Ga naar inhoud

Mille Miglia


Aanbevolen berichten

Yangkie, mooi verslag. Perfecte mix van reis/cullinair/omgeving/chica-foto's. :)

Zonde dat de ;) niet mee naar huis wilde, maar goed te horen dat Ruud 'm weer up and running heeft gekregen!!

Link naar reactie
  • Reacties 196
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 6 maanden later...

Ik ga even dit oude topic oppakken, hoop dat iemand mij kan helpen.. Ik wil deze zomer misschien met de Z3 naar Italie, midden Italie. Kleine dorpjes zoals Atri, Pineto, allemaal in de buurt van Pescara bezoeken. Schitterende buurt, heerlijke dorpjes in de bergen..

MAAR

Ik vroeg mij af of iemand mij kan zeggen wat je voor zo'n 2 weken met de auto weg naar Italie kwijt zou zijn aan brandstof? Ik heb een 2.8 automaat die wel van slurpen houdt, en als je in Zwitserland wat passen wil 'bezichtigen :holiday: ' kan het verbruik misschien een heeeeel kleeeeiinn beeeeetjeee omhoog gaan haha, maar een grove schatting? Dat zou nl eigenlijk het enige weerhoud zijn om de reis te maken aangezien tickets tegenwoordig zo goedkoop over de mat gaan..

En heeft iemand nog tips voor een mooie route? Hoor ze graag! M'n vriendin wil altijd nog een keer naar Italie en ik ben er al zo vaak geweest, het lijkt me leuk nu samen te gaan met de Z3.

Ik hoor het graag van iemand!

Thanks :m:

Link naar reactie
  • Administrator
Ik vroeg mij af of iemand mij kan zeggen wat je voor zo'n 2 weken met de auto weg naar Italie kwijt zou zijn aan brandstof? Ik heb een 2.8 automaat die wel van slurpen houdt, en als je in Zwitserland wat passen wil 'bezichtigen :rolleyes: ' kan het verbruik misschien een heeeeel kleeeeiinn beeeeetjeee omhoog gaan haha, maar een grove schatting?

Ten eerste: Waarom ga je niet gewoon fijn mee met de Europatour?

Ten tweede: Met mijn schakel 2.8 rijd ik gemiddeld 1:12 bij niet extreem hoge snelheden op de snelweg, zeg gem. 120km/u.

Passrijden valt reuze mee, je gaat er op, maar ook weer af en dan bespaar je weer wat :blink:

Link naar reactie

Nou, even de vinger in de lucht.

Je gaat waarschijnlijk ca. 2500km rijden a' 1: 11 = .....km x €../liter = €. 400 totaal?

Of je 1: 10 of 1:12 rijdt, zal m.i niet veel uitmaken op de totale vakantiebudget.

Tel daar de slijtage aan banden en andere beweegbare delen (variabele kosten) bij + de waarde vermindering die je auto krijgt als de km teller weer 2500 hoger staat en het is duidelijk dat je goedkoper met Transavia kan vliegen. (ca. €. 150 voor een retourticket).

Maar ja, dan mis je wel een mooie rit met de ZZZ.

Ps.

Ben paar jaar geleden met mn dochter naar Venetie gevlogen. vandaar met de trein naar Frorence, Rome en Napels en vandaar weer terug met de Plane (2x enkele reis boeken dus).

Dat is met de auto in 1 week niet te doen!

Link naar reactie

Europatour zou dus ideaal zijn hiervoor ook één van de redenen waarom ik mee ga :blink:

Daarnaast vergeet je vignet in Zwitserland niet en de tolwegen in Italië.

Maar je gaat op vakantie dan moet je toch niet echt op de centen letten :rolleyes:

Link naar reactie
Die jongen is student(?) en dan heb je niet veel centen om op te letten :blink:

Zal best met 22 jaar maar ik had toen geen BMW Z3 2.8 automaat dus het zal wel meevallen denk ik. :rolleyes:

Hij heeft wellicht een goede sponsor :thumbup:

Link naar reactie
Je wilt wat en kunt zélf niet berekenen wat je ongeveer kwijt bent?? :thumbup:

x2, hoe ingewikkeld is het om een globale route uit te stippelen, inclusief een aantal uitjes, met een aantal kilometers?

Link naar reactie

Het duurste is de heen- en terugreis, aangezien je geen 120 km/h rijdt op de duitse autobahn :thumbup: .

MarcZ3 is ook naar Italie geweest met de Z, maar die heeft heen- en terugreis met de auto-trein gedaan.

Wij (The Bob en ik) willen nog een keer naar Rome, maar dan gaan we zeker met het vliegtuig. Wil je door Italie gaan touren en ben je een Z gewend, dan wordt je met mooi weer denk ik heel erg ongelukkig in een huurauto met dak... Want ik kan je uit ervaring vertellen dat het heeeeerlijk is, om lekker met kappie open door een mooie omgeving te touren.

Passen rijden maakt inderdaad niks uit. Rijdt volgens mij zelfs zuiniger. Want berg op verbruik je wel iets meer, maar berg af verbruik je nagenoeg niks....

Link naar reactie

Ik eehh.. ik durf hier niks meer te vragen?

@ Rob en Edwin, het ging puur om de kilometers die je richting midden italie maakt; hoe het verbruik van je Z dan is en de kosten in het buitenland voor benzine/vignets zijn. De route en slaaplocaties zijn al geregeld namelijk. Keuze is auto of vliegtuig. Maar er zijn zat topics waarbij mensen vragen stellen aan andere Z-rijders, vragen waar andere forumleden bij zullen denken 'uhh..duuuhh'.. reageren jullie daar ook zo op altijd? Dan vraag ik mij ook af waarom mensen de Europatour tippen? Immers; routes uitstippelen en vignets kopen kun je ook zelf! Toch? Tsjongejonge.

En ja ben student. Maar dat verandert de kosten niet. Mijn budget gaat jullie niets aan.

Zzzazkia thanks! Ik zal ff checken, wellicht is auto-trein een optie! Belangrijkste is natuurlijk cruisen met de Z; altijd handig een auto ter plekke te hebben namelijk..

Link naar reactie
  • Administrator
@ Rob en Edwin, het ging puur om de kilometers die je richting midden italie maakt; hoe het verbruik van je Z dan is en de kosten in het buitenland voor benzine/vignets zijn.

Beste Enzo, uit jouw berichtje bleek niet dat je al ter plaatse alles had geregeld, vandaar mijn suggestie voor de Europatour. Je schijft dat je misschien naar Italië gaat en dat je vriendin daar graag een keer naar toe wil.

Verbruik is echt heel persoonlijk. Rijd je 100, 120 of 160km/u, binnendoor, snelwegen, etc. De meest actuele brandstofprijzen staan op o.a. ANWB.nl dit verschilt per dag. Zwitserland vignet kost 50Sfr volgens mij, Italië berekent tol en is zo niet in te schatten. Pisa is vanaf de grens met Como ongeveer € 40,00.

Mooie route door Zwitserland? Bij Luzern richting Interlaken aanhouden, Brunigpass over, onderaan bij Meiringen linksaf de Grimselpass over. Onderaan de Grimsel in Gletsch rechtsaf richting Oberwald en dan linksaf over de Nufenenpass naar Airolo. Of je gaat linksaf in Gletsch over de Furkapass en dan in Hospental rechtsaf de Gotthardpass over naar Airolo. Reken op 3u extra rijtijd vanaf Luzern als je de Nufenen neemt en 4u extra als je over de Furka gaat, maar staat het vast voor de Gotthard, dan ben je aan de beurt en sta je langer in de file.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Suc6 :thumbup:

Link naar reactie

Kijk Z-CSi, dat was wat ik zocht :D!! top thanks! Ik zal die route van jou effe op Maps uitvogelen en die gaat dan de tomtom in, ik vertrouw je erin!

De Europatour is helaas al geen plek meer voor :D maar sowieso kunnen wij dan niet mee door de timing. Eerste week van september beginnen we weer in de praktijk, dus helaas.. Maar was zeker gaaf geweest!

Ik ga de brandstofprijzen even opzoeken en ja inderdaad, m'n verbruik hangt af van mijn rechtervoet, maar het komt wel goed.. We gaan laatste week van juli bij vrienden logeren in de buurt van Pescara, en de week daarvoor willen we beetje de rest van Italie zien :) Milaan, Bologna, effe langs Modena :thumbup:, Rimini, etc. etc.. Misschien leuk om op de heenreis ook een dagje in Zurich te verblijven. Ligt dat op je mooie route die je beschreef?

Link naar reactie

Wij zijn vorig jaar in een kleine twee weken op en neer naar Toscane geweest. De auto op de Autobahn en over de passen goed de sporen gegeven. 'Lokaal' kan je niet harder dan het plaatselijke verkeer, dat compenseert het gebruik weer.

Met onze handgeschakelde 2.8 een gemiddeld verbruik van ergens tussen 1:10-1:11, en in totaal +/- 3000km op de teller gezet. We hebben op de heenweg een kleine EUR 100 aan tol betaald. Tolbedragen zijn route-afhankelijk, dus lastig aan te geven wat het jou zal kosten.

Houd er rekening mee dat voor sommige van de passen (wij hebben Timmelsjoch, Silvretta 'gedaan') ook tol geheven wordt... Bijkomend voordeel is dat (da's in ieder geval de ervaring van vorig jaar) de brandstof substantieel goedkoper is in Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland/Italië. Langs de snelwegen in DE is vergelijkbaar met Nederland, maar 'van de weg af' scheelt behoorlijk!

Gebied rondom Bologna is een feest om te rijden, je gaat je niet vervelen daar!

Link naar reactie

Thanks pimgmx, dat is ook erg behulpzaam! Ik denk dat het even blazen wordt op de Autobahn en daarna lekker touren, maar ik wil zeker de Silvretta en andere mooie passen in Zwitserland meemaken dus met jullie hulp maken we er een mooie trip van!

:wave:

Foto's zullen uiteraard volgen :D

Link naar reactie

Beste Enzo,

Wij zijn 3 keer met een Alfa club naar Italië geweest en vorig jaar met de Zzz op terugweg uit Kroatie nog via Italië gegaan. Fantastisch mooie passen gereden op de diverse reizen. Met je Zzz erheen rijden of met een vliegtuig gaan zijn twee totaal verschillende dingen en ook totaal niet met elkaar te vergelijken. Als je nu de kans hebt om met de auto te gaan moet je dit beslist doen het is een wereld reis.

Veel succes en heel veel plezier met je reis.

Herman.

Link naar reactie
  • Administrator
Kijk Z-CSi, dat was wat ik zocht :angry:!! top thanks! Ik zal die route van jou effe op Maps uitvogelen en die gaat dan de tomtom in, ik vertrouw je erin!

Die heb ik nog wel ergens voor je kant en klaar, moet hem ff zoeken.

De Europatour is helaas al geen plek meer voor :rolleyes:

Valt wel mee :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.