Ga naar inhoud

Dak gaat nog maar heel langzaam open.


LexWarez

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Het is dus ook niet alleen de ombouw in het geval van Nicc en daarmee worden hier appels met peren vergeleken.

 

Verder is het forum niet de plaats voor aanbieders van commerciele diensten (Pixelrichter) om hun eigen diensten onder de aandacht te brengen en te discussieren over door hen zelf gehanteerde prijzen. Als je dat wilt kun je per PM contact opnemen met één van de administrators om te praten over hoe jouw activiteiten op het forum onder de aandacht kunnen worden gebracht en ook tegen welke prijs ...

Link naar reactie

Bij Ruud zijn de werkzaamheden uitgevoerd. Pomp is vervangen en naar kofferbak verplaatst. Gelijk apk ook en olie niveau waarschuwing die terug bleef komen is opgelost door sensor te vervangen.  Helemaal top gedaan, van

daag lekker wezen toeren met kappie open :->

Link naar reactie

Waarom  moest de pomp vervangen worden, was die niet meer te redden ?

Ik wil geen reclame maken ofzo, maar die van mij was ook zo dood als een pier toen ik hem door Pixelrichter heb laten verplaatsen naar de kofferbak.

Een beetje schoonspoelen en drogen en hij deed het weer als een zonnetje.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Goedendag,

Ik heb sinds kort ook dat mijn hydrauliek pomp er mee is gestopt.

Nu heb ik er veel over gelezen en ben ik benieuwd of er mensen zijn die hun pompmotor in de diesel hebben gespoeld en kunnen zeggen

dat deze pomp daarna weer probleemloos functioneert?

En dan eigenlijk met de vraag: of deze ook voor langere tijd probleemloos zal functioneren?

Of is het beter om de pomp/motor toch in zijn geheel te vernieuwen?

Link naar reactie
Op 10/11/2016 om 07:52, nicc zei:

@leonardcornelis,

 

Denk dat je ook in moet te schatten of je bij de pomp kan om deze te kunnen reiningen.

 

Mvg, Nicc 

De pomp zal er uit moeten, en dat is niet een 1,2,3 klusje.....

Link naar reactie

Bedankt voor jullie reactie, ik ga in het voorjaar de kap er geheel uithalen en dan de afvoerkanaaltjes voorzien van een rvs roostertje in een lichte bolvorm.

De motor/pomp  kan ik dan onderzoeken en beoordelen.

Mijn vraag is eigenlijk of er mensen zijn die een motor hebben gespoeld/gereinigd  met diesel en wat hun ervaringen zijn?

 

Link naar reactie

weet je dat zeker van die roosters ? dan ga je namelijk het zelfde probleem krijgen maar eerder. waar troep die afvoerbuizen verstopt kan dat ook gebeuren met die roosters die je wilt gaat plaatsen. wil je de dakpomp zeker beschermen, dan moet je hem in je kofferbak plaatsen.

Link naar reactie

Dat van die roosters begrijp ik in principe nog wel: vooraan bij de paravaan zitten ook roosters, maar deze zijn wel goed bereikbaar. Bij de afvoerslangen achter gaat dat m.i. niet werken, deze zijn zo goed als onbereikbaar in de praktijk en je kan er niet bij zonder x keer per jaar je kap te verwijderen. Zoals opgemerkt zit er maar 1 ding op: pomp naar de kofferruimte verplaatsen

Link naar reactie

Ja, zonder de softtop los te halen. Is een aardige klus als je het voor het eerst doet  Ik had geen Endoscoop, die zou ik je wel aanraden. bestuurders stoel eruit halen of een hele slanke vrouw hebben die erachter kan zitten en met zijn 2en en veel geduld en tijd de boel voorzichtig loshalen en verplaatsen. Wel de onderplaat van de softtop verwijderen anders kom je er echt niet bij. Ben er destijds 6 uur mee bezig geweest. Je kan ook de hele softtop eenmalig loshalen en dan verplaatsen is makkelijker. 

Of aan een vakman overlaten, Bijv. Ruud, die heeft er onderhand al zoveel gedaan dat die er handigheid genoeg in heb.

Link naar reactie

Op You Tube zijn filmpjes te zien, voorzover mogelijk dan want het is een gepriegel.....

Ik ben naar Hasloch gereden bij Pixelrichter, die was binnen een uur klaar. Maar ja die heeft er honderden gedaan....

Zou er zelf nooit aan beginnen, maar ja ik ben niet zo handig, kan andere dingen weer beter.

Ruud(kapje) is sowieso het adres voor je Z, hij kan dit ook voor je doen en tevens je Z een check up geven.

Link naar reactie

Goed, pomp verplaatsen geeft veiligheid voor de pomp. Maar het probleem van het niet/slecht afwateren van de ruimte waar de pomp uit komt, blijft aanwezig. En wat betekent dat, natte voeten of verrottende ZZZZ? Het is toch niet zo lastig om die afvoer open te houden? Komt bij dat er twee afvoeren zijn (beide kanten van de auto).

Link naar reactie

Is niet moeilijk, achterwielen 1 voor 1 loshalen en in het binnen spatbord zit een kunststof plaatje dat zit met twee boutjes vast zit.

Dit los draaien en plaatje verwijderen. Rubberen dop zit hier achter, deze eruit trekken en met een waterstofzuiger afvoerkanaal zuigen.

Daarna kun je ook nog met een compressor er eventueel lucht inspuiten.

Het is wat werk en je hebt wat gereedschap nodig.

Link naar reactie
Op 19-8-2016 om 07:35, nicc zei:

Schone Preis pixelrichter. Hier in Nederland niet kunnen vinden voor dat bedrag. Bij mij moet de pomp zeer waarschijnlijk ook worden vervangen en wordt gelijk naar de kofferbak verplaatst.

 

Ik heb deze zomer de pomp naar de kofferbak laten verplaatsen bij Harold Richter in Hasloch (D). Het is een zeer speciale klus.

De man is uiterst ervaren, weet exact hoe dat moet en hij klaart de klus (met medewerking van zijn vrouw die bijna volledig in de kofferbak verdwijnt !!) in een uurtje. Echt een stunt. (Iets van € 350.. als ik mij goed herinner. Mooi uurtarief, zelfs voor twee,  dat wel, maar een schijntje vergeleken bij de dealer,,,.)

Ik kan hier jammer genoeg geen foto's bijvoegen... (1 MB max!)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.