Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, ericvanb zei:

Uhm, en wat doen die filters

 

Die filteren de olie die naar de nokkenasverstelling gaat en de retourklep zorgt ervoor dat die olie niet terug kan lopen.

 

Ik vervang ze eerder preventief (en omdat ik dan weer wat te klooien heb) en ik ben wel nieuwsgierig of de huidige na 157oookm vuil geworden zijn.

Link naar reactie
3 minuten geleden, sandere39 zei:

Die filteren de olie die naar de nokkenasverstelling gaat en de retourklep zorgt ervoor dat die olie niet terug kan lopen.

 

Ik vervang ze eerder preventief (en omdat ik dan weer wat te klooien heb) en ik ben wel nieuwsgierig of de huidige na 157oookm vuil geworden zijn.

Is dit iets wat je zelf kunt doen ? Ik heb op vakantie een melding gehad over dit maar nu 2500 km later nooit weer na reset 

Link naar reactie
7 uren geleden, offshore zei:

Is dit iets wat je zelf kunt doen ?

Ik kon het zelf ,ik weet niet hoe handig jij bent?

 

Maar het is op zichzelf een simpel klusje behoudens dat je er iets minder makkelijk bij kunt..

Ze zitten aan stuurboordzijde op de kop net naast de bout/dop van de kettingspanner zeg maar.

Je draait ze eruit met een torx40 bitje en dan vet je de o ring van de nieuwe even in en draai je de nieuwe erin,vastzetten met 15nm en klaar.

Ik heb zelf op het gevoel de 15nm gezet maar het is eigenlijk gewoon lichtjes vastzetten .

 

 

 

 

20190905_1544004.png

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Ik kan het mis hebben maar ik lees het als: je kunt nu wegrijden terwijl je al bezig was het dak te openen of sluiten. Niet dat je het dat kunt openen of sluiten terwijl je al rijd.

 

Is een wezenlijk verschil, maar ik heb geen idee, moest het met mijn E89 ook div keren proberen te coderen met Bimmercode tot het lukte.

Link naar reactie
13 uren geleden, offshore zei:

Ook gedaan met Carly ? Ik heb een E85

Weet niet. Heb eerst met Carly bezig geweest, waardoor je het dak met de sleutel kan openen, door de openen knop van je afstandbediening ingedrukt te houden. In praktijk werkt dit niet altijd, ook niet met nieuwe batterijen.
Heb nu ook de gap-tech module geïnstalleerd en dat bevalt super. Je komt er aan lopen, 3x drukken en het dak opent of sluit.
Daarbij heb je ook one touch bediening, 1x drukken en je kan iets anders doen, bijvoorbeeld wegrijden.

Weet nu niet meer of dit laatste door Carly komt of Gap-tech.

Link naar reactie
1 uur terug, haroldv zei:

Weet niet. Heb eerst met Carly bezig geweest, waardoor je het dak met de sleutel kan openen, door de openen knop van je afstandbediening ingedrukt te houden. In praktijk werkt dit niet altijd, ook niet met nieuwe batterijen.
Heb nu ook de gap-tech module geïnstalleerd en dat bevalt super. Je komt er aan lopen, 3x drukken en het dak opent of sluit.
Daarbij heb je ook one touch bediening, 1x drukken en je kan iets anders doen, bijvoorbeeld wegrijden.

Weet nu niet meer of dit laatste door Carly komt of Gap-tech.

Oké duidelijk , het openen en dichten van het dak is een algemeen probleem dat dit niet altijd snel en soepel gaat heeft volgens mij met sterkte van het signaal te maken 

Link naar reactie

Koop die gap-tech (oid), het is een genot!
Aansluiten is even werk, vooral als je het netjes wilt doen, maar niet moeilijk, kost gewoon ff tijd.
En sindsdien.....altijd dakloos in- of uitstappen, vooral als je krap staat een enorm voordeel.

aangepast door haroldv
Link naar reactie

Kan me vergissen maar dacht altijd dat deze functie in Carly alleen werkt bij een E89. Bij een E85 zul je dus een module erin moeten zetten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.