Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ik heb de mijne er nog niet zo lang geleden afgetrokken. Had je zo kunnen overnemen ...

 

Met wat foto’s, een waterpas en schilderstape  gaat je dit lukken!

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb de mijne er nog niet zo lang geleden afgetrokken. Had je zo kunnen overnemen ...

 

Met wat foto’s, een waterpas en schilderstape  gaat je dit lukken!

Link naar reactie
1 uur terug, 2.5si zei:

Ik heb de mijne er nog niet zo lang geleden afgetrokken. Had je zo kunnen overnemen ...

 

Met wat foto’s, een waterpas en schilderstape  gaat je dit lukken!

 

Had ik moeten weten haha.

Het is niet anders helaas.

Ik vind dat ze er wel goed op passen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Nu nog even duidelijke foto's vinden waarop goed te zien is hoe de logo's erop zitten.

Link naar reactie
1 uur geleden, ericvanb zei:

Heb je ook foto’s van na de montage? En wat doet het met het geluid?

Nee heb ik niet gemaakt. Zal morgen even een foto maken. Maar is simpel: luchtfilterhuis er helemaal uit en de cones met behulp van de meegeleverde buizen en slangklemmen monteren. Verder hoef je niets te doen. Volgens een aantal webistes zou dit ongeveer 25WHP extra opleveren op mijn 35Is, Omgerekend 21 pk. Op de 360 pk die er al in zit eigenlijk peanuts. Het lijkt er op dat de motor wat beter loopt en sneller oppakt. Maar mogelijk is de wens de vader van de gedachte. Ik moet dat een keer uittesten, maar in Nederland is daar niet veel mogelijkheid voor als je rond 17:00 uur over de snelweg naar huis rijdt. Met de kap dicht (koud en nat buiten) constateer ik geen geluidsverandering, maar dat komt mogelijk door het feit, dat er al een Akropovic sportuitlaat onder mijn Zet hangt en die produceert al flink wat herrie 😀 Bovendien zijn er pas nieuwe bougies ingezet. Dus een combinatie van onderdelen, die me doen constateren, dat de motor beter loopt en wat sneller op het gas reageert. Ik kom er nog wel op terug als ik de gelegenheid heb gehad om eens flink op het gas te gaan en ook de kap open kan (voor het geluid).

aangepast door Zetter
  • Thanks 1
Link naar reactie

21pk met een open luchtfilter??? 🤔 Wat ik er over gelezen heb zal dat hooguit 2 pk zijn, anders zit er standaard wel een heel beroerd filter op.😂

Maar het geluid scheelt vaak wel, maar zoals je zegt zal je uitlaat het geheel al wel overstemmen. Maar ondanks dat veel plezier ervan :punk:

Link naar reactie

Dit is wat er over vermogenswinst wordt gezegd:

VRSF N54 Performance Intake

Replace your restrictive factory intake system with the VRSF Performance Intake Kit featuring the highest quality filters available on the market. The inverted S&B intake filters greatly increase flow in the mid to upper RPM range while introducing a more aggressive engine note. Gains of up to 20whp can be realized by replacing the restrictive factory intake with this bolt on kit. We include everything needed to replace the factory intake system.

This dual cone intake does not require any permanent modification and can be returned back to stock within minutes.

15whp omgerekend naar pk op de krukas zou dit ongeveer 21 pk betekenen. Ook op de site van BMWN54tuners wordt hetzelfde genoemd.

aangepast door Zetter
Link naar reactie
17 uren geleden, Ewout zei:

Een dyno uitdraai kan duidelijkheid geven.

 

Ga dat nooit weten, want er wordt nog wat meer aan de Zet "gesleuteld" en daarna pas op de rollenbank gezet. Als zuinige Nederlander is 2x rollenbank-kosten me net te gortig 😀 😏

Link naar reactie

Weer wat zaken van het To Do lijstje kunnen vinken.

 

- Emblemen rondom geplaatst. (De meeste vinden het niks maar ik vind het persoonlijk mooi staan bij het model.)


25ADF59B-449B-47D5-885C-5F8858E59E52.jpeg     1CEA416D-AD2D-4103-98ED-21B45094B0C4.jpeg

 

- Nieuwe Michelin Pilot Sport 4 bandjes rondom. Meteen bij alle velgen alle plaklood resten verwijderd met de karamelschijf :default_hypocritesmiley:

 

F3B84DB1-E0AC-4B42-9379-657557D2BFB5.jpeg     88E8522B-9957-424D-96F2-3254373CA893.jpeg

 

En heb voor een schappelijke prijs een Z4 Coupé kunnen kopen :default_clownredpuff:

 

7E21DFD9-EE13-409C-9B56-FF6532458D50.jpeg

 

 

aangepast door nickvankerkoerle
Link naar reactie
2 uren geleden, nickvankerkoerle zei:

Weer wat zaken van het To Do lijstje kunnen vinken.

 

- Emblemen rondom geplaatst. (De meeste vinden het niks maar ik vind het persoonlijk mooi staan bij het model.)


25ADF59B-449B-47D5-885C-5F8858E59E52.jpeg     1CEA416D-AD2D-4103-98ED-21B45094B0C4.jpeg

 

- Nieuwe Michelin Pilot Sport 4 bandjes rondom. Meteen bij alle velgen alle plaklood resten verwijderd met de karamelschijf :default_hypocritesmiley:

 

F3B84DB1-E0AC-4B42-9379-657557D2BFB5.jpeg     88E8522B-9957-424D-96F2-3254373CA893.jpeg

 

En heb voor een schappelijke prijs een Z4 Coupé kunnen kopen :default_clownredpuff:

 

7E21DFD9-EE13-409C-9B56-FF6532458D50.jpeg

 

 

Goed bezig geweest Nick!

 

  • Like 1
Link naar reactie

Wagner Intercooler Performance Kit Evo 1 BMW N54/N55 afgelopen woensdag onder de Z4 laten monteren. Nu nog MHD tuning software er in met hulp van Willem. Daarna maar eens op de rollenbank om te weten wat dit oplevert.

 

intercooler.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.