Ga naar inhoud

Mille Miglia


Aanbevolen berichten

  • Reacties 196
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Aankomst in Brescia en 1e "rally-dag".

Het Mille Miglia museum is maar klein, maar je komt zeer zeker in de stemming!!!

millemiglianw8.jpg

Speciaal voor Roger, de 1e R8

r81yb9.jpg

De Z was na de snelweg zo smerig... hij had wel een schoonheidsbehandeling verdient... volledig met de hand gepoetst voor €10,- :thumbup:

ztjeinbadfv8.jpg

Link naar reactie

Speciaal voor Roger, de 1e R8

r81yb9.jpg

Als het dan toch een QPe moet worden :unsure: gave foto's :D

EDIT Rob: Altijd overal tussendoor met die grote waffel. Laat Saskia nou eens rustig haar foto's zonder hinderlijke onderbreking plaatsen in haar eigen topic... :thumbup:

aangepast door Rob
Link naar reactie

Rome: erg leuke stad!

Willen we zeker nog een keer naar terug want 1 nachtje was echt te kort. Nadeel van Pharos-reizen, ze zijn niet zo flexibel... 1 nacht verlengen in Rome was niet mogelijk...

Ondanks het heerlijke hotel...

hotelbv9.jpg

...heb ik niet zo goed geslapen... dit was de garage waar ik de Z moest achterlaten... ging via de lopende band een groot, donker gebouw in :D

garageym0.jpg

Omdat het erg warm was en een paar uur toch te kort voor heel Rome... gewoon kaart op schoot en heel Rome doorgescheurt. Frank rijden, ik instructies geven en foto's maken. Gewoon kijken of er politie in de buurt is, stoppen voor een mooi gebouw, gevarenlichten aan, foto maken en weer verder. Je kunt uiteraard ook even de auto op de stoep zetten zodat ook de Z op de foto kan :thumbup:

romeev3.jpg

Link naar reactie
Omdat het erg warm was en een paar uur toch te kort voor heel Rome... gewoon kaart op schoot en heel Rome doorgescheurt. Frank rijden, ik instructies geven en foto's maken. Gewoon kijken of er politie in de buurt is, stoppen voor een mooi gebouw, gevarenlichten aan, foto maken en weer verder. Je kunt uiteraard ook even de auto op de stoep zetten zodat ook de Z op de foto kan :thumbup:

romeev3.jpg

Sas, Frank,

Ziet er weer helemaal geweldig uit, krijg alweer zin om naar Italie te gaan. :D

Mille Miglia is een geweldig excuus om 12 dagen op pad te gaan. :unsure:

Link naar reactie

En voor de liefhebber van Italië, gewoon een aantal kiekjes.

Ontbijt in hotel Demidoff... Jawel, Pharos had wel mooie hotels uitgezocht.

ontbijtdemidoffjh2.jpg

We kwamen nog een spiegel tegen in Modena :thumbup:

zelfportret2mr0.jpg

Afsluitend nog 2 dagen Venetië... daar was een feest gaande waar ook een stelling voor opgebouwt moest worden :unsure:

stellingbouwersev7.jpg

En ook de post gaat daar met de boot ;)

tntbootue5.jpg

Tja, geen Venetië zonder duiven op het San Marco plein :D

duivenbo7.jpg

Link naar reactie

Mille Miglia samengevat:

- De Mille Miglia is denk ik een uitgelezen manier om kennis te maken met vele kanten van Italie.

- Voor de mensen die Italie al door en door kennen is de Mille Miglia denk ik juist een manier om met een andere insteek nog een keer Italie te beleven.

- Als je de rit gaat rijden zeker voor aanvang het museum bezoeken. We hebben regelmatig gezegt... hee, dit straatje stond volgens mij ook op een filmpje uit het museum.

- Toscane is erg mooi, maar is volgens ons nog mooier in het voorjaar. Nu waren alle gewassen al van de velden af waardoor alles wat bruinig was en niet het mooie rood/groen/geel van het voorjaar.

- Wij hadden een erg slechte ervaring met Pharos (het hele relaas zullen we jullie besparen ;). Zelf boeken is goedkoper en geeft je meer vrijheid, je kunt dan ook ergens meerdere nachten blijven b.v.

- De routebeschrijving van Pharos ging (tot onze grote teleurstelling) toch voor een groot deel over redelijk "grote" wegen en soms deels over de snelweg. Met een gedetaileerde routekaart (met dank aan Yangkie en Annelies :thumbup: ) en TomTom kun je de kleinere wegen nemen. Deze zijn mooier, rustiger en lekker bochtig voor het heuse rally-gevoel :D .

- Pharos had 1 pluspunt: de hotels waren over het algemeen goed en erg mooi gelegen. M.u.v. het start- en aankomsthotel (Hotel Ai Ronchi), karig ontbijt, sterk verouderd hotel en belabberd gelegen. In Brescia dus zeker een ander hotel regelen als je zelf gaat boeken!!!

- Dit was onze 1e keer Italie en wij gaan zeker nog een keer terug... Dus Yangkie, kom maar op met die Italie-rit!!! ;)

Uiteindelijk hebben we een aardig eindje gereden... uit en thuis 4712 km :unsure:

eindstandiu3.jpg

Link naar reactie
Speciaal voor Edwin en Nadia: de Gothard-pas ;)

dat zal vast een stuk minder herrie hebben gemaakt :schater:

mooie foto's en leuk verslag. misschien toch nog maar een keer proberen ........ ooit

Link naar reactie

Mooi verslag. 'Krijg ook zin om iets dergelijks te doen. Daarbovenop een zeer waardevolle toevoeging aan het forum (naast al het gezwets, van ondergetekende inclusief).

Tot slot ook nog ff een compliment voor het formaat van de fotos. Dit leest zoveel lekkerder dan die fotos die moeten worden ge-resized. Dit verdient navolging bij andere pic dumperTs.

DVG The Shrike

Link naar reactie

Ik had dit topic nog niet gezien maar twee prachtige verhalen met dito foto's. Ben al een behoorlijk aantal malen in Italie geweest (ons favoriete vakantieland) maar altijd met het hele gezin en dus niet met de Z3. Moet hierop dus nog wel een jaar of 12 wachten maar lijkt mij leuk om ook eens te doen.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
De heenreis

Na maanden mag de Z dan eindeljk weer een keer op pad :cooltext:

spinep2.jpg

Z3-koffers... we hadden nog ruimte over :holiday: . André, dank voor de tip :notworthy:

kofferslb3.jpg

Ik ben wel benieuwd naar de koffertip van André!

En toen kon de reis beginnen

beginstandmo2.jpg

Link naar reactie

Hallo Skoelie,

Haha... ik wist eerst even niet waar je het over had. Je had je vraag ergens in mijn tekst tussen de foto's staan :).

Wij hebben op aanraden van André speciale Z3-foffers gekocht. Deze kofferset (2 koffers en 1 tas) passen precies in de kofferbak van de Z3. Daarom benut je de ruimte zo optimaal mogelijk.

Met een hoop losse tasjes kun je ook veel kwijt, maar dat is weer zo'n gedoe als je (net als wij) iedere nacht in een ander hotel slaapt. Wij hebben ze destijds bij Bartho Braat besteld, maar weet niet of hij ze nog heeft. Stonden destijds ook vaak op ebay.

Link naar reactie

Bedankt! Staan inderdaad nog op de site van BB (artikelnr. 199, € 175, -)

(Het was niet zo handig om de vraag er zo tussen te plaatsen. Ik was in de veronderstelling dat de toegevoegde tekst een andere kleur zou krijgen, en ik kon niet vinden hoe ik dat kon aanpassen. Als startend gebruiker is 't nog even wennen aan de verschillen tussen Quote, Reply en Add Reply).

Trouwens, fantastische reisverslagen van jou en Z3Mrunner. Italië moeten wij gewoon ook een keer doen met de Z3.

Link naar reactie
Bedankt! Staan inderdaad nog op de site van BB (artikelnr. 199, € 175, -)

(Het was niet zo handig om de vraag er zo tussen te plaatsen. Ik was in de veronderstelling dat de toegevoegde tekst een andere kleur zou krijgen, en ik kon niet vinden hoe ik dat kon aanpassen. Als startend gebruiker is 't nog even wennen aan de verschillen tussen Quote, Reply en Add Reply).

Trouwens, fantastische reisverslagen van jou en Z3Mrunner. Italië moeten wij gewoon ook een keer doen met de Z3.

Wij hebben zo genoten, dat we dit jaar weer gaan. Met roadster door Toscane rijden. Wat wil een mens nog meer?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.