Ga naar inhoud

Dak gaat nog maar heel langzaam open.


LexWarez

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ik denk dat er bedoeld wordt dat je niet rucksichtlos een nieuwe motor / pomp moet laten installeren. Uitbouwen en kijken of de huidige motor nog tot leven te wekken is kan lonen en als dat echt niet meer lukt elders (dus niet bij de dealer) een nieuwe motor/pomp laten inbouwen (in de kofferbak, niet in de wielkast!). Zie de eerdere posts en de daarin opgenomen links. Succes in ieder geval!

Link naar reactie

Wat vraagt roodkapje voor de ombouw dan ?

Ik heb mijn huidige Z4 zelfs gekocht met een defecte dakmotor die helemaal niets meer deed, ja dat was een risico....

Pixelrichter (dat is een Duitser, zit hier ook op het forum) heeft mijn dakmotor uitgebouwd, weer aan de praat gekregen en daarna een nieuw plekje gegeven in de kofferbak.

Hij was in minder als 2 uur klaar, voor €335.

Daarna heb ik er maar een roadtrip door de Alpen aan vastgeplakt......

  • Like 1
Link naar reactie

^ idd, heb ik ook gedaan, maar van mij uit is het " maar " 370 kilometer naar Harald Richter plus een complete zondag.....

Ik zou bij Roodkapje eerst maar eens een prijs opvragen, wist overigens niet dat hij dit ook deed.

Link naar reactie

Uiteindelijk is voorkomen beter dan genezen... :hypocritesmiley:

Dus hou die drainagekanaaltjes schoon :)

(zelfs al is je pomp verplaatst. Het water kan wellicht ook nog ergens anders naar toe lopen)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

Dat valt nou ook wel weer mee. De pomp kost dus incl. Btw eur 384,78. Blijft over net geen Eur 300,- aan arbeidsloon, incl. Btw. Ofwel een goede eur 247 zonder Btw. Ken jij adressen waar het goedkoper kan?

Link naar reactie

Ik ben het eens met Pixelrichter, mijn pomp was ook dood.

30-05 was ik bij Pixelrichter.

Nadat het water uit de pomp was, en met wat spoelen en schoonmaken deed deze het weer.

Een nieuwe kan altijd nog, nu die van mij in de kofferbak ligt kan ik het zelf in een kwartier vervangen mocht het nodig zijn.

Harold

  • Like 1
Link naar reactie

Nee dat heb ik niet geprobeerd.

Ik ben geen handige Harrie de klussert. Ik rijd een Z4 omdat ik het een mooie wagen vind en van sportief rijden houd. Het ontbreekt mij aan de kennis, tijd en zin om zelf te sleutelen.

Alles moet het gewoon doen.

Naar Pixelrichter is het voor mij ruim 500 km enkele reis......totaal ruim 1000km dus......dit geeft alleen al 8-9 uur aan reistijd, 2x tanken en je bent een hele dag onder de pannen. Dat vind ik het niet waard

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik ga met de z naar de performance shop in geel. Frits rekent de prijs van de pomp + uren. Rond de 500 zit je dan. Moet je wel een zaterdag ochtend richting antwerpen. Je kunt misschien ook vragen enkel de pomp naar de kofferbak te halen. Dan hoef je zelf niet uit te vinden hoe dat werkt en ben je voor 100 klaar. Zonder het juiste materiaal is het een lastige klus.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Goedemorgen!

Gister tot laat bezig geweest met het uitbouwen van de pomp voor het dak, alles liep voorspoedig totdat de motor met onderste omhulsel eruit moest.

Heb de tiewrap binnen doorgeknipt maar alsnog weinig beweging, zit er nog 1?

Zie overal op internet het tweede oog op de behuizing gescheurd.

Gewoon kapot trekken?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

2 jaar geleden de pomp+motor zelf vervangen door de cabriokap er uit te halen.

Verleden week was ik WEER aan de beurt :muur::muur::muur: .

Omdat ik toch bij Ruud was(AVVR) heeft hij het van binnenuit gedaan en nu veilig in de kofferbak geplaatst

Link naar reactie

Het schijnt hier harder te regenen dan in midden Nederland vrees ik. Maar idd, 1 nov gaat de harttop er weer op (+wintervelgen/banden).

Ps, het is bekent dat Ruud weinig of geen onderdelen op voorraad heeft, maar dit onderdeel wel!!!

Het schijnt heel veel voor te komen (niet iedereen zal het hier posten)

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.