Ga naar inhoud

INSCHRIJFTOPIC Europatour VI 30 juni t/m 8 juli 2018 - Schotland


Aanbevolen berichten

  • Administrator

Nou kom maar eens op met DE route....k@k wat heb ik nou geschreven, kom maar op met bootreis lang rijden etc etc

Link naar reactie
Op 19-11-2017 om 16:56 zei JK-Z4-3.0i:

Henk heb je wat op te biechten in de #MeToo discussie?

Mijn vrouwelijke superieuren hebben mij (helaas) nooit oneerbare voorstellen gedaan

 

 

Link naar reactie
Op 19-12-2017 om 22:04 zei Ruud_19:

Nou kom maar eens op met DE route....k@k wat heb ik nou geschreven, kom maar op met bootreis lang rijden etc etc

""DE""  route hoeft nog niet. Zou wel leuk zijn om een globale route te weten zodat we een idee krijgen van de rondreis door Schotland

Link naar reactie
17 uur geleden zei mohikaan:

Zou wel leuk zijn om een globale route te weten zodat we een idee krijgen van de rondreis door Schotland

 

Ja ik wacht eigenlijk ook wel op een grondige herziening van de topicstart met meer info over de route. Bijvoorbeeld in welke plaats gestart wordt en waar geëindigd wordt.

Dat is vooralsnog helemaal onduidelijk.

Link naar reactie
  • Administrator

Simpelweg omdat ik er nog dagelijks druk mee bezig ben, hotels daar een PITA blijken te zijn en alles toch weer anders kan worden voor die tijd, zoals elk jaar eigenlijk wel is geweest.

 

Routes heb ik tot op heden overigens nog niet eerder gecommuniceerd dan een week voor de rit zelf :wink:. Ook die willen nog wel eens op het laatste moment wijzigen. Zodra het routeboek klaar is, liggen de routes pas vast :laugh:.

 

 

Link naar reactie

Kom op iedereen. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het kan zijn om alleen al hotelkamers te regelen voor zo'n grote groep. En daar hangt deels ook de route van af. Dus gun Rob de tijd. Het is nog niet eens 2018. Dus is geduld een schone zaak.. En Rob heel veel succes met al je voorbereidingen. 

Mocht je nog een hotel in de buurt van Glasgow zoeken, kijk dan eens hier: https://www.ihg.com/holidayinn/hotels/gb/en/east-kilbride/ekbuk/hoteldetail

Ben daar in 2016 nog geweest. Prima en een grote parkeerplaats voor onze auto's.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik ken ze langer dan vandaag Freek :10_wink:

 

Overigens heb ik het ideale hotel inmiddels gevonden:

 

"In het restaurant renden imitaties van Rick Mayal en Manuel & Cybil chaotisch rond met borden, waarop iets ondefinieerbaar lag, dat op een hoofdmaaltijd moest lijken; de meeste gasten konden hun lachen niet inhouden bij het zien van zoveel gestuntel: zo in en in triest......

de loeiharde elektronische muziek (volume stand stond op 11) met oude Johnny Cash achtige deuntjes , dat tot laat in de avond doorging."

 

:schater:

 

 

Link naar reactie
Op 22-12-2017 om 02:08 zei BMW-Z-CSi:

In het restaurant renden imitaties van Rick Mayal en Manuel & Cybil chaotisch rond met borden, waarop iets ondefinieerbaar lag, dat op een hoofdmaaltijd moest lijken; de meeste gasten konden hun lachen niet inhouden bij het zien van zoveel gestuntel: zo in en in triest...

 

Dus mijn idee voor het boeken van alleen logies met ontbijt is zo gek nog niet......

Link naar reactie
  • Administrator

Jij krijgt iedere avond Haggis dus je hoeft je nergens druk over te maken. Daar schijnt een kok weinig aan te kunnen verprutsen :rolleyes:

Link naar reactie
Op ‎21‎-‎12‎-‎2017 om 17:17 zei BMW-Z-CSi:

Simpelweg omdat ik er nog dagelijks druk mee bezig ben, hotels daar een PITA blijken te zijn

Maak me er niet druk om. Rest alleen die ene, intrigerende vraag: Wat is een PITA?

Link naar reactie
Op 28 december 2017 om 10:36 zei mohikaan:

Maak me er niet druk om. Rest alleen die ene, intrigerende vraag: Wat is een PITA?

Pita oorsprong

 

 

PITABROODJE

Een pitabroodje, ook wel shoarmabroodje genoemd, is een plat broodje met een zachte korst. Het wordt overlangs ingesneden, zodat er een soort 'zakje' ontstaat waarin gyros of shoarma wordt gestopt. In sommige landen wordt het broodje dan ook gebruikt ter vervanging van een bord.

GESCHIEDENIS

Volgens de overlevering is het broodje uitgevonden door de Bedoeïnen, die hun brood bakten tijdens de bereiding van het avondmaal. Graanpoeder en water werden tot bolletjes gekneed en gebakken in open vuur. De Bedoeïnen bewaarden hun melk in huiden, waardoor een soort yoghurt ontstond. Daarom wordt in veel landen en culturen pitabrood veel met yoghurt gecombineerd.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gelezen op de site van DSDF

Wist je dat je bij DFDS aan boord verschillende tastings kunt boeken? Bier, wijn of… whisky! Wij namen de whisky-tasting (letterlijk) voor je op de proef in de Compass Bar aan boord van PRINCESS Seaways op de ferryroute IJmuiden – Newcastle.

We krijgen een papier voor onze neus met daarop een uitleg én vier whiskies. Per whisky wordt aangegeven waar deze vandaan komt, wat het alcoholpercentage is, en meer info over de geuren en de afdronk. Leuk: er is ruimte om op te schrijven wat je van de whisky vindt. We krijgen de tip om zowel tijdens, als nádat je van de whisky hebt genipt, op te schrijven wat je proeft.

Maar ho, eigenlijk loop ik meteen al op de zaken vooruit. Want proeven doe je niet meteen. Als je gaat tasten, dien je de drank eerst op te warmen door het glas in de bolling van je hand te nemen. Je draait deze rustig rond en nosed de whisky voor je een slokje neemt.

Je kunt kiezen uit drie tastings, van €5,50 voor drie soorten whisky, tot €15,75 voor een proeverij van wel 6 whiskies. Wij kozen de middenweg: de ‘GRAND’ tasting met vier whisky’s. Voor de kenners: Auchentoshan Heartwood, The Glenlivet 12 years, Braunstein Living Cask en Laphroaig QA Cask. De eerste en derde waren redelijk zoet en onze favoriet. We waren niet heel erg weg van de sterke rokerige smaak van de Lahproaig, maar wel heel interessant om ook een smokey wyhisk te hebben geproefd. Al met al zeker een leuke ervaring zo’n tasting!

“Ik hou erg van de volle smaak van een rokerige whisky. mijn favoriet is die van Talisker (van het eiland Skye)… Eigenlijk vind ik bijna alle soorten whisky lekker maar dit is toch wel mijn favoriet.”

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
Op 10-2-2018 om 22:34 zei mohikaan:

Gelezen op de site van DSDF

Wist je dat je bij DFDS aan boord verschillende tastings kunt boeken? Bier, wijn of… whisky! Wij namen de whisky-tasting (letterlijk) voor je op de proef in de Compass Bar aan boord van PRINCESS Seaways op de ferryroute IJmuiden – Newcastle.

We krijgen een papier voor onze neus met daarop een uitleg én vier whiskies. Per whisky wordt aangegeven waar deze vandaan komt, wat het alcoholpercentage is, en meer info over de geuren en de afdronk. Leuk: er is ruimte om op te schrijven wat je van de whisky vindt. We krijgen de tip om zowel tijdens, als nádat je van de whisky hebt genipt, op te schrijven wat je proeft.

Maar ho, eigenlijk loop ik meteen al op de zaken vooruit. Want proeven doe je niet meteen. Als je gaat tasten, dien je de drank eerst op te warmen door het glas in de bolling van je hand te nemen. Je draait deze rustig rond en nosed de whisky voor je een slokje neemt.

Je kunt kiezen uit drie tastings, van €5,50 voor drie soorten whisky, tot €15,75 voor een proeverij van wel 6 whiskies. Wij kozen de middenweg: de ‘GRAND’ tasting met vier whisky’s. Voor de kenners: Auchentoshan Heartwood, The Glenlivet 12 years, Braunstein Living Cask en Laphroaig QA Cask. De eerste en derde waren redelijk zoet en onze favoriet. We waren niet heel erg weg van de sterke rokerige smaak van de Lahproaig, maar wel heel interessant om ook een smokey wyhisk te hebben geproefd. Al met al zeker een leuke ervaring zo’n tasting!

“Ik hou erg van de volle smaak van een rokerige whisky. mijn favoriet is die van Talisker (van het eiland Skye)… Eigenlijk vind ik bijna alle soorten whisky lekker maar dit is toch wel mijn favoriet.”

 

Ik ken nog wel een deelnemer die zo'n tasting ook vanuit de kofferbak kan regelen ;-)

  • Haha 2
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Was vanmiddag in de Macro, (=groothandel) en heb me laten verleiden tot een inpuls aankoop :

Het boekje SCHOTLAND, van Capitool reisgidsen.

Geeft een hoop voorpret!

Veel informatie over historie, bezienswaardigheden, pubs en restaurants, shopping areas en duidelijke kaarten van geadviseerde gebieden. Dit laatste zowel voor autos als (stoere) wandelaars die een van de vele bloedmooie trekking roads willen volgen.

 

Zeker de moeite waard voor die figuren die een paar dagen eerder gaan en/of eventuele rustdagen die naar eigen inzicht te besteden zijn

Link naar reactie
  • BMW-Z-CSi Losgeprikt, Niet in de spotlight en gesloten dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.