naar reactie
Op 26-5-2020 om 17:22, Scorpion zei:

Wat klein spul !

80827915-11CE-43D5-AF0E-336FF10793D3.jpeg

De logo’s van mijn velgen hebben hun beste tijd ook gehad. Ik zit te denken aan de stilstaande wielnaafkappen van BMW. Wat vindt men hier? Kan dit op de Z4 of gaat dit echt te ver....

aangepast door ZReihe
Link naar reactie
23 uren geleden, ZReihe zei:

De logo’s van mijn velgen hebben hun beste tijd ook gehad. Ik zit te denken aan de stilstaande wielnaafkappen van BMW. Wat vindt men hier? Kan dit op de Z4 of gaat dit echt te ver....

Als je dat mooi vindt, moet je het zeker doen. Niets van anderen aantrekken hoor, lekker je eigen gang gaan.

Link naar reactie
1 uur geleden, Scorpion zei:

Een Z3 Pim?

't Is wel een Roadster, maar daar houden de overeenkomsten op, Roger...

 

In plaats van een eigen project uit te voeren heb ik nu dat van een ander overgenomen.

En als Dr. Frankenstein autofabrikant was geweest, was dit misschien een van z'n geesteskinderen geweest...

Het is een mengelmoes van een Britse body, Amerikaanse motor, dito versnellingsbak, Italiaanse brandstofvoorziening, en vooral héél veel huisvlijt van een Californische pensionado, die hiermee z'n eigen track car had gebouwd.

 

't Zal nog wel even duren voor-ie hier is, kom gerust een keer bandenschoppen als het zo ver is!

 

KLEINE BLOK FORD V8-MOTOR 289-302 WEBER 48 IDA CARBEN & INLAAT ...

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 3
Link naar reactie
43 minuten geleden, pimgmx zei:

Het is een mengelmoes van een Britse body, Amerikaanse motor, dito versnellingsbak, Italiaanse brandstofvoorziening, en vooral héél veel huisvlijt van een Californische pensionado, die hiermee z'n eigen track car had gebouwd.

 

Wow, dit maakt wel heel erg benieuwd! Kun je een tipje van de sluier oplichten met beelmateriaal misschien? Bijvoorbeeld zo'n teasertje zoals de autofabrikanten ook steeds doen tegenwoordig.

 

Ik heb zelf trouwens ook vandaag weer wat leuks gekocht voor de hobby: Een F10 528i met defecte motor. Supermooie en volle uitvoering, en weer een leuk klusprojectje erbij. Zo'n 4 pittertje zal toch zeker wel te doen zijn na de S54? Motor loopt wel maar maakt enorm lawaai. Best-case alleen ketting, geleiders en lagerschalen vervangen. Worst-case onderblok kaduuk, maar daar ga ik niet van uit. We zullen wel zien... ik heb hem nog niet bij huis staan.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Wat hij liet zien was een prima teasertje incl de omschrijving kom je een heel eind op google....al denk ik niet dat je het in het Nederlands moet typen 😌

  • Like 1
Link naar reactie
11 uren geleden, timewa zei:Bijvoorbeeld zo'n teasertje zoals de autofabrikanten ook steeds doen tegenwoordig.

Bijvoorbeeld zo'n teasertje...

Nou, vooruit dan...

 

Een detailshot van het oldschool-aircosysteem:

 

9490D132-B051-440D-BC61-5EF856E85AD4.jpeg.21ef451b5bfb7dd8de8598c79304832e.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie

@pimgmx ik dacht dat je het aantal “projecten” wilde “afbouwen”?! Haha, kwestie van hoe je “afbouwen” interpreteert....

  • Haha 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.