Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
23 minuten geleden, Horus zei:

-Carterontluchting set inclusief slangen

 

 

 

Is dit lastig om zelf te doen? (ik ben niet onhandig, maar geen automonteur zeg maar) En heb je er evt. speciaal gereedschap voor nodig?

Ik wil hem bij mij ook (preventief) vervangen, (hopende dat het olieverbruik weer wat minder wordt) :unsure:

Link naar reactie

Ik heb geen probleem qua olieverbruik; maar doe dit uitsluitend preventief.

Ik ga het proberen; niet eerder bij de hand gehad. Lastig lijkt me de plek waar het ding zit. Midden onder het inlaatspruitstuk. Om het makkelijker te maken heb ik een complete set met slangen erbij aangeschaft. Eerst alle slangen aan de ontluchter; dan het ding op zijn plek monteren. daarna de andere einden van de slangen monteren. Zo te zien klik connecties.

 

 

@offshore; mooie bekerhouders! Ik heb helaas de rechter waarvan het armpje afgebroken is. Heeft iemand er nog een liggen voor de rechterkant?

aangepast door Horus
Link naar reactie
25 minuten geleden, Horus zei:

Ik heb geen probleem qua olieverbruik; maar doe dit uitsluitend preventief.

Ik ga het proberen; niet eerder bij de hand gehad. Lastig lijkt me de plek waar het ding zit. Midden onder het inlaatspruitstuk. Om het makkelijker te maken heb ik een complete set met slangen erbij aangeschaft. Eerst alle slangen aan de ontluchter; dan het ding op zijn plek monteren. daarna de andere einden van de slangen monteren. Zo te zien klik connecties.

 

 

@offshore; mooie bekerhouders! Ik heb helaas de rechter waarvan het armpje afgebroken is. Heeft iemand er nog een liggen voor de rechterkant?

Je hebt mail 

 

ze staan op MP

Link naar reactie
  • Administrator
5 uren geleden, offshore zei:

Ik heb 2 bekerhouders gekocht

 

Ik ben gek op bekerhouders. Van alles wat ik verbouwd had aan mijn blauwe Z4 de beste upgrade! Gelukkig zaten ze er bij de huidige twee al in (en zijn ze nog heel).

Link naar reactie
Op 6-12-2019 om 14:56, BroC zei:

 

Is dit lastig om zelf te doen? (ik ben niet onhandig, maar geen automonteur zeg maar) En heb je er evt. speciaal gereedschap voor nodig?

Ik wil hem bij mij ook (preventief) vervangen, (hopende dat het olieverbruik weer wat minder wordt) :unsure:

dat ligt er aan wat je lastig vind; Ik vind het onmogelijk om die gehele set te vervangen zonder het inlaatspruitstuk los te maken. Heb dat twee keer gedaan en beide keren dat inlaatspruitstuk eraf gehaald. Dat ding losmaken is vooral een flinke hoeveelheid stekkers, boutjes en moertjes losmaken. Tricky is ook dat je de rails van de inspuiters los moet maken (die onder druk staat met peut). Er gaat hoe dan ook brandstof vloeien (buiten doen dus, doeken bij de hand, geen warme motor, accu los, niet roken, je weet wel...)

Dan springen (ALTIJD) de klemmetjes van de inspuiters alle kanten op (ga je van schelden). En het is verrekte irritant om langdurig voorovergebogen kracht te zetten met nauwkeurigheid, En het kost best wat moeite om dat inlaatspruitstuk van zijn plek te krijgen. Ook kan je dan het best de pakkingen vervangen.

 

Enfin... Dat setje kost geen drol maar je doet dit niet even voor de lol en ik zou het niet zomaar preventief doen tenzij je boven aan de kop (bij de vanos solenoid), aan de binnenkant van die slang, dikke drap ziet zitten of als die daar bros en kapot is.

 

Dus.... tenzij je kinderhandjes hebt en op de tast die dingen ertussenuit en in kan krijgen, moet je flink aan de bak. Als het niet goed op zijn plek zit, ben je nog niet jarig.

Als je nog niet eerder zoiets gedaan hebt, is het verstandig om het

1) binnen te doen,

2) geen haast te hebben en

3) veel youtube filmpjes te kijken.

doe dit alleen zelf als je denkt dat je ook kan wat ze in die youtubefilmpjes doen.

Anders gewoon naar Reeuwijk :-). Ik denk dat Ruud het in een paar uur kan.

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Administrator
1 uur terug, Menko zei:

prachtig gedetailleerd:)

🤔 niet echt....lijkt in de verste verte niet op die van jou 😉

  • Like 1
Link naar reactie
2 uren geleden, Ruud_19 zei:

🤔 niet echt....lijkt in de verste verte niet op die van jou 😉

He bahh, daar heb je me, en inderdaad ook met dit exemplaar zal ik de nodige mod’s moeten uitvoeren 😉

  • Haha 1
Link naar reactie
  • 5 weken later...
  • 1 maand later...
Op 21-5-2019 om 09:09, BroC zei:

- Z4 & 2.5si emblemen (hoort er toch wel op vind ik, maar wat een geld voor een beetje verchroomd plastic, pfff)

 

Maandag heb ik ook de logo's voor op de zijschermen besteld.

Zit er bij de logo's ook iets van een mall bij zodat ik weet op welke plek ik ze precies moet plakken?

Wil ze graag op de originele plek hebben en recht natuurlijk.

Ook heb ik het Z4 logo besteld voor de achterklep. Hierbij eigenlijk de zelfde vraag vanuit mijn kant.

 

En inderdaad. Wat een prijzen voor wat plastic. €45 per stuk :default_blink:

 

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.