Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • Administrator

Twee gevarendriehoekuitsparingsvergrendelingsbandjes:

 

7A80F36F-C43F-40DF-90AE-F9B87C5D6BDB.jpeg

 

Bij mij was er van één het dopje waarmee je het bandje vastzet aan de kofferruimtebekleding foetsie en daarmee was het bandje waardeloos. Dat stoort toch (enorm. Ik kon er niet meer van slapen. :clown:). Nou ja, je wilt toch alles werkend hebben en voor de kosten hoef je het niet te laten ...

 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Een paar startkabels, omdat de accu als ik er 1 dag niet mee rijd leeg is 😫

Iemand tips voor sluipende stroom verbruikers? De accu zelf is 2jr oud dus is wel oké. 

Link naar reactie
10 uren geleden, BroC zei:

Een paar startkabels, omdat de accu als ik er 1 dag niet mee rijd leeg is 😫

Iemand tips voor sluipende stroom verbruikers? De accu zelf is 2jr oud dus is wel oké. 

Even een multimeter aansluiten tussen de accuklem en de accupool (het veiligste is de min pool) en op Ampere zetten, vervolgens de zekeringen er een voor een uittrekken en terug stoppen. Zie je een duidelijk daling in stroom (Ampères) dan heb hem te pakken.

  • Thanks 1
Link naar reactie
11 minuten geleden, Victor Eggen zei:

Even een multimeter aansluiten tussen de accuklem en de accupool (het veiligste is de min pool) en op Ampere zetten, vervolgens de zekeringen er een voor een uittrekken en terug stoppen. Zie je een duidelijk daling in stroom (Ampères) dan heb hem te pakken.

Dat is een handige tip, dankje! :thumbup:

Link naar reactie
36 minuten geleden, Victor Eggen zei:

Even een multimeter aansluiten tussen de accuklem en de accupool (het veiligste is de min pool) en op Ampere zetten, vervolgens de zekeringen er een voor een uittrekken en terug stoppen. Zie je een duidelijk daling in stroom (Ampères) dan heb hem te pakken.

Nog even een vraagje @Victor Eggen wat is de "normale" rust stroom?

Link naar reactie
1 uur geleden, BroC zei:

Nog even een vraagje @Victor Eggen wat is de "normale" rust stroom?

Dat is wat lastig te zeggen, denk aan opties die niet altijd aanwezig zijn zoals navigatie systemen, alarm installaties en aantal computers in de auto. Maar ik vermoed dat dit ergens tussen de 80 en 100 mA voor een redelijk uitgeruste moderne auto. Daarboven gaat een gemiddelde accu (60-80 Ah) namelijk niet langer dan twee maanden mee in ruststand. Maar als die van jouw het niet eens langer dan een dag meegaat ga je het verschil echt wel zien. Daarvoor hoef je het "normale" verbruik niet eens te weten. Je zult een daling met 'n factor 100 zien.

  • Thanks 1
Link naar reactie
35 minuten geleden, Victor Eggen zei:

Dat is wat lastig te zeggen, denk aan opties die niet altijd aanwezig zijn zoals navigatie systemen, alarm installaties en aantal computers in de auto. Maar ik vermoed dat dit ergens tussen de 80 en 100 mA voor een redelijk uitgeruste moderne auto. Daarboven gaat een gemiddelde accu (60-80 Ah) namelijk niet langer dan twee maanden mee in ruststand. Maar als die van jouw het niet eens langer dan een dag meegaat ga je het verschil echt wel zien. Daarvoor hoef je het "normale" verbruik niet eens te weten. Je zult een daling met 'n factor 100 zien.

Duidelijk verhaal, bedankt! :default_schater2:

Link naar reactie
  • Administrator

Wat nieuwe logo's voor EUR 12 (incl. verzending) p/s. Twee keer richtingaanwijzers zijkant, één keer kofferklep. Deels ter vervanging (1x), deels om op voorraad te hebben (2x):

 

833692B1-8924-491A-A4AA-EA70E0B1D984.jpeg

 

Ik heb ze gekocht via één van onze Duitse vrienden van zroadster.com, Topic zie hier.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Trilling in de auto aan de achterzijde, bij optrekken en gas los nog ergere trillingen. Dacht eerst dat mijn difff het was. Maar mijn garage constateerde een rotte aandrijfas en heeft gelijk bij de onderdelenlijn een uitvraag gedaan. Gelukkig met positief resultaat, anders had er een nieuwe gemonteerd moeten worden  😱

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.