Ga naar inhoud

INSCHRIJFTOPIC Europatour VI 30 juni t/m 8 juli 2018 - Schotland


Aanbevolen berichten

  • Administrator

INSCHRIJVING GESTART!

 

UPDATE:

Aangezien een behoorlijk aantal mensen nog ovb zijn dan wel hebben aangegeven eerder of later te willen aan- en/of afhaken, heb ik besloten om de ferry overtocht via Calais-Dover te doen. Het is onmogelijk om een scherpe prijs te krijgen bij een klein aantal voertuigen en sowieso moet er ook bijtijds worden geboekt om de kosten voor het traject IJmuiden-Newcastle binnen de perken te houden. Tevens heb ik van een aantal mensen vernomen dat zij 16u op een boot teveel van het goede vinden.

 

Op zaterdag 30 juni rond het middaguur zullen we ons per ferry van Calais naar Dover verplaatsen, om van daaruit door Lake District naar de Schotse Hooglanden te rijden. Op zondag 8 juli varen we in de middag vanuit Dover weer terug naar Calais, zodat we zondag in de avond weer terug zijn in NL.

 

Aldaar zullen we door het mooiste gebied van Schotland gaan touren, de Highlands. Uiteraard kunnen jullie ook nog op zoek naar Nessie, want ook Loch Ness mag en zal natuurlijk niet ontbreken. Een indicatie van de dagprogramma's zal ik online plaatsen zodra ik de routes heb voorgereden.

 

Inschrijven kan tot en met 30 september 2017. Je inschrijving is pas definitief na ontvangst van de aanbetaling van 20% van de totale reissom. Deze aanbetaling dient uiterlijk 30 september 2017 te zijn overgemaakt op rekeningnummer NL64 ABNA 0591532956 tnv ROB Nieuwenhuis CJ ovv forumnaam en 'Europatour 2018'.

 

Het minimum aantal deelnemende auto's om de rit door te laten gaan is 10. Het maximum 20. Wees er snel bij, want VOL=VOL!

(Bij het niet halen van het minimum aantal auto's zal deze rit geen doorgang vinden. Aanbetalingen worden in dat geval zsm teruggestort)

 

De kosten voor de volledige reis zijn:

€ 750,00 p.p. obv 2 pers. kamer

€ 850,00 p.p. obv 1 pers. kamer

 

Incl:

- 8 overnachtingen half-pension in Schotland/UK

- alle hotelkamers vv eigen douche en toilet

 

Excl:

- brandstof, evt. tol en reisverzekeringen

- lunches & consumpties

- ferry overtocht Calais-Dover vv

 

BELANGRIJK:

Diegene die via IJmuiden willen varen of eerder gaan danwel later willen vertrekken, kunnen zo het er nu naar uitziet aansluiten in de buurt van Glasgow of halverwege het traject Dover-Glasgow aan-en/of afhaken (plaats nader te bepalen). Graag zodra je de deelname definitief wilt gaan bevestigen per PM aangeven waar jullie voorkeur naar uit gaat, zodat ik een aangepaste prijs kan doorgeven en weet met hoeveel hotelkamers ik rekening moet houden.

 

Deelnemers (ORANJE=aanbetaald BLAUW=volledig betaald😞

# - AP - VD - VL

01 - BMW-Z-CSi (Rob & Richelle) 

02 - JK-Z4-3.0i (Jurgen & Marjan)

03 - Schriek (Herman & Petra)

04 - Ruud_19 (Ruud & Monique) 

05 - Woudeg (Gerald & Margaret)

06 - Enzo Sebastian (Lawrence & Amanda)

07 - Dakloozzz (Gerry & Marianne)

08 - gessel (Cock & Jacqueline)

09 - Shoveltje  (Cees & Mary)

10 - GuidoK (Guido)

11 - mohikaan (Henk)

12 - Zetter (Freek)

13 - fender58 (Hans)

14 - Snaatje (Ans & Co)

15 - Scorpion (Roger & Jacqueline)

16 - bojan (Tony & Hilde)

17 - Pete Dem (Pete +1)

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Wij melden ons ook onder voorbehoud aan. Wellicht dat wij al eerder de overtocht vanuit IJmuiden naar Newcastle nemen en de groep in Glasgow treffen.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Hier nog een 'onder voorbehoud'.

En eveneens mogelijk een eerdere overtocht/latere terugreis...

 

@Rob: mocht je nog interesse hebben in een route door Perthshire (o.a. gebruikt door Jaguar en RR voor persreizen), dan weet je me te vinden!

Link naar reactie
  • Administrator

Gezellig mensen! 

 

Er is overigens nog een kleine kans dat ik toch voor de oversteek Calais-Dover kies. Kostentechnisch valt dit goedkoper uit en als er mensen zijn die eerder danwel later de oversteek willen maken, is dit ook administratief gezien veel praktischer. Ik ga nog even aan de puzzel...

  • Like 1
Link naar reactie
36 minuten geleden, BMW-Z-CSi zei:

...oversteek Calais-Dover kies. Kostentechnisch valt dit goedkoper uit...

 

Om m'n reputatie als eigenwijs mannetje in stand te houden... :hypocrite:

 

Wij hebben de rekensom eerder gemaakt en voor een rondje Schotland is de oversteek via IJmuiden niet zo heel veel duurder.

Een retourtje scheelt ruim 1500km brandstof (Nederland-Calais, Dover-Newcastle vv), én bespaart je de nachtmerrie die de M25 kan zijn. 

 

Tel daarbij (als je een beetje uitgerust wilt aankomen/vertrekken) nog twee extra overnachtingen en vertrekken vanuit het pittoreske Eggmouth-les-Bains wordt een stuk aantrekkelijker dan het hogere prijskaartje suggereert. Heeft zoals je al zei wél minder keus aan afvaarten dan Calais/Duinkerken...

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Administrator

Klopt bijna. Het goedkopere zit er in dat we dan rechtstreeks naar Glasgow rijden en niet via Newcastle naar Glasgow. Daardoor kom je iets goedkoper uit per koppel. Voor solorijders daarentegen...

Link naar reactie
9 uren geleden, BMW-Z-CSi zei:

Er is overigens nog een kleine kans dat ik toch voor de oversteek Calais-Dover kies.

Om mijn reputatie als snelheidsduivel, die hier overigens niets mee te maken heeft eer aan re doen laat ik alvast weten dat wij via IJmuiden de plas oversteken en Dover lekker links laten liggen. 😜

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator
14 uren geleden, Scorpion zei:

 

Bouwvak is in t zuiden 2 weken later :blink:

ja dat weet ik :dry:..er komt meer bij kijken alleen geen zin om dit hier allemaal te typen.

 

#Edit, verlof is erdoor, wij gaan mee

 

Link naar reactie

Zou het niet verstandiger zijn om met de tunnel de overtocht te doen?

Dat is heel veel sneller.

 

Mijn ervaring is dat je dan ongeveer tot birmingham komt in 1 dag (vanuit Nederland)

 

Het lake district is wel mooi up:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

heb er wel zin in, dus zet ons ook maar er bij! Kan zijn dat we op de terugweg bij een in Bradford wonende vriendin van Hildegard langs gaan en daar nog een nachtje ofzo blijven.

 

wij zijn vaker naar Engeland geweest, vliegtuig en boot, en per boot meestal Hoek van Holland - Harwich, is niet te lang en betaalbaar, daarnaast ben je toch al een mooi stuk hoger op en hoef je niet rond Londen te jakkeren: wil je dat ook nog even meenemen Rob?

Link naar reactie
  • Administrator
5 uren geleden, GuidoK zei:

Zou het niet verstandiger zijn om met de tunnel de overtocht te doen?

Dat is heel veel sneller!

Maak op zich niet zo heel veel uit, behalve dan weer de kosten. Minimaal 250 euro voor een weekretour, waar de boot ca 150 is.

 

 

Link naar reactie
Op 5-5-2017 om 23:30, BMW-Z-CSi zei:

Om een idee te krijgen...

https://www.ad.nl/binnenland/schotland-verkozen-tot-mooiste-land-ter-wereld~a2f60a62/

Tel daar bij op: Smoked salmon, real Haggis en single malt drankjes 

 

 

Op 12-9-2017 om 12:13, pimgmx zei:

:hypocrite:Wij hebben de rekensom eerder gemaakt en voor een rondje Schotland is de oversteek via IJmuiden niet zo heel veel duurder.

Een retourtje scheelt ruim 1500km brandstof (Nederland-Calais, Dover-Newcastle vv), én bespaart je de nachtmerrie die de M25 kan zijn. 


Is niet alleen brandstof, er zijn ook variabele kosten en 1500km over minder interessante (o.m. M25) wegen.

Als ik ga, dan via IJmuiden. (FF over na denken, dus ovb). Eventueel nachtboot, kom je lekker uitgerust aan, scheelt daar weer een hotel nacht.

Als Guido weer met een Audi komt, zal ik toch wel met de XKR  mee mogen?

  • Haha 1
Link naar reactie
  • Administrator

Ter info: vanaf Newcastle had ik al een route in gedachten die langer zou zijn dan rechtstreeks van Newcastle naar 1e hotel. Vanaf Dover ben ik al aan het puzzelen geslagen en kom ik mooie routes tegen, los nog van de M25. Overigens... naar Italië hebben we ook diverse keren snelwegen gereden. Is dat nu opeens een probleem? :laugh:

 

Kreeg vandaag een mailtje als aanvulling op de eerdere offerte die ik had ontvangen, met daarbij excuses dat men vergeten was de kosten voor het voertuig te offreren :dry:. Er moest nog even € 270,00 bij geteld worden... reken dus op een overtocht IJmuiden Newcastle van ruim € 800,00 voor 2 personen in het hoogseizoen!

 

Rijd nu maar gezellig met ons mee Henk, kunnen we je gelijk een beetje in de gaten houden :cynical:. Is dit trouwens tevens je aanmelding en zo ja, gaat je meisje ook mee?

 

Die Jag moet zich daar als een vis in het water voelen...

Link naar reactie

Rob, zoals we gisteren per PM al hebben besproken gaan wij vanaf IJmuiden naar Newcastle en niet via Calais/Dover. Ja de overtocht vanuit IJmuiden is duurder naar je spaart je 2 hotelovernachtingen uit want je slaapt heen en weer op de boot en voor ons is het vanuit Amsterdam 2x een enorme omweg naar Calais. IJmuiden is voor ons 20 min rijden! Wij willen ook enkele dagen eerder heen om o.a. naar Edinburgh (leukste stad van Schotland) te gaan We treffen de rest va de groep dan wel in Glasgow

Wij zijn vast en zeker niet de enige die via IJmuiden willen gaan, ook Lawrence en Amanda willen die route nemen, en ook Pim en Cassandra en Henk lees ik hierboven.

Voor ons zijn de kosten niet doorslaggevend. Gemak en reistijd zijn ons veel waard. Die boottocht van 15 uur is trouwens een uitje op zich en je slaapt daar ook nog weer eens de helft van!

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie
  • BMW-Z-CSi gesloten en geopend dit topic
  • BMW-Z-CSi Losgeprikt, Niet in de spotlight en gesloten dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.