Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Had laatst nog een paar korte antennes gekocht, ik kwam daarop toen ik mijn Z3 onder een afdekhoes stopte, toen merkte ik dat die de originele antenne helemaal om boog, nu is die wel wat flexibel maar toch, dus ik draaide die antenne er dan maar uit.

Toen kwam ik op het idee om een korte antenne erop te schroeven, dan kan die mooi blijven zitten...

Ik zag wat goedkope aluminium antennes en dacht, leuk...maar daarna dacht ik, hm, dan niet flex en dus als bv iemand erachter blijft haken of bv de vulslang oid...dan geeft het niet mee en op dat punt waar die zit bij een roadster is het vragen om.

 

Dus maar 2 rubber flex korte besteld...waarom 2? haha...wist niet welke beter zou staan (luister zo goed als nooit naar radio in de auto, dus bereik maakt me niet zo uit) dus 1 van 6 en 1 van 8 cm besteld.

 

Geen idee nog hoe het staat...want heb nog steeds mijn mooie Z3 niet terug van de motorsport garage...grrr (zal je de details besparen)

 

anyhow, de antennes 🙂 

 

Simoni Racing 8 en 6cm antenne.jpg

Link naar reactie
Op 30-4-2018 om 18:16 zei sandere39:

Weer RFT?

 

Of ben je ook over gestapt?

 

Vanmiddag op de Veluwe "tik tik tik" vanaf rechts voor. Geluid als steentje, maar dan ernstig.

Stoppen en ja hoor:

 

Geen fan van RFT (comfort, wegligging), maar nu toch wel fijn....tsja.

Nog zo'n 30km rustig terug naar huis getokkeld

 

Aangezien de banden vrij nieuw zijn waarschijnlijk weer RFT.

 

Wel fijn om te weten dat 7 jaar oude technologie het nog wel doet...

 

schroefje.jpg

C87B8365-7D11-42F6-8CF4-10BE5DE61E26.JPG

98241C0E-C644-499D-B21C-3A9EC8B3CF95.JPG

aangepast door PHS
Link naar reactie
  • Administrator

Het zit je niet mee deze week! Goed van de RFT inderdaad. Ik zou op de E89 inderdaad ook weer daarvoor gaan, maar de meningen zijn verdeeld (maar RFT en E89 passen zeker beter bij elkaar dan RFT en E85/86).

Link naar reactie

Vorige week ook lekke achterband, kan provisorisch met prop gerepareerd worden, maar kan betervan binnenuit geplakt worden door je bandenboer. Nieuwe band lijkt me overdreven.

Link naar reactie

Tja idd met een rft kun je dan wel thuiskomen zonder iets te hoeven doen.... ben alleen benieuwd hoe die band er dan van binnen aan toe is nar 30 km rijden.....

 

toch vind ik het gewin aan comfort en rijgedrag (ook bij de E89)veruit belangrijker dan de voordelen bij een lekke band.

 

Link naar reactie

Nieuwe veren voor de kofferbak, wat een verschil, de oude waren echt op

veren.jpeg

 

En ook nog nieuwe matten in de auto en donderdag nog 2 nieuwe achterbanden.

 

Onlangs nog de APK met glans doorstaan en voor nieuwe remschijven, remblokken en remslangen.

Ook gelijk het systeem laten spoelen.

 

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 4 maanden later...

Had al even gelden twee nieuwe spanrollen/spanners voor mijn E85 / 2.5 /M54 gekocht.  Oudejaarsdag samen met kleinzoon de  vervanging maar eens aangepakt.  Uit de Gates doos kwam een hydraulische spanner zonder rol tevoorschijn bedoeld voor de dynamo-riem; die op mijn blok niet past. Opnieuw een (INA) spanner/rol besteld nu een op basis van het nummer op het origineel van INA.

De hydraulische Gates spanner alsnog retour leverancier; de afbeelding op de doos deed vermoeden dat er een juiste spanner/rol in zou zitten. Inmiddels zijn beide spanners/rol gemonteerd. Die riemen had ik een 10k km geleden al vervangen, dus terug geplaatst. TIS beveelt aan om op de draairichting van de riem te letten. Hierbij een foto van de juiste spanner/rol van INA.

Hoe kon ik nou een verkeerde spanner hebben besteld. Het begint uiteraard bij het niet goed opletten bij het bestellen. Ik ben daarbij wel misleid door de site met de OEM onderdeelnummers (https://www.realoem.com/bmw/nl/showparts?id=BT31-EUR-04-2004-E85-BMW-Z4_25i&diagId=11_3416). Daar kreeg ik in beeld 'mijn' mechanische spanner/rol op het plaatje; maar het onderdeelnummer in het lijstje daarbij geeft een onjuist OEM onderdeelnummer voor mijn (2.5 / M54) blok weer. Ook de omschrijving geeft bij nader inzien een hydraulische spanner aan; onjuist voor dit blok dus. Voor de goede orde, ik heb de  onderdeel selectie gedaan op basis van het VIN nummer van mijn ZZZZ, waarbij ik de juiste auto geselecteerd kreeg.

Opletten dus als je hier mee aan de slag gaat!

Spanrol.jpg

Link naar reactie
3 uur geleden zei Horus:

Had al even gelden twee nieuwe spanrollen/spanners voor mijn E85 / 2.5 /M54 gekocht.  Oudejaarsdag samen met kleinzoon de  vervanging maar eens aangepakt.  Uit de Gates doos kwam een hydraulische spanner zonder rol tevoorschijn bedoeld voor de dynamo-riem; die op mijn blok niet past.

 

 

Volgens mij past die hydraulische spanner gewoon hoor op de multiriem (niet op de aircoriem). Ik rij er namelijk ook mee rond.

Volgens mij is bmw gestopt met die mechanische spanners vanwege het geluid dat ze potentieel kunnen maken. Daar is volgens mij ook een speciaal service bulletin van .

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

@GuidoK, Ik heb dat in mijn ogen goed bekeken; maar de hydraulische spanner moet op een gelijk vlak gemonteerd worden, en ook als dat goed zou komen, zou de rol niet in lijn komen met de poelies. Ik hoor graag wat ik hier anders had kunnen doen. Ben inmiddels wel blij met de mechanische (veer) spanner zoals die er origineel ook op zat.

Maar Guido ik hoop niet de laatste te zijn die hier aan sleutelt. Als je aanwijzingen hebt lijkt me dat te gek👍.

Link naar reactie

@ Sandere39 : dikkere wielen an sich was niet het probleem, wel de combinatie met het standaard M-sport onderstel van respectabele leeftijd, 

Met de KW set doet het probleem zich niet meer voor.  

 

Voor wat betreft de GM5 module: de vervangingsexcercitie was uitgevoerd, maar dat ging niet helemaal volgens plan, dat hele verhaal staat hier. :book:

Link naar reactie
  • Administrator
12 uur geleden zei Shoveltje:

@ Sandere39 : dikkere wielen an sich was niet het probleem, wel de combinatie met het standaard M-sport onderstel van respectabele leeftijd, 

Met de KW set doet het probleem zich niet meer voor.  

 

Hier precies hetzelfde. M onderstel van respectabele leeftijd was bovendien bij drempels en oneffenheden ook geen feest. met een KW setje is dat allemaal veel beter / aangenamer ...

Link naar reactie

De leeftijd van de veren/dempers, het gedonder bij oneffenheden en drempels, het opvreten van de binnenspatborden bij diep inveren, allemaal een goed excuus om een setje KW er onder te schroeven ! :clapping:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.