Ga naar inhoud

Sticky steering


Aanbevolen berichten

Ik weet bijna 100% zeker, dat voor de reparatie het gedeelte dat nu wit is de zelfde kleur had als het gedeelte na de koppeling.

Zeker, na 40.000 km (toendertijd) was de stuurstang niet 100% schoon, maar het witte gedeelte zag er als nieuw uit.

Kan mij vergissen

Link naar reactie

als dat zo is is hij dus vervangen. intressant, ik moet toch zaterdag even om een schakelaartje ik zal het eens vragen bij de dealer, misschien dat ze ook kunnen opzoeken of dat al eens vervangen was.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator
als dat zo is is hij dus vervangen. intressant, ik moet toch zaterdag even om een schakelaartje ik zal het eens vragen bij de dealer, misschien dat ze ook kunnen opzoeken of dat al eens vervangen was.

En konden ze het opzoeken ?

Link naar reactie
En konden ze het opzoeken ?

iets met een vleeswaren, helemaal vergeten ! had het die dag druk dus snel naar zwartepoorten geweest schakelaar gekocht dr ingezet en weer door naar de volgende afspraak.

2 everybody sorry :rolleyes:

Link naar reactie

ik heb maar eens een briefje gemaakt wat ik naar bmw nederland stuur ivm de sticky steering

mijn z heeft er (gelukkig maar heeeeel soms)heel soms ook last van.

zal mij benieuwen of ze een redelijk antwoord gaan sturen,behalve dat ze alles van de hand wijzen.

ze kunnen dr toch niet meer omheen of ben ik nou gek :thumbup:

ik kan wel naar een dealer garage gaan maar voor je daar iemand zover hebt dat ze de klacht serieus nemen,terwijl je de auto niet bij hen gekocht had lijkt me een hele opgaaf

Link naar reactie
  • Administrator
ze kunnen dr toch niet meer omheen of ben ik nou gek :thumbup:

Misschien helpen deze verzamelde ervaringen van bij de Oosterburen je nog: Zroadster: problemlenkung

Ik heb niet alle 20 pagina's gelezen, maar gebaseerd op de laatste paar lijkt het er nog niet op dat ondanks tal van briefjes, etc. BMW Duistland er al iets mee doet ...

Link naar reactie

Kan iemand eigenlijk beschrijven hoe sticky steering voelt?

Ik heb wel eens last van een soort spoorgevoeligheid, maar ik neem aan dat dit door de banden komt (18" rft potenza).

Ook op oude bol staande klinkerweggetjes moet je soms behoorlijk tegensturen, wat enigzins zwaar gaat.

Of is dit juist sticky steering? Ik heb niet het gevoel alsof het stuur vast zit en dan een beetje 'losschiet' oid.

Link naar reactie
  • Administrator

Ja hoe voelt het, moeilijk te omschrijven maar ik zal het proberen;

- Het lijkt alsof je stuur wordt vastgehouden door 2 magneetjes (geen sterke :thumbup: ) zodra je wilt sturen moet je net meer kracht geven als

normaal, en dan schiet hij los, je draaid dan ''met een sprongetje'' verder.

(zoiets als een koelkast deur, die krijg je ook niet in een vloeiende bewegeing open, hij schiet een stukje open door de magneet strip)

- Je kan het ook vergelijken als je aan een elektro motor draait, als de spoel naar de volgende magneet springt.

- Schokkerig sturen (bij erg veel last)

Maar ik zeg al het is moeilijk te omschrijven dus neem bovenstaande niet te letterlijk op, maar voor degene die verstand van elektro hebben

dan komt de omschrijving van de elektro motor het dichtst in de buurt :ok:

Link naar reactie
ik heb maar eens een briefje gemaakt wat ik naar bmw nederland stuur ivm de sticky steering

mijn z heeft er (gelukkig maar heeeeel soms)heel soms ook last van.

zal mij benieuwen of ze een redelijk antwoord gaan sturen,behalve dat ze alles van de hand wijzen.

ze kunnen dr toch niet meer omheen of ben ik nou gek :thumbup:

ik kan wel naar een dealer garage gaan maar voor je daar iemand zover hebt dat ze de klacht serieus nemen,terwijl je de auto niet bij hen gekocht had lijkt me een hele opgaaf

Misschien een goed idee je brief op het forum te zetten zodat ook anderen een soortgelijke brief kunnen schrijven om zo samen meer druk te kunnen uitoefenen.

Link naar reactie
  • Administrator

@Sander: nee natuurlijk is schrijven beter dan niet schrijven, zeker als je re in slaagt om hier wat followers te vinden die dat ook willen doen (ik zou ook neit wetenw aarom je dat NIET zou willen doen; baat het niet dan schaadt het niet).

Ze geven wel toe hoor

Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik lees dit:

BMW glaubt, dass nahezu alle betroffenen Lenkungen bereits auf Kulanz getauscht wurden - ein Irrtum, wie eine Internet-Umfrage im zroadster-Forum zeigt: Über hundert aktuelle Fälle sind hier dokumentiert. BMW beteiligt sich nur bei einem Teil der Fälle an den hohen Kosten. Schlimmer noch: Es gibt BMW-Niederlassungen, denen das Problem nicht einmal bekannt ist, obwohl es im BMW-internen "PUMA"-System beschrieben ist. Auf eine Kulanz-Richtlinie wollte sich BMW gegenüber AUTO BILD nicht festlegen: "Wir bemühen uns jedoch, in jedem Einzelfall mit den Erwartungen unserer Kunden großzügig umzugehen."

juist zo dat ze bij BMW doen alsof alles onder coulance verholpen wordt, maar dat uit de thread op zroadster.com blijkt dat dit juist niet het geval is en dat BMW in Duitsland een algemene coulance regeling / terugroepactie weigert en in de USA geen commentara geeft ... In ieder geval blijkt dat uit die thread zelf ...

Link naar reactie
  • Administrator

Ja, dat snap ik en dat vind ik zelf natuurlijk ook, maar kenenlijk zit men bij BMW nog steeds in de ontkenningsfase ... :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Assendelft 19/juli/2010

Geachte mijnheer Flohr

Naar aanleiding van de brief die ik u dd 19 april 2010 heb toegezonden,schrijf ik u opnieuw

U hebt mij in antwoord op die brief aangeraden om contact op te nemen met de leverancier van de auto .

Dit heb ik dan ook direct gedaan,helaas geeft BMW dealer bloemenkamp aan dat zij mij niet kunnen helpen daar ik de auto niet zelf nieuw bij hen gekocht heb.

Zij verwezen mij naar BMW Nederland!

Ik had in mijn brief niet genoemd dat ik de auto niet zelf nieuw gekocht had omdat dat mij niet relevant leek daar het om een fabricagefout gaat, die ook nog eens welbekend is binnen de BMW organisatie!

Maar laten wij de veren kwestie verder maar rusten, ik kan met de kosten van die reparatie nog wel leven, waar ik veel minder mee kan leven is het volgende,

mijn auto heef last van een storing die bekend staat als sticky steering.

Dit uit zich in het “kleven “van het stuurwiel in de middenpositie wanneer het erg warm is of soms zelfs tijdens een lange rit.

Ook deze storing is bekend binnen uw organisatie en er loopt zelfs een onderzoek naar in de US waar de auto, s gemaakt worden wat zelfs tot een terugroepactie zou kunnen leiden.

Er is een melding van in het tis systeem wat de dealers gebruiken, voor zover mij bekend onder nummer TSB 3220104

Het kan zijn dat het nummer van het tis document wat ik aandraag niet correct is maar ik neem aan dat u de beschikking heeft over alle informatie.

Ik heb uitvoerig onderzoek gedaan naar deze storing en ontdekt dat er BMW dealers zijn die deze klacht met succes hebben terug gekoppeld naar BMW Nederland door een coulance aanvraag in te dienen, en zo de kosten van de reparatie voor de klant te beperken tot de kosten van montage van de nieuwe stuurbekrachtiging.

Het feit dat ik de auto niet nieuw gekocht heeft doet niets af aan het feit dat een storing als deze een duidelijke fabricage/constructiefout is die zelfs potentieel gevaarlijk kan zijn.

ik wil de auto met plezier bij een bmw werkplaats aanbieden ter inspectie,maar deze storing doet zich helaas alleen onder bepaalde omstandigheden voor en is voor een monteur moeilijk te ontdekken .

Ik vind daarom dat het redelijk zou zijn als u mij een voorstel doet wat resulteert in vervanging van de defecte stuurbekrachtiging bij een dealer in mijn omgeving.

.

In afwachting van uw reactie verblijf ik auto gegevens:bmw Z4 3.0I

zoiets??

ik doe ook maar wat :hypocritesmiley:

Hoogachtend A.Gest

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Administrator

Vandaag de zzzz opgehaald van de dealer, zoals eerder vermeld had ik er wat probleempjes mee.

Sticky steering, stuurbekrachtiging vervangen jeetje wat een verschil :thumbup: stuurt veel direkter en geeft veel

meer gevoel bij het sturen, ik dacht dat alleen het plakken verholpen was hierdoor :rolleyes:

Had vocht in de lamp gekregen (warm met regen) hier nog nooit last van gehad, antwoord dealer: is een open systeem en het ''ontluchtingssysteem'' is niet verstopt (geloof ook wel dat het door omstandigheden komt)

Ook had ik een rammel in de versnellingsbak en een trillende pook in zijn 2 als ik de auto uitzette in zijn vrij en de koppeling niet ingedrukt en rammelde als ik langzaam een heuvel opreed, antwoord dealer bak en motor een cm verplaatst zat niet geheel goed, weet niet wat ze ermee bedoelen maar de rammel is er nog ook de trillende pook in zijn 2 maar het rammelen als ik langzaam een heuvel oprij is wel weg, denk dat het rammelen en trillen te maken heeft met de standaard speling in de bak, zal van de week toch maar voor de zekerheid de dealer bellen of dit zo is.

Maar dat stuur :thumbup::thumbup:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Administrator
Nou naast BMW en Mazda nu ook MB met stuurproblemen: http://www.nu.nl/economie/2352743/mercedes...erug-in-vs.html

Klopt en MB doet er wel wat aan, maar BMW blijft mooi zijn lippen stijf op elkaar houden :wave:

De mijne is onder garantie vervangen maar toch zou ik het mooi vinden als ze een terugroep actie houden voor alle anderen

Link naar reactie
Het rare van dat bericht is dat MB alleen auto's in de VS terugroept...

Class action?

Een fabrikant gaat natuurlijk alleen dingen repareren die ze echt moeten repareren.

En wie weet dat de USA andere parts heeft gekregen dan de EU?

Link naar reactie

Ik denk het eerste ja.

Maar kennelijk kan dit probleem bij MB voor gevaar zorgen, en is de veiligheid van mensen in de USA belangrijker dan in europa ;) (ik denk niet dat het remsysteem in de usa anders is, tenzij ze daar in e klasses rijden die daar gemaakt zijn, en in europa enkel e klasses zijn die hier gemaakt zijn, maar volgens mij is dat niet het geval)

Qua sticky steering denk ik niet dat bmw ooit nog een terugroepactie maakt. De E85/86 is nu al een tijd uit productie, en meestal zie je dat terugroepacties de eerste paar jaar van de productiecyclus worden geïnitieerd.

Wellicht komen ze ooit met een reparatiekit om de kolom te repareren ipv in z'n geheel te vervangen. Dergelijke kits komen wel vaker na de productiecyclus op de markt vanuit het moederbedrijf. Soms raken dit soort onderdelen namelijk op als er maar genoeg mensen last van krijgen, en kunnen ze niet meer voldoen aan hun verplichting om onderdelen te leveren voor een bepaald aantal jaren.

Zo'n reparatiekit zou een hoop geld schelen iig voor mensen die zich niet kunnen beroepen op garantie, maar dan moet het natuurlijk wel eerst op de markt komen :wacko:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.