Ga naar inhoud

Dak gaat nog maar heel langzaam open.


LexWarez

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

net nieuw op dit forum en sinds enkele maanden in het bezit van een Z4 2,5. De euvels van de Z4 ook hier al bekend, gelukkig zelf handig en een zeer technisch begaafde zoon in huis. Cabriomotortje zelf met mijn zoon vervangen, wat goed te doen is als je van een uitdaging houdt. Slot van het linkerportier besloot een paar weken geleden ook om maar niet meer open te gaan. Volgens de BMW garage zeker een dag werk. 2 Uurtjes en een beetje geluk waren hier genoeg om het slot te vervangen.

Op een beetje spoor(over)gevoeligheid na zijn we hier heel erg blij en tevreden met onze Z4.

Veel plezier voor iedereen met de Z4 (en Z3)

( er is altijd hoop:-) )

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

ik ben zojuist om 01:00 in de nacht naar buiten gegaan.

Sinds afgelopen week gaat mijn auto alarm soms af.

 

Gisteren heb ik het zelf voor het eerst gehoord en ben dus op internet gaan kijken, daar stond dus dat het bonnet switch onder de motorkap was.

Deze zojuist even los gehaald, ook kwam ik iets tegen dat het dak misschien niet goed vergrendeld was.

Daarom probeerde ik dus mn dak even open en dicht te doen.

Je raad het al, Dak gaat niet meer open.

Lampje blijft branden als je het knopje indrukt om het dak te openen.

 

Het rare is wel, mijn ramen gaan ook niet omlaag?

Zou dit dan toch de motor zijn? of komt dit omdat ik de bonnet switch los heb gemaakt?

 

Verder ben ik benieuwd hoe jullie bij de motor zijn gekomen? hebben jullie de kap eraf gehaald of is dit ook te bereiken via de achterbak?

Link naar reactie

Led is inderdaad Oranje.

Accu is naar mijn weten nog goed.

 

Ik ga dalijk eerst even kijken voor de microswitch en als dat niet werkt even de accu controleren.

Heb op internet al het een en ander gelezen over de microswitch.

aangepast door hoppema
Link naar reactie

Ik heb er zojuist naar gekeken.

en er zat al een papiertje tussen, dus de vorige eigenaar heeft ook een keer problemen gehad.

 

papiertje weer terug gedaan zodat de switch gewoon in was en het dak dus open ging.

 

hoe kan ik controleren of de motor nog goed is? En hoe maak ik die drains schoon? Ben er beetje van geschrokken van de prijzen mocht het stuk gaan.

Link naar reactie

het is gelukt, op goed gevoel heb ik ze kunnen vinden. Ze waren een beetje vuil en kwam geen plas water uit gelukkig.

nog even wat water langs het dak laten lopen en dit kwam Netjes via de drain naar beneden.

 

heb vannacht toch even slecht geslapen zeg haha. Maar Gelukkig viel het mee.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Nicc,

Ruudkapje doet dit ook, is bij jou "om de hoek" zo te zien. In mijn Z heb ik preventief de pomp naar de bagageruimte laten verplaatsen door Pixelrichter, maar die zit wel een eindje rijden bij je vandaan, nml. in Duitsland. Ook Memelink, een bekend adres voor Z cabriokappen, zou dit doen.

Overigens stelt Cabriocare dat de hydraulische leidingen niet omgelegd kunnen worden: dit hoor ik voor het eerst.

Link naar reactie

Bedankt voor de antwoorden. Zal de opties eens gaan bekijken.

 

@Frenkie,

 

Denk dat cabriocare heeft meegemaakt dat bij omleggen van oudere slangen ze gingen lekken dus dat ze dat gewoon uit voorzorg maar niet meer doen

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Schone Preis pixelrichter. Hier in Nederland niet kunnen vinden voor dat bedrag. Bij mij moet de pomp zeer waarschijnlijk ook worden vervangen en wordt gelijk naar de kofferbak verplaatst.

aangepast door nicc
Aanvulling
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.