Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, ericvanb zei:

Joh!

Ik dacht dat ze daar onderdelen ook op de werking testen, maar dat is dus ook maar betrekkelijk... 🤔

 

 

Dat is toch ondoenlijk? Spul komt vaak van schadeauto, als dat niet meer rijvaardig is, kan je al niet meer testen en ik neem aan dat demontagebedrijven geen test apparatuur hebben om alle verschillende onderdelen uit verschillende automerken te testen. 

 

Maar vervelend is het wel. 

Link naar reactie

Een Carly OBD adapter. incl. full version app.

Uitlezen en realtime data werkt prima, maar het "coderen" lukt niet, volgens de app zouden er geen programmeerbare ECU's zijn???

Hebben jullie hier ervaring mee?

Link naar reactie

Apple Car Play laten inbouwen. Was bedoeld voor communicatie met een Android gsm.  Met behulp van Fender58 (Hans) uiteindelijk aan de praat gekregen. Maar vraag niet hoe. Uiterst matig gebeuren. Weinig apps, Google houd van alles tegen (monoploy!!) Wat er beschikbaar is, kan ook met het systeem van BMW zelf (E89). Geen enkele aanwinst. Dus maar een (gebruikte) Iphone gekocht en dat werkt perfect. Nu nog even wennen aan de iphone 🤣:default_clapping:
Krijg binnenkort les van Hans. 😊😎 Ben hem nu al dankbaar!!
Car play voor Android is wat mij betreft totaal het aanschaffen niet waard. Misschien komt dat ooit wel eens, maar nu zeker niet.

Link naar reactie
40 minuten geleden, Zetter zei:

Werkt bij mij prima. Heb je wel de juiste uitvoering (type) BMW ingevoerd in de app.

Jij hebt een E89 toch? Die is wel een tikkie moderner. Maar goed, hij zou voor de E85 ook moeten werken, en idd juiste model/type ingesteld.

Link naar reactie
5 uren geleden, Zetter zei:

Apple Car Play laten inbouwen. Was bedoeld voor communicatie met een Android gsm.  Met behulp van Fender58 (Hans) uiteindelijk aan de praat gekregen. Maar vraag niet hoe. Uiterst matig gebeuren. Weinig apps, Google houd van alles tegen (monoploy!!) Wat er beschikbaar is, kan ook met het systeem van BMW zelf (E89). Geen enkele aanwinst. Dus maar een (gebruikte) Iphone gekocht en dat werkt perfect. Nu nog even wennen aan de iphone 🤣:default_clapping:
Krijg binnenkort les van Hans. 😊😎 Ben hem nu al dankbaar!!
Car play voor Android is wat mij betreft totaal het aanschaffen niet waard. Misschien komt dat ooit wel eens, maar nu zeker niet.

 

Gaaf he! Heb je die UniChip box? Ik gebruik het niet voor de dagelijkse ritjes, maar op een langere rit is waze, spotify en whatsapp onder handbereik wel lekker. Ik heb de oudste auto thuis maar wel lekker met Carplay.

aangepast door Ewout
Link naar reactie

Ik denk wel dat ik de Unichip box heb. Lijkt er in ieder geval heel erg op. Deze box heeft een draadloze verbinding en werkt zoal ik al schreef zowel met Apple als met Androïd. Maar Androïd is hopeloos en waardeloos. Is ingebouwd door Thommy.nl. Prima opgeleverd. Met mijn "nieuwe" Iphone perfect resultaat. Is een goede investering. Ik ben er erg tevreden mee.

Link naar reactie

Ik heb dus pas BimmerCode aangeschaft. 

F54F578C-19DB-406C-A7A4-18DB31621A2C.thumb.png.0004d1b0d62fc234d166ef7430b54843.png

 

En een bijpassende OBD2 bluetooth adapter van VEEPEAK. De OBDCheck BLE en dat werkt prima met mijn E89. Heb al wat kleine dingen veranderd, zoals snelheid aanduiding digitaal, wat verlichtingsopties en het dak openen en sluiten tot 30km/u, waar ik heel blij mee ben, want zo kostte het een fractie van het bekende 399€ doosje.

 

7FF90179-A661-499A-8450-08EB8F0F0B1D.thumb.png.9c39e41f826128728a001c99559343e3.png

 

Deze dongle werkt ook prima met de app Car Scanner, zodat ik eindelijk eens het toerental van de Cactus en koelwatertemperatuur kan bekijken.

 

Ik weet dat Carly voor de BMW al heel lang bestaat en hoog in aanzien staat maar voor nieuwe gebruikers is er kennelijk een nieuw prijs systeem ontwikkeld met abonnementen die ik niet interessant vind. BimmerCode is voor sommige dingen een prijswaardig alternatief nu die voor de E89 ook geschikt is.

Link naar reactie
  • Administrator
1 uur terug, Delta737 zei:

En dan ga je hem voor elke rit overgooien van de ene auto naar de andere?🤔

 

Dat is niet zo'n opgave in mijn geval. Ik heb de afgelopen drie jaar gemiddeld 2500 km per jaar met de Z4 gereden en dat wordt de komende drie jaar niet veel meer. Dat zijn dan lange ritten (bijvoorbeeld forumrit + heen- en terugreis). Aantal keren per jaar dat het aan de orde is, is dus op twee handen te tellen. 

 

En ach ja, als het overgooien gaat vervelen koop ik wel een tweede. Voor deze, van een paar jaar oud, was ik 40 piek kwijt.

Link naar reactie
44 minuten geleden, ericvanb zei:

Uhm, en wat doen die filters en hoe merk je dat ze vervangen moeten worden..?

Voor jou minder relevant, want E89-items?

Oliefiltertjes-annex-terugslagkleppen voor de hydraulische nokkenasverstelling (Vanos in BMW-jargon).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.