Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

It routes air from the turbo >> intercooler >> charge pipe >> engine. Basically carries the turbo's / compressed air into the engine.
De originele pijp van BMW is van kunststof. Aangezien down pipes gepaard gaan met tuning software, wordt de luchtdruk hoger en daar kan die van BMW niet echt tegen. De kans bestaat dat die scheurt. Vervangen door een metalen charge Pipe voorkomt dit euvel

Link naar reactie
  • Administrator

En deze Tupperware is niet 2003? :cynical:Volgens mij bedoel je dat Aeros onbetaalbaar zijn, omdat iedereen die wel wil...  :default_sFun_nahnahna:

Link naar reactie
  • Administrator

Nou, eens even zien:

 

- een tweedehands, maar ongebruikt derde remlicht voor de roadster (ik moet nog even kijken of ik die van mijn nu al vervang of de nieuwe op de plank hou);

- een berg poetsmiddelen (het viel me op dat je in Nederland bij de gemiddelde aanbieder niet echt fatsoenlijke starterskits kunt krijgen. Bij bijvoorbeeld Detailmate in Duitsland is dat anders.);

- een Bluetooth ontvanger ter vervanging van de CD wisselaar; en

- een (voor)bumper bracket met de splitpennetjes voor de binnenkuip voor de qp.

 

Misschien moet ik ook maar weer eens iets verkopen, de berg Z-spul blijft maar uitdijen ...  

Link naar reactie

^ Ik ben een beginner op het gebied van polijsten en detailen, maar ik ben al een paar keer goed kunnen slagen bij Waxworld.nl. Die hebben ook verschillende startersets, zowel apparatuur als verbruiksartikelen.

 

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ja, voor polijsten zeker wel.

 

Maar het ging mij vooral om het wassen, Dus een setje met twee emmers met een vuilzeef, een droogdoek, wat fastoenlijke shampoo (in dit geval van Koch Chemie) en dat soort werk. Misschien heb ik niet goed gekeken, maar ik vond daar eigenlijk geen fatsoenlijke "starterskit" voor bij Waxworld.nl, Carclean.com en zo nog wat aanbieders. 

 

Ik ben uiteindelijk hier op uitgekomen. Veeel voorderliger dan (vergelijkbare) losse onderdelen bij Nederlandse aanbieders:

 

91kSv15eSGL._AC_SL1500_.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

Hé top is dat, want zo iets zocht ik nu ook. Niet voor de Z, want die gaat lekker door de wasstraat, maar we hebben hier ook sinds kort een Mini F57 cabrio, met stoffen dak dus. En die gaat niet door de wasstraat. Maar aangezien die auto bijna nieuw is, willen we nu eens een goede start maken met schoonhouden.

 

^welke set is dit? Ik zie hem er niet tussen bij detailmate.de Heb je een link voor me?

aangepast door Ewout
Link naar reactie
1 uur geleden, 2.5si zei:

Misschien moet ik ook maar weer eens iets verkopen, de berg Z-spul blijft maar uitdijen

Tijd voor een "garage sale" :10_wink:

En dan heb ik iig wel interesse in dat 3e remlicht (mits het een rode is), de mijne begint te scheuren🙄

 

Qua was & poets spullen ben ik laatst weer geslaagd bij crtc.nl . Ik ben sinds ik mijn (vorige) daily proffesioneel heb laten detaillen erg te spreken over de spullen van Cartec die hij gebruikte.

 

Het fijne van b.v. de polijstmiddelen van Cartec is dat je geen hele liter hoeft te kopen, de flesjes van 150ml zijn groot zat om 3 of 4 auto's mee te doen.

En mijn DA polijstmachine heb ik gewoon bij Bol.com besteld, dat was een set van Vonroc incl. een aantal polijst pads. Vonroc is een NL merk, wat een uitstekende prijs-kwaliteit levert. (115,- voor machine incl. 2x 3 pads) Voor de hobbyist is dit (wat mij betreft) perfect. 

IMG-20200411-WA0007~2.jpg

IMG_20200413_102707.jpg

Link naar reactie
  • Administrator
3 uren geleden, Ewout zei:

 

^welke set is dit? Ik zie hem er niet tussen bij detailmate.de Heb je een link voor me?


Ik heb via Amazon.de besteld. Ik heb deze set. Ik heb toen ook bij Detailmate op de site gekeken en bij Motodox (de eigenlijke verkoper). Maar ik kon dezelfde set alleen op Amazon.de vinden.

 

Er zijn trouwens veel meer enigszins vergelijkbare sets op Amazon.de (via Motodox): andere emmertjes, één emmertje in plaats van twee, ander shampootje, etc. Even rondsnuffelen geeft je wel een beeld. up:

  • Thanks 1
Link naar reactie

Ik heb vandaag een verlengsnoer voor de CTEK druppellader besteld. Dan ben ik wat flexibeler met plaatsing van de lader in de winter.

aangepast door ZReihe
Link naar reactie
54 minuten geleden, 2.5si zei:

Wel zo handig ja. Bij CTEK zijn die niet zo heel lang hè?

Nou, inderdaad. Hoe nieuwer het model lader, des te korter de kabels lijkt het wel.

Link naar reactie

Ik krijg dat de indruk dat de beide uitlaatmonden een sierstuk horen te hebben. Mijn auto heeft deze niet (meer). Ook al misstaan de kale RVS-uitlaatmonden niet, toch lijkt de achterkant met sierstukken iets 'afgewerkter' te zijn. Ik heb vandaag op chassisnummer maar twee uitlaatsierstukken besteld bij Ekris (artikelnummer 82120151089).

Link naar reactie
  • Administrator

Horen niet zo zeer, het was een optie destijds (net als bijvoorbeeld het Aero pakket en de losse onderdelen daarvan). Maar de achterkant knapt er wel enorm van op! De uitsparing in de bumper is gebaseerd op uitlaat met sierstukken, dus zonder vind ik de pijpjes toch wat verloren ogen in die uitsparing ...

Link naar reactie

Hmmmm, ik weet niet of ik hier heel wild van word. Het zijn originele o.b.v. chassisnummer bestelde sierstukken (82120151089). Ik had niet verwacht dat ik de uiteinden van de demper nog duidelijk kon zien zitten. Of is dat bij de 2.2 normaal? De vorm komt in ieder geval overeen (niet geheel rond).

IMG_3260.jpg

En een foto van bovenaf genomen.

IMG_3264.jpg

aangepast door ZReihe
Link naar reactie
10 minuten geleden, ZReihe zei:

Ik had niet verwacht dat ik de uiteinden van de demper nog duidelijk kon zien zitten

Dat is idd wel jammer, mss de originele afslijpen?

Die van mij kon ik er zover opschuiven dat de originele achter de felsrand valt. Kan je die van jou er niet ook nóg verder opschuiven?

Link naar reactie
5 minuten geleden, BroC zei:

Dat is idd wel jammer, mss de originele afslijpen?

Die van mij kon ik er zover opschuiven dat de originele achter de felsrand valt. Kan je die van jou er niet ook nóg verder opschuiven?

 

De linker kan niet verder, de rechter kan nog verder naar achteren maar dan ziet het er niet uit (de uitlaatmonden van de vfl lopen niet helemaal gelijk). Het enige dat ik me kan bedenken is dat de uitlaat al eens is vervangen, maar het lijkt me niet waarschijnlijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.