Ga naar inhoud

Sticky steering


Aanbevolen berichten

  • Administrator

^Is ook meer om dat nog eens bevestigd te zien en tegen beter weten in: toch vervelend als ze er nu bij BMW opeens wel iets mee zouden doen en je dat dan niet weet. Maar als dat inderdaad de uitkomst is, zou ik zonder meer eens kijken wat de noodoplossing oplevert ...

Link naar reactie

Bedankt voor je reactie 2.5i !

Daar heeft een mens wat aan...

Ik heb de Z vandaag naar Helmond gebracht voor een nood reparatie. Ik houd je op de hoogte.

De dealer gaf niet thuis natuurlijk. De man aan telefoon deed zelfs een beetje lacherig om coulance op een auto uit 2005 te vragen.

Bad move... Ik heb (had) daar nog 2 nieuwe BMW's in onderhoud namelijk...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Even een update: inmiddels 2000 km gereden zonder problemen!

Ook vandaag met 29 graden op de meter en de auto ruim 2 uur geparkeerd in de brandende zon, geen enkel probleem!

Deze oplossing lijkt me afdoende. En zeker voor slechts 10% van de prijs die de dealer rekent.

  • Like 2
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hallo. Ik was bij Carmovement in Helmond. Contactpersoon daar is Erwin Seijkens.

De reparatie koste me 250,00 (op uurtarief).

Op een of andere manier hebben ze het vaste lager gesmeerd. Een precieze omschrijving heb ik niet. Ik was de auto 1 dag kwijt.

Ik zou hem niet zomaar naar een ander brengen omdat het toch wel een speciaal kunstje lijkt te zijn. Ze hadden een fotoreportage gemaakt van een vorige Z4 om eea vast te leggen.

Let wel; de BMW dealer rekent je ca. 2.300,00 voor een nieuw stuurhuis.

Link naar reactie

Niet dat ik sticky steering heb maar ik heb wel eens geinformeerd naar de afhandeling en kosten;

"Buiten de fabrieksgarantie (2 jaar vanaf nieuw) is er geen verplichting meer voor BMW betreffende vergoeding van onderdelen/arbeid. Mocht er vergoeding plaatsvinden dan is dit onder de noemer coulance waarbij er diverse factoren een rol spelen of er vergoed wordt en wat er vergoed wordt. Het probleem komt voort uit het stuurhuis waarbij de remedie vervanging ervan is. De kosten van een eventuele vervanging bedragen € 895,-"

250 euro voor het oliën van een lager vind ik overigens veel geld.

aangepast door glnk
Link naar reactie

Het is ongeveer 3,5 uur werk + olie + klein spul + proefrijden en BTW.

Bij BMW kost een stuurhuis inclusief montage en BTW € 2.300,00

In het kader van veiligheid is er in Duitsland en de USA getracht een terugroep actie te vorderen maar dit is niet gelukt omdat het volgens BMW een comfort issue zou zijn.

Link naar reactie

Ik denk dat die €895 de inbouwkosten van het stuurhuis zijn (zeg maar een dag werk). Het stuurhuis zelf kost meer dan €1500 (volgens mij iets van 1800 oid)

Als de totale fix €895 euro kostte dan was het wereldwijd niet zo'n big deal :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Verdiende ik maar 895 euro per dag. Toch het verkeerde beroep gekozen :)

Als je 895/dag beurt dan betekend het nog niet dat je dat ook over houdt :wink:

Desalniettemin zijn automonteurs bij (duitse?) merkdealers vaak schandalig duur in mijn ogen. Zeker voor simpel werk als beurtjes.

Link naar reactie

^ Ik kan jullie vertellen dat de ingehuurde mannen in het blauw ook bij Duitse merken de 1500€ netto in de maand met moeite halen

Ja dat is wat ze als loon krijgen. Het lot van de loonslaaf.

Maar bij bijna alle garagebedrijven wordt het gros in de werkplaats verdiend, niet in de showroom.

Link naar reactie
  • 10 maanden later...
  • 2 weken later...

Ik heb sinds kort mijn prachtige Z4. De auto zelf geïmporteerd. Heeft ca 1 jaar stil gestaan. De eerste ca. 200 km sticky steering. Daarna zo'n 400 km niet meer. Ook niet tijdens heet weer. Voor vandaag toch maar een afspraak gemaakt met garage in Helmond, hier hebben ze ervaring met het oplossen van het probleem. Voor 200 wil ik deze oplossing wel uitproberen. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie

Gisteren een tijdje bezig geweest om de centreerring te verdraaien. Bij de 2 imbusbouten kom je er slecht bij en heb de nodige vloeken laten horen nadat het gereedschap in mijn gezicht viel. Toch de 2 imbussen losgekregen en de ring is dan te draaien. De onderkant ring draai je dan 10mm richting achteras en dan zet je alles weer vast.

Bij het wegrijden meteen al een heel verschil, het stuur draait veel lichter en bij mij komt hij vanzelf terug in de middenstand tijdens het rijden. Rij ik harder is het vervelende links rechts corrigeren niet meer nodig en hij is nu met 2 vingers te sturen.

Het is een kl@te werkje maar goed te doen en je hebt er een hoop plezier van want je z4 stuurt dan onwijs goed.

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.