Ga naar inhoud

INSCHRIJFTOPIC Europatour VI 30 juni t/m 8 juli 2018 - Schotland


Aanbevolen berichten

Op 20-10-2017 om 08:36 zei Enzo Sebastian:

Als je op de boot bent: je kunt Amanda en mij herkennen aan de twee identieke gemakkelijke doch hippe opvallend gekleurde ANWB jassen die een comfortabele bescherming bieden tegen eventuele regenval in Schotland. 

 

Geweldig! Ik voel een 'group-buy' aankomen. De gehele Z-group in uniseks kleding!

Mail jij de ANWB Lawrence?

  • Haha 1
Link naar reactie
  • BMW-Z-CSi gesloten en geopend dit topic
Op 20-10-2017 om 09:45 zei Individual:

^ En jullie auto is waarschijnlijk te herkennen aan de twinny load? Met daarop twee identieke e-bikes?

Nemen ze hun E-bikes mee?

Overigens wordt ik op de boot liever niet geassocieerd met bepaalde figuren (nou ja, Amanda is ok) door ook opvallende kleding te drgaen.

Zeker geen kleding uit een oubollige ANWB shop, die ze nog over had na de laatste 4 daagse van Nijmegen.

Link naar reactie

Denk eerder aan een bont geruit colbertje met strik en FlatCap

 

Kreeg nl gisteren een E-mail/uitnodiging van de autoclub van een bepaald stijlvol brits automerk, waarin ze meedelen dat HUN zomerrit 2018 naar Schotland gaat! 

Data van 28 juni-9 juli!!! 

Maximaal 50 autos, dus denk dat ze ook een optie hebben op  50 hutten. 

 

Uh, Prijs lees ik nu is €.4500,- per 2 persoons equipe!!

gentleman.jpg

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

In GB zul je je koplampen moeten afstellen op links rijden. Het lichtbeeld moet verschoven worden van rechts naar links.

Je kunt daarvoor met tape aan de gang om je koplampen aan de buitenkant te beplakken om zo het verblinden van je tegenliggers tegengaan, maar de Z4 heeft in de koplampen een hendeltje zitten waarmee je het lichtbeeld kunt aanpassen/omschakelen van rechts naar links.

.

Ik heb daar als ervaren GB ganger in het verleden al eens een DIY over geschreven, maar daarvan waren de foto's door Photo-Fuck-it verwijderd. Ik heb de foto's er opnieuw ingezet.

 

Onderstaand de link naar dit topic:.

 

 

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Heb nog niet geboekt maar opteer voor het volgende :

IJmuiden - Newcastle
Vrijdag 29 juni 2018 om 17:30
2 Volwassenen
Overtocht€ 110,00
1 x Auto < 1.85m H x 4.5m L
1 x 2-persoons zeezichthut - benedenbedden€ 219,00
Newcastle - IJmuiden
Zondag 8 juli 2018 om 17:00
2 Volwassenen
Overtocht€ 110,00
1 x Auto < 1.85m H x 4.5m L
1 x 2-persoons zeezichthut - benedenbedden€ 204,00
 
Totaal prijs  €. 643,-  Prijs kan gedrukt worden door dag eerder later te reizen. binnenhutten te nemen etc.
Waar eindigen we de laatste dag?
aangepast door mohikaan
Link naar reactie
  • Administrator

Van vrijdag op zaterdag probeer in buurt van Glasgow een praktisch punt te nemen waardoor het voor de mensen op zaterdag in een halve dag naar Newcastle te rijden is.

 

Neem jezelf een ontbijt en dinerpakketje mee Henk? Is ca 50 pp. per overvaart :smile:

Link naar reactie

Ik heb makkelijk praten als onder-voorbehoud-deelnemer, maar kan het niet nalaten iets over lood en oud ijzer (vanuit midden/west-Nederland tenminste) te mompelen... :whistle:

 

Ter vergelijk de kosten via Calais/Duinkerken/Kanaaltunnel:

  • 'n kleine 2000 autokilometers extra: +/-  €300 (1:10, € 1.50/l)
  • 2 overnachtingen om uitgerust heen en terug te komen: +/-  €200 voor 2 personen
  • Kanaaltunnel/oversteek Dover: +/- € 100

 

 

Link naar reactie
  • Administrator
55 minuten geleden zei pimgmx:

Ter vergelijk de kosten via Calais/Duinkerken/Kanaaltunnel:

  • 'n kleine 2000 autokilometers extra: +/-  €300 (1:10, € 1.50/l)
  • 2 overnachtingen om uitgerust heen en terug te komen: +/-  €200 voor 2 personen
  • Kanaaltunnel/oversteek Dover: +/- € 100

:book: Ik kom maar aan +/- 1350km extra ( +/- €200)

Rooy/Glasgow 1100km via Calais - Rooy/Glasgow 427km via Ijmuiden
2 overnachtingen in de auto €0,-
Kanaaltunnel/oversteek Dover +/- €100

Kan ik me toch mooi max €343,- uitsparen, alleen denk ik niet dat Monique 2 nachten in de auto gaat slapen :cynical:
Dus kunnen we toch een mooi lux hotel uitzoeken voor die €343,- :clapping:

Link naar reactie
  • Administrator

Liebe leute... doe nou 'ns even allemaal wachten met theorieën etc. Voor diegene die zat 30 zon 8 via dover calais gaan... de prijs voor de overnachting zit al bij de prijs in het openingstopic in... diegene die op een andere manier gaan, krijgen nog een correctie op die prijs. Die hoor je tzt zodra ik weet wat de handel exact gaat kosten, waar we gaan overnachten etc.

 

Laat mij nou maar de boel uitzoeken en communiceren, komt allemaal goed. Is voorgaande 5x ook gelukt :smile:

  • Like 3
Link naar reactie
4 uur geleden zei BMW-Z-CSi:

Neem jezelf een ontbijt en dinerpakketje mee Henk? Is ca 50 pp. per overvaart :smile:

De posting was niet bedoeld om prijzen te vergelijken. Gewoon wat we van plan zijn en wat dat ongeveer kost.

Denk dat ontbijt + m.n. Diner. nog duurder zijn Rob.

Dat wordt dus doggybag mee v.a. MC Donalds, of een paar zakken chips uit een automaat:cynical:

Link naar reactie

Ik zie het ook anders:

Je staat met de groep van het z3 forum aan de gezellige bar op de Ferry naar NewCastel.

Muziek, glasgerinkel, geroezemoes en veel gelach. Plots knijpt je partner zacht in je hand en wenkt met de ogen naar buiten.

Je volgt en op het dek wordt je bevangen door de stilte die onderbroken wordt door het monotone gestamp van de scheepsmotor.

In de golven is een recht spoor zichtbaar van wit schuim. Meeuwen vliegen om je heen en landen op de railing. Je voelt je heel klein onder de fonkelende sterrenhemel. Je ziet de lichtjes knipperen van het ISS ruimteschip. Zwijgend kijk je elkaar in de ogen met een diep verlangen. Je zweert eeuwige trouw (Jij althans aan dit automerk).  

 

Kijk, daar kan natuurlijk geen kanaaltunnel tegenop.

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar reactie
4 minuten geleden zei mohikaan:

Kijk, daar kan natuurlijk geen kanaaltunnel tegenop.

 

 

........en wij maar denken dat jij zo'n liefhebber bent van tunnels,,,,,:cynical:

Link naar reactie

Al zeven pagina's en het duurt nog maanden en maanden. Rob, ik zou maar extra server capaciteit inkopen voor 2018...., overigens zeer vermakelijk, ga zo door!

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur geleden zei mohikaan:

IJe staat met de groep van het z3 forum aan de gezellige bar op de Ferry naar NewCastel.

Muziek, glasgerinkel, geroezemoes en veel gelach. Plots knijpt je partner zacht in je hand en wenkt met de ogen naar buiten.

Je volgt en op het dek wordt je bevangen door de stilte die onderbroken wordt door het monotone gestamp van de scheepsmotor.

In de golven is een recht spoor zichtbaar van wit schuim. Meeuwen vliegen om je heen en landen op de railing. Je voelt je heel klein onder de fonkelende sterrenhemel. Je ziet de lichtjes knipperen van het ISS ruimteschip. Zwijgend kijk je elkaar in de ogen met een diep verlangen. Je zweert eeuwige trouw (Jij althans aan dit automerk). 

 

Ik schiet helemaal vol Henk, zo mooi......

Link naar reactie
4 uur geleden zei GuidoK:

Ik zie het heel anders: schotland  cotswolds, shropshire, snowdonia, Yorkshire dales, lake district, 

 

ja, duh, dan wil ik ook Wales, Land's End, Plymouth en de Engelse riviera er nog aan vastplakken....:laugh: dat wordt dan wel daags na de Limbo vertrekken en net op tijd terug voor Henk's Nazomerrit... :clapping:

  • Haha 1
Link naar reactie

Zit wat te googelen om er ook 2-3 dagen eerder naar toe te gaan. Direct ten westen van Newcastle begint Northumberland National Park dat over gaat in het grootste bosgebied van Engeland, met aansluitend de Muur van Hadrianus en mooie wandeltrails. Omdat dit het donkerste deel van Engeland is, hebben ze er ook nog een (voor publiek geopend)  observatorium. Probleem is natuurlijk het vaak aanwezige wolkendek waaruit soms wat regen kan vallen.

 

 

Northumberland.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Rob gaat maandag de rit voorrijden. Denk dat het een overbodige waarschuwing is en de meeste het wel weten van die andere kleding, maar let op bij wie je dit doet.:laugh:

 

dirk jan scottish.png

aangepast door mohikaan
  • Haha 2
Link naar reactie
  • BMW-Z-CSi Losgeprikt, Niet in de spotlight en gesloten dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.