Ga naar inhoud

Dak gaat nog maar heel langzaam open.


LexWarez

Aanbevolen berichten

Lijkt me sterk. En als dat al zo was zou ik verwachten dat hij wel iets beweegt. Pomp heeft 4 aansluitingen, beide cilinders hebben dan dus een eigen leiding. Als ik het dak half open houd met mijn hand voel ik totaal geen kracht op het moment dat de motor gaat draaien.

Het lijkt mij dat de pomp zelf niet kapot zal gaan van het water, of wel?

Link naar reactie

De kap werkt nog steeds niet elektrisch. Inmiddels voel je wel weer weerstand vanuit de cilinders als je de kap open en dicht doet, voor en net na het bijvullen was dit er niet en ging het dak extreem licht handmatig open en dicht.

Link naar reactie

Misschien dat de pomp toch kapot is. Die dingen krijgen toch een klap als ze een tijdje in roest water hebben gestaan denk ik. Toen ik die van mij eruit gehaald heb zag ik dat onder het motortje van de pomp elektronica zit. Dat was volledig bruin van het roest water en een condensator hing los. Met een tang die motor op gang trekken lukte wel, maar het print plaatje was helaas ver vergaan.



Als je geen haast hebt moet je af en toe eens op ebay.de kijken. Daar worden die pompen af en toe aangeboden uit onder andere schade wagens.


Link naar reactie

Goedenavond,

Het was zeker geen elektrisch probleem, want de pompmotor draaide als een zonnetje. Uiteindelijk vermoedelijk toch lucht in de leiding. Eerder deze week het resevoir weer tot de nok gevuld, en vandaag had ik plots weer tegendruk bij het handmatig openen van het dak. Hij doet het nu dus weer perfect!

Bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie

Dag allemaal. Ik zit met hetzelfde probleem... geen enkele beweging in het dak te krijgen!

Gezien de afstand voor mij naar Pixelrichter, besloot ik zelf aan de slag te gaan naar de richtlijnen van Harald.
Keurig alles gedemonteerd om bij de motor te kunnen... waarna ik startte met het losmaken van de tyrib enz.

De motor zit zo goed als los maar ondanks mijn inspanningen lukt het me niet hem uit de verdieping in de afdekkap

te wrikken. Hebben jullie tips / ervaringen? Ben ik iets vergeten? Alle hulp is welkom. THX!

Link naar reactie

THX CorvH. maar ondertussen zit de plastic bevestiging los van dat boutje . Ik heb zo het idee dat de zwarte kabel (de bovenste op je foto, die met een draai vanachter het pompje komt) uit de witte clips moet geklikt worden, wil ik de motor verder kunnen oplichten. In loop van de week beschik ik over een endoscoop van een collega zodat ik wat meer kan zien. Ik loop ook rond met de mogelijkheid dat een 2e persoon langs de achterzetel met een haakje in de sleuf van het motorhuis (waar dat boutje door zat) de motor helpt naar boven trekken.... In ieder geval alle raad voor ik verder werk is van harte welkom! THX

aangepast door Yvan
Link naar reactie

Vandaag nog een uurtje verder gesleuteld en met succes. Nadat ik een klein metalen beugeltje had gedemonteerd dat in de weg zat boven de motor ging het vooruit en lag de motor binnen de kortste tijd in de kofferbak. idd. Het hele zaakje kloddernat maar hij draait nog! Nu een nachtje laten drogen en morgen zien we verder. Kent iemand de procedure om de olie bij te vullen en het zaakje terug aan de slag te krijgen?

Link naar reactie

De motor draait als een lier na de spoeling & een WD40-laagje erop en erin. Buitenkant met de dremel schoongemaakt. Nu het zaakje nog terug laten vullen en ontluchten bij m'n onderhoudsgarage en dan hopen we maar dat de zon schijnt! Bedankt alvast CorvH & Remco. De info is van pas gekomen. Mochten er vragen zijn vanuit dit forum... This guy did it! :clapping::)

Link naar reactie

De motor draait als een lier na de spoeling & een WD40-laagje erop en erin. Buitenkant met de dremel schoongemaakt. Nu het zaakje nog terug laten vullen en ontluchten bij m'n onderhoudsgarage en dan hopen we maar dat de zon schijnt! Bedankt alvast CorvH & Remco. De info is van pas gekomen. Mochten er vragen zijn vanuit dit forum... This guy did it! :clapping::)

Misschien even op wat 12v in wat diesel laten draaien.

Zodoende spoelt hij zichzelf met kracht van binnen schoon, dus ook tussen de windingen etc. waar je normaal met een spuitbusje niet tussenkomt.

Diesel is ook een goede ontroester.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet wat ik met de informatie en ervaring aan moet. Ik ben, in alle bescheidenheid, een serieus Handige Harry, en een gedetailleerde handleiding neerzetten met beeldinformatie zou een koud kunstje zijn. Maar om hier een complete handleiding te plaatsen over het hoe-en wat zou enigszins unfair zijn t.o. Pixelrichter (Harald). Tenslotte ben ik ook (net als anderen) afgegaan op de tips die hij vrij heeft gegeven. Het is naar aanleiding van zijn manier van werken dat ik aan de slag ben gegaan. Bedankt daarvoor Harald. Ik ben echter wel bereid tips te geven die het werk wat opvrolijken en eenvoudiger maken wanneer er vragen zijn. Fair of niet?

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Wat ouder topic zie ik. Zit echter met dezelfde situatie nu. Auto 2 jaar niet gebruikt. Heeft net een beurt gehad, alles goed maar kap ont en vergrendeld alleen, beweegt verder niet. Als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Bvd, nicc

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.