Ga naar inhoud

INSCHRIJFTOPIC Europatour VI 30 juni t/m 8 juli 2018 - Schotland


Aanbevolen berichten

Zoals Jurgen al zei, Amanda en ik hebben besloten mee te gaan maar de tocht wel vanaf IJmuiden te maken. Dat ligt bij ons om de hoek en wij willen waarschijnlijk de 27e juni al vertrekken om voordat we de groep ontmoeten in Glasgow, ook een stop te maken in Edinburgh. Lijkt ons ook een leuke stad en zo kunnen we de tour wat uitbreiden. Ook zie ik het niet echt zitten om zo'n ongelofelijk lange rit te maken voordat we op plek van bestemming zijn. Weliswaar deden we dat naar Toscane ook, maar dat snelwegcruisen hoeft van mij niet zozeer. Het enige jammere is dat we nog geen prijzen/mogelijkheden kunnen zien online, waarschijnlijk is dat nog niet vastgesteld voor 2018. 

 

Hoe dan ook, wij gaan graag vanaf het noorden vertrekken. Is het mogelijk om de kosten van de overtocht dan te separeren van de rest van de vakantie? 

  • Haha 2
Link naar reactie
2 minuten geleden, Enzo Sebastian zei:

Hoe dan ook, wij gaan graag vanaf het noorden vertrekken. Is het mogelijk om de kosten van de overtocht dan te separeren van de rest van de vakantie? 

 

Ik had het ook niet goed gelezen. Deze kosten zijn er al uit gehaald.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

^ een kniesoor die daarop let, Ruud!

Maar verandert niets aan onze voorkeur voor Eggmouth-les-Bains...

 

4 uren geleden, BMW-Z-CSi zei:

...Jag moet zich daar als een vis in het water voelen...

 

Als roofkatten ook zijn toegestaan voor deelname heb ik nog wat te kiezen, leuk! :default_cool:

aangepast door pimgmx
  • Haha 1
Link naar reactie
5 uren geleden, BMW-Z-CSi zei:

... reken dus op een overtocht IJmuiden Newcastle van ruim € 800,00 voor 2 personen in het hoogseizoen!

Je moet geen 800 euro rekenen, maar de MEERPRIJS t.o.v. de enorme omweg (reken dus ook variabele kosten, een extra hotelnacht en 2 extra reis/vakantiedagen).

Je hebt blijkbaar alleen kans dat Lawrence met een Ajaxshirt aan, ook op de boot zit:cynical:

Zet mij er idd maar bij, Azam zal wel niet meegaan

Link naar reactie
11 uren geleden, Menko zei:

wij zijn vaker naar Engeland geweest, vliegtuig en boot, en per boot meestal Hoek van Holland - Harwich, is niet te lang en betaalbaar, 

Er is ook nog Europoort-Hull

Link naar reactie
  • Administrator

Iedereen ziet Calais-Dover als een omweg. Het was in eerste instantie sowieso de bedoeling om via Wales naar boven te rijden maar daar kwam ik met een week niet in weg. De reden dat ik de overvaart via IJmuiden heb laten vervallen is dat het merendeel inmiddels eigen plannen maakt qua heen en terugrijden en ik niet financieel het schip in wil gaan wanneer ik geen exacte aantallen kan doorgeven voor eind deze maand en de kosten voor die overtocht gaan oplopen.

 

Wij rijden in elk geval via Calais-Dover en ik maak voor de extra dag heen en extra dag terug een mooi programma.

 

Que tous ceux qui m'aiment me suivent (of zoiets...) en de rest zien we zondagavond vanzelf in het hotel :cool:

Link naar reactie
  • Administrator
1 uur geleden, JK-Z4-3.0i zei:

Het wordt druk op de boot naar Newcastle ! :cynical:

Ik denk in elk geval 1 koppel te weten die erg blij gaat worden van de Calais overvaart, is het niet @bojan Tony? :laugh:

Link naar reactie
  • Administrator
4 minuten geleden, Ka4 zei:

Er zijn ook mensen die het zwemmend doen.......heen én terug.....enige nadeel is dat je dan zonder ZZZ(Z) aankomt ....:clown:

Of iemand anders moet hem voor je meenemen, ga jij lekker zwemmen. Zal ik je er vast als zwemster bijzetten dan? Schoon of lange baan? :tongue:

Link naar reactie
8 uren geleden, BMW-Z-CSi zei:

Ik denk in elk geval 1 koppel te weten die erg blij gaat worden van de Calais overvaart, is het niet @bojan Tony? :laugh:

Was topic aan t doorlezen , zat op pag. 1 , ik dacht shit ..... maar op pag.2 zag ik inderdaad beter nieuws 😀

Maar nog eens , is echt wel onder voorbehoud bij ons. Hilde heeft vandaag een sollicitatiegesprek. 

Link naar reactie
  • Administrator
6 minuten geleden, bojan zei:

Hilde heeft vandaag een sollicitatiegesprek. 

Succes (Hilde).......enne meteen aangeven dat ze die week een vakantie heeft geboekt :hypocrite:

Link naar reactie
  • Administrator
11 uren geleden, Enzo Sebastian zei:

Ook zie ik het niet echt zitten om zo'n ongelofelijk lange rit te maken voordat we op plek van bestemming zijn.

Jammer, gaat er weer de nodige spekkoek en sponscake aan jullie neus voorbij :hef:

  • Like 1
Link naar reactie
11 uren geleden, Enzo Sebastian zei:

Ook zie ik het niet echt zitten om zo'n ongelofelijk lange rit te maken voordat we op plek van bestemming zijn. Weliswaar deden we dat naar Toscane ook,

Pffff ,... typische reactie v.e. neus.

Ongelofelijk lange rit ?!##$$$??!

Verwondert mij niks dat jullie bevriend zijn met Anderlecht.

Grtjs.

Link naar reactie
21 uren geleden, GuidoK zei:

Zou het niet verstandiger zijn om met de tunnel de overtocht te doen?

Is ook veel veiliger! De oversteek Calais Dover is berucht voor het slechte weer aldaar.

Krijg je dit soort toestanden.

 

Link naar reactie
  • Administrator
3 uren geleden, BMW-Z-CSi zei:

Jammer, gaat er weer de nodige spekkoek en sponscake aan jullie neus voorbij :hef:

Niks jammer................:hypocrite:

Link naar reactie
4 uren geleden, mohikaan zei:

Is ook veel veiliger! De oversteek Calais Dover is berucht voor het slechte weer aldaar.

Krijg je dit soort toestanden.

 

 

Ja we weten dat jij een groot voorstander van tunnels bent...:cynical:

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie

Okay, we're in.  Uiteraard onder de nodige voorbehouden, zoals daar zijn:

 

A) wanneer ik midden in een verhuizing zit en

B) als mijn tweede huwelijksreis

 

image.png.fe0856930bdcdbbcda600f55a62fd9dd.png

 

doorgaat ( d.w.z. tweede huwelijksreis met eerste echtgenote, niet andersom)  

 

Dat wordt dan een globale herhaling van de eerste , m.u.v. het lusje linksboven, en daarna zijn de muntjes op dus dan sneuvelt de Europatoer...  :sad:

 

 

 

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Onze voorkeur bij oversteek is ijmuiden of hoek v holland.

wij passen ons uiteraard bij zoals het uiteindelijk gaat gebeuren.

Het leukste is toch om met zoveel mogelijk auto's te beginnen bij hetzelfde punt en

elkaar niet ergens halverwege te ontmoeten.Dat is volgens mij niet de bedoeling.

aangepast door Woudeg
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie

Ik weet zelf nog niet hoe ik naar de UK ga. Wellicht met de heenreis via een andere route als via de terugreis omdat ik nog een zakenrelatie in de midlands wil bezoeken. Een paar dagen in edinburgh rondkijken klinkt trouwens ook leuk.

 

Het hangt misschien ook een beetje van de route af, want een paar dingen zijn me logistiek nog niet duidelijk.

De afstanden die je door de UK aflegt zijn vaak langer (qua tijd) dan dat een reisplanner doet geloven.

Het rijdt allemaal niet zo hard door als in dld.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator
47 minuten geleden, GuidoK zei:

want een paar dingen zijn me logistiek nog niet duidelijk.

Mij ook niet, vandaar dat ik ga voorrijden :default_cool:

 

En vwb het doorrijden... Denk aan de uitspraak van Clarkson: POWERRRRRRR

  • Like 3
Link naar reactie
  • BMW-Z-CSi gesloten en geopend dit topic
  • BMW-Z-CSi Losgeprikt, Niet in de spotlight en gesloten dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.