Ga naar inhoud

Dak gaat nog maar heel langzaam open.


LexWarez

Aanbevolen berichten

Na het lezen van alle falende pompjes maar besloten om het voor te zijn. Mijn ZZZ Z'tje staat altijd buiten en zoals het de laatste dagen te keer gaat het zekere voor het onzekere. Zaterdag sta ik bij Pixelrichter op de oprijlaan om de motor te laten verplaatsen. :) Duimen dat alles goed gaat.

Tot en met zaterdag en goede rit :-)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ben vandaag ook bij Harald en Petra Richter geweest.

Hoewel mijn ZZZZ een echte zomer wagen is, en altijd binnenstapt, was de pomp toch nat. Schijnt niet te voorkomen zijn, ook blaadjes etc. bovenin de afwatering kanaaltjes. Kost wel een bak geld, 335 euro, ze waren in drie kwartier klaar! Maar ja, ik zie me dit zelf echt niet doen, ook de kans dat je de hydraulische leidingen beschadigt [staat 100 bar op], dat risico loop ik liever niet.

Harald loopt de hele kap na, had ook nog een goede tip, die ik nog nergens gelezen had!, om de twee waterafvoeren in de motor ruimte (vanaf de ventilatieroosters) vrij te maken van blaadjes etc.

Nog een mooie rit terug, was lekker weer, nu eens zonder de gebruikelijke files opmde A3 Autobahn. Kan deze modificatie aanbevelen!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Beste iedereen - Ik vraag me af of er ergens aan "how to" is om te controleren of het afwatering verstopt is of niet zonder alle capriolen uit te halen. Is er een manier om de afwatering vrij te krijgen? zoals bijvoorbeeld deze video: LINK

Link naar reactie

Ik blaas 'm van onderen uit met perslucht, en heb een keer met een endoscoopje vanaf de bovenkant gekeken of er nog blaadjes/troep in zat.

Er zat nog 1 heel klein blaadje in wat ik er met zo'n flexible pick up tool heb uitgepakt.

Simpel zat lijkt me :)

Dus kwestie van je auto 'technisch schoon' houden (dat is altijd goed voor het behoud).

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Wenn das Auto auf einer Hebebühne steht, dann kann man von unten auch mit einem Nasssauger alles absaugen.
Bevor du saugts, dieses Teil abziehen.


Als de auto op een lift is, kunt dan u zuigen alles vanaf de onderkant met een natte vacuüm.
Verwijder voordat u saugts, dit deel.
(Vertaald met bing translator)

IMG_0028-k.jpg

Größenvergleich / Grootte vergelijking

IMG_0029-1_1.jpg

aangepast door pixelrichter
Link naar reactie

Beste GuidoK en Pixelrichter.

Interessant allemaal! Ik woon in Griekenland dus heb wat moeite om te communiceren met de lokale garage. Ik heb nu deze foto uitgeprint en ook nog wat fotos op een ander forum gelezen. Mijn dak ging altijd fantastisch snel open maar na de regenbuien van dit seizoen opeens niet meer... ai ai ai.

Misschien is de link naar zusterforum ook interessant - zeer goede foto gevonden. LINK (zroadster.com)

Heel erg bedankt!

Link naar reactie
  • Administrator

Je gaat het niet redden met alleen de drains schoon te maken, als je dak al niet meer open gaat zal je er toch aan moeten geloven om je motortje schoon te maken / vernieuwen.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Wenn das Auto auf einer Hebebühne steht, dann kann man von unten auch mit einem Nasssauger alles absaugen.

Bevor du saugts, dieses Teil abziehen.

Als de auto op een lift is, kunt dan u zuigen alles vanaf de onderkant met een natte vacuüm.

Verwijder voordat u saugts, dit deel.

(Vertaald met bing translator)

IMG_0028-k.jpg

Größenvergleich / Grootte vergelijking

IMG_0029-1_1.jpg

Het schijnt dat dealers dit rubber preventief verwijderen, bij mijn fl is het ook weg gehaald.

aangepast door Veloce
Link naar reactie

Ik vraag me idd ook wel eens af of die dingen niet meer kwaad dan goed doen...

Ik denk dat ze er zitten om opspattend water en vuil vanaf de wielen te voorkomen, maar ze zitten al achter een klepje...

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Schijnt dat de dealers voor meerdere type Beemers het advies hebben gekregen van de importeur dat ze die rubbers beter kunnen verwijderen.

Logisch ook volgens mij, zonder die dingen heb je een natuurlijke ventilatie bij je pomp. En voor vuil of opspattend water hoef je niet bang voor te zijn op die plaats!

aangepast door Veloce
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

dit weekend de pomp in de kofferbak laten plaatsen bij de performance shop in Geel. als je weet wat je moet doen is het makkelijk in 2 uur te doen en daarom vind ik die pixelrichter aan de dure kant met zijn 320 euro. In Geel hebben ze de kofferbak aan de linker zijde uitgebouwd en de rubbers van de kap aan de linkerzijde eraf gehaald (met enkele popnagels). De bak met de pomp kwam er toen uit. Netjes gedaan, de pomp zit nu netjes in de kofferbak en nooit meer problemen.

Link naar reactie

^^ hoe hebben ze de pomp dan losgehaald? Die zit n.m.l. met een moer en tyrap aan het frame van de softop vast, en daar is juist lastig bij te komen. De rest is dan niet zo moeilijk meer.

Popnagels en rubbers loshalen was bij mij niet nodig, pomp ging er met gemak langs.

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie

ik heb een nieuwe pomp genomen, die kost 318 ex btw. ik heb 3 werkuren betaald aan 45 ex btw. het was ook de eerste keer dat ze het deden dus het was een beetje zoeken om de pomp er zonder verdere schade te maken uit te krijgen. als je geen nieuwe pakt scheelt dat een pak natuurlijk, maar dat ding schoon maken moet je dan zelf doen.

de pomp zit nu in de hoek weg gewerkt. daar kan nog een klepje voor maar dat is niet echt nodig vind ik. Ik had ook geen zin naar Duitsland te rijden, vond dat toch een beetje achterlijk ver.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Goedemorgen,

Een maand of 3 geleden is bij mij de pomp naar de kofferbak verplaatst. De motor is gedemonteerd en zou ik weer in orde maken waarna hij weer gemonteerd kon worden. Ben er de afgelopen maanden niet aan toe gekomen en op het moment dta het wel kon kwam ik erachter dat ik geen hydrauliekolie had. Met de hand het dak openen is ook een eitje, dus niet een heel groot gemis. Maar vandaag eindelijk de olie gehaald en weer de motor gaan monteren die ik een tijd geleden weer perfect draaiend had gekregen na een heerlijk badje in de WD40. De motor draait nu weer bij het indrukken van de dak-knop, maar er zit geen bewiging in de kap. De olie is bijgevuld, het resevoir zit boven en de ontgrendeling voor het handmatig openen staat in de goede positie. Kan het zijn dat alle olie uit de cilinders is gelopen en de deze ontlucht moeten worden? Wie weet raad?

Gr. Boy

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.