Ga naar inhoud

Mille Miglia


Aanbevolen berichten

Omdat ik tot de wederhelft behoor zonder een klassieke opleiding, vond mijn meisje het nodig dat ik daarin wat bijgespijkerd moest worden en reden we dit jaar niet de Mille Miglia maar togen we naar Pompei. Ik opperde nog dat ik best wist dat de romeinen bijna heel europa hadden veroverd op een klein dapper dorpje na, dat moedig weerstand bleef bieden maar ze was onverbiddelijk.

Enigszins achterdochtig, omdat ze in de bijzin ook riep dat je in Milaan ook van die leuke kleren en tasjes kon kopen, vertrokken we met de Z richting Duitsland, Oostenrijk en Italie.

Onderweg kwamen we nog een bepakte Z3 in Nederland tegen. (Forumlid?)

afbeelding1small.jpg

Via het BMW Museum en het Ferrari museum te Milanello zijn we langzaam afgezakt richting Toscane, Umbrie en tenslotte Napels.

afbeelding2small.jpg

BMW Museum Munchen

afbeelding3small.jpg

Ferrari museum

Het Ferrari museum huist nog in een fraai maar relatief klein gebouw. In de komende periode gaan ze een groter museum te bouwen maar wat er stond was het bezoek zeker waard. Als je de locatie nadert zie je al diverse Ferrari’s op de openbare weg rijden. Dat is wel fun.

afbeelding4small.jpg

Altijd leuk om ook eens in een echte Ferrari Formule 1 bolide te zitten.

afbelding5small.jpg

Een van de vele fraaie klassiekers

cimg1527small.jpg

De Sportscars

afbeelding6small.jpg

Het 2008 model

Link naar reactie
  • Reacties 196
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

afbeelding7small.jpg

In de buurt stond ook e.e.a. geparkeerd.

Italie is toch het land van zon, mooie wijnen, zonnige producten van het land en het lekkere eten en daarom hebben we maar ook een kookles bij een charmante Italiaanse schone geregeld. Kan ik jullie aanraden. Heel leuk, veel geleerd (Vooral wat wij dus voorheen allemaal verkeerd deden) en buiten met ondergaande zon op locatie in Toscane bij haar gedineerd. (Geen straf allemaal)

afbeelding08small.jpg

Direct van het land gehaald.

afbeelding9small.jpg

Zelf pasta maken: fun.

Nu is het natuurlijk ook fijn om de italiaanse restaurants te bezoeken en de lokale specialiteiten te proeven zoals de diverse

afbeelding064small.jpg

Anti pasto’s en

afbeelding054small.jpg

Bruchetta’s.

Bij een van deze bezoeken viel mij de naam van het bruisende water op:

cimg1584small.jpg

Aqua NEPI?????

Gelukkig had ik toevallig zicht op de keuken. En toen bleek dat ze op tafel net deden of er een verzegelde metalen dop op de fles zat. In de keuken pakte men gewoon de (half)leeg gedronken flessen en met het rode trechtertje werd de fles voor de helft gevuld met kraanwater en voor de andere helft met bubbeltjeswater. Vervolgens werden de (bewaarde) metalen doppen er weer opgeschroefd, die er vervolgens op tafel demonstratief afgeschroefd werden. Aqua Nepi dus, geen woord van gelogen. :schater:

1282009154247.jpg

Aqua Nepi fabrieksbezoek, geen woord van gelogen.

Link naar reactie

In het Mille Miglia verslag heb ik al gemeld dat wij zo laat mogelijk via Booking.com boeken en dan voor zeer lage prijzen echt hele mooie hotels krijgen.

Lukt dat altijd zo goed? Neen, het blijft boeken via internet dus 100% garantie is er niet echt.

We hebben 15 hotels bezocht en daarvan hadden er twee wat afwijkende opvattingen:

afbeelding051small.jpg

Dit is een twee persoonskamer met gescheiden bedden. (ook hier weer geen woord van gelogen)

cimg1623small.jpg

Hotel met eigen parkeergelegenheid betekent dat je met een kaartje van hun bij de autobussen in de buurt de auto kunt parkeren. Heel fijn en lekker veilig.

De rest van de hotels waren echt top met als topper het hotel ten zuiden Napels. Mensen wat tref je een armoede en criminaliteit aan als je richting Napels gaat. Echt klote wegen. Ik verbaas me nog dat we met 4 wielen terug zijn gekomen. De Tomtom leidde ons soms door buurten heen waar we ons, zeker met zo’n Z echt onprettig voelden. Onderweg nog de benodigde personen tegen gekomen die geen portemonai of GSM meer hadden na een bezoek.

Maar daar hadden we wel het mooiste hotel:

cimg1603small.jpg

Halverwege de eigen opritlaan van het hotel

cimg1604small.jpg

Een gedeelte van het landhuis hotel

cimg1602small.jpg

Fraaie kamers voor een derde van de prijs (65 euri’s incl. riant ontbijt)

Onderweg natuurlijk weer hinderlijk opgehouden door auto’s die op de busbaan horen. :schater:

cimg1625small.jpg

Echte Zafiras

Wannabee Zafiras (Tourans oid)

cimg1647small.jpg

Link naar reactie

Voor de rest was het natuurlijk genieten.

De oude opgegraven dorpen rond de Vesuvius hebben veel indruk gemaakt. De omgeving bij Pompei was hierbij veel te commercieel geworden maar er zijn daar in de buurt veel fraaiere opgravingen het bezoeken waard. Het is het waard om de lange reis af te leggen maar pas op je tellen als je in de regio rijdt of loopt. De armoede is er duidelijk meer aanwezig dan in het rijke noorden.

afbeelding102small.jpg

De Vesuvius Pompei

afbeelding021small.jpg

Het is inderdaad handig als je een klassieke vooropleiding hebt. :schater:

De wegen zijn op doorgaande stukken in Napels echt bijna net zo slecht als deze originele romeinse weg:

afbeelding074small.jpg

Knallen op de Via Appia had toen duidelijk een andere dimensie

cimg1589small.jpg

De Z3 op een herbestraat gedeelte van de Via Appia.

cimg1620small.jpg

Vrolijke verkeerborden over zingende banden vanwege de fantastische staat van de weg.

cimg1607small.jpg

Het was wel een beetje hot.

cimg1605small.jpg

En dan ga je gewoon lekker onder de auto liggen slapen.

Link naar reactie

afbeelding100small.jpg

La machina

cimg1588small.jpg

Koopje op de Via Appia

cimg1614k.jpg

Vergezicht hoog in de bergen

cimg1582.jpg

Fraai beeld langs de lange kustweg nabij Napels.

Het was wederom een feest om met de Z naar Italie op vakantie te gaan. Ik kan het jullie allen aanbevelen. Als je zo’n eind Italië induikt dan zie je per streek de verschillen in de welvaart/armoede, gastvrijheid/afstandelijkheid en ook rijstijl. Het is normaal een gekkenhuis op de weg maar in het zuiden nog een tikkeltje erger.

De kleur rood is niet van belang bij stoplichten.

Als je vooraan bij een rood stoplicht staat, rijden er drie auto’s langs je heen en parkeren ‘m voor je neus neer.

Mensen van de weg drukken is een waar volksfeest en voor Zafira-rijders is het de hemel.

Een vierbaansweg helemaal leeg (kilometers lang) betekent lekker op de linkerbaan blijven rijden met 120 km/uur.

Met een open dakje is het wel een feest om op gepaste momenten de 325 pk’s los te laten en met snerpende uitlaten er van tussen uit te knijpen

Link naar reactie

Zoooooo YK, wat een geweldig verhaal! Anneke (en ik eigenlijk ook) wil zeker ook zo eens een trip doen in Italië. Prachtig land zo lijkt me! :)

Link naar reactie
:schater: :schater: :schater: Geniaal!!!!

Weer helemaal zin in een Italië-tripje!

Ja, mijn mond viel open van verbazing toen ze zo'n halve fles gewoon bijvulde met dat trechtertje.

De rest van het eten was overigens ook shit in dit trieste restaurant.

In het zuiden en binnenland vindt je soms wel hele trieste half dichtgetimmerde stadjes met dito horeca.

Soms hadden we het idee dat we door een ontwikkelingsland reden.

Link naar reactie
Knap verhaal, leuk geschreven en gedocumenteerd. (vooral die italiaanse schone :rolleyes: )

topverhaal YK! mooi dat jullie zo genoten hebben van Italie en de :wub:

heb je die italiaanse schone ook in high res :wub:

Link naar reactie
topverhaal YK! mooi dat jullie zo genoten hebben van Italie en de :wub:

heb je die italiaanse schone ook in high res :rolleyes:

De italiaanse schone komt ook in Nederland iets met koken doen, dus er komt waarschijnlijk nog een vervolg voor de kookliefhebbers.

Link naar reactie
Straffe gast, gij (zoals ze bij ons zeggen).

Prachtige uitdrukking. Daar kunnen we van genieten. :rolleyes:

Ik kneep 'm soms echt wel toen de tomtom ons naar doodlopende straatjes in de achterbuurten leidde en je 'm bergopwaarts achterwaarts tussen het tuig omhoog moest laveren.

Als je in zo'n wijk stil stond dan kwam men al snel in groepjes naar je toe. Niet fijn.

Wij reden het liefst op de binnenwegen maar in het zuiden zijn dat soms echt karrenpaden die mega smal waren en soms zo steil dat je het gevoel had onder een hoek van 90 graden naar beneden te worden gelanceerd of omhoog moest. Dan is het wel fijn om wat PK-tjes achter de hand te hebben en gelukkig had Ruud er net een nieuwe set schokbrekers onder gezet voor de slechte wegen.

In Duitsland nog wat gekloot gehad met twee echte aso duitsers in een Volvo en Audi station. Die waren iedereen van de weg aan het duwen. Als je niet snel genoeg aan de kant ging, dan ging de Volvo naar rechts en kwam de Audi met een enorme snelheid op je inrijden om enkele cm's achter je in de remmen te gaan. En dan beiden lekker lichtsignalen geven. Daar had ik geen zin in dus heb ze lekker langs laten rijden.

Door de files kwam ik echter per ongeluk later weer voor ze rijden en daar deden ze het kunstje ook bij mij.

Toen maar even gewacht tot we een mooi lang traject bergopwaarts kregen, de Audi langszij laten komen met z'n kunstje en het gas er dan vol op. Dat viel hen duidelijk even tegen.

Vervolgens verderop weer rustig gereden en de eikels bleken toen geen haast meer te hebben bleven heel ver achter je rijden, maar toch stom dat je je weer laat opnaaien door dat soort gasten.

Link naar reactie
...maar toch stom dat je je weer laat opnaaien door dat soort gasten.

Eigenlijk wel he.

Wij hebben hetzelfde meegemaakt op weg naar Frankrijk. Enkele franse 'Noord-Afrikanen... :wub: " kwamen in een clio in m'n 'gat' rijden zoals m'n in B zegt. En maar dimmen en handgebaren strooien dat ik aan de kant moest, ookal ging dat niet omdat er een 5 tal wagens voor me reden, waaronder m'n 2 broers... :wub:

Toen de broers weer naar rechts gingen, deed bibi hier even het gas erop... :schater: De sukkels...

Even later kwamen ze weer moeilijk doen, maar m'n broertjes hadden al in het snuitje dat er iets niet pluis was. Dus kwamen ze achter en naast de clio hangen. Toen die pummels doorhadden dat we met 3 wagens waren, werden ze plots een stukkie bleker. :rolleyes::schater: Another lesson learned to them :wub:

Link naar reactie

Oh, ja. Ik had in het verslag van de Mille Miglia melding gemaakt van een hotel met een echte topkok:

Relais Villa Umberto, Principe Umberto, San Venanzo Info@relaisvillavalentini.com. Charmante kamers, Topkok, 78,- per kamer voor 2 personen. Het lekkerste ontbijt van de vakantie.

Nu, de topkok is er niet meer dus is het ook een bezoek niet meer waard. (Hebben we helaas moeten ervaren.)

Link naar reactie
De italiaanse schone komt ook in Nederland iets met koken doen, dus er komt waarschijnlijk nog een vervolg voor de kookliefhebbers.

Dag Yankie, geweldig verhaal :newblush: . Erg genoten van je schrijfstijl. Je zult het wel naar je zin gehad hebben!

PS. Kun je me vooruitlopend op haar immigratie naar NL niet alvast haar naam en telefoonnummer geven. Ik kan namelijk voor geen meter koken en vrij spontaan dacht ik: "Laat ik mijn vrouw eens verrassen en kooklessen nemen zodat ik iets lekkers klaar kan maken!!"

Link naar reactie

Mooi verslag Yankee, Reggie wil ook zo'n vakantie maken met de ZZZ M QP, maar mij niet gezien, ben veel ste bang dat ik 's morgens wakker wordt en er staat opeens geen <_< meer voor de deur.... B)

dus die reis ga ik niet wagen (sorry reg. :newblush: ik ga liever naar de Ring :newblush: )

Maar zo te zien hebben jullie ervan genoten ;)

wanneer isdie kookles van die schone????

Link naar reactie
Dag Yankie, geweldig verhaal ;) . Erg genoten van je schrijfstijl. Je zult het wel naar je zin gehad hebben!

PS. Kun je me vooruitlopend op haar immigratie naar NL niet alvast haar naam en telefoonnummer geven. Ik kan namelijk voor geen meter koken en vrij spontaan dacht ik: "Laat ik mijn vrouw eens verrassen en kooklessen nemen zodat ik iets lekkers klaar kan maken!!"

Geweldig wat een indruk de italiaanse schone al heeft gemaakt. :newblush:

Het gaat om Stefania Balducci. Ze is inderdaad een italiaanse schone met een charmant :newblush: en bijzonder innemend karakter. Ze leeft deels in Nederland en deels in Italie. Een hele leuke en sympathieke vrouw waar wij zeker contact mee blijven houden en een huiskamerdiner gaan arrangeren.

Je kunt haar site bekijken op: Stefania Balducci van Pasta al Pesto

Ze is in Nederland tussen 25/8 - 15/9 en 5/10-31/12.

Link naar reactie
Geweldig wat een indruk de italiaanse schone al heeft gemaakt. :newblush:

Het gaat om Stefania Balducci. Ze is inderdaad een italiaanse schone met een charmant ;) en bijzonder innemend karakter. Ze leeft deels in Nederland en deels in Italie. Een hele leuke en sympathieke vrouw waar wij zeker contact mee blijven houden en een huiskamerdiner gaan arrangeren.

Je kunt haar site bekijken op: Stefania Balducci van Pasta al Pesto

Ze is in Nederland tussen 25/8 - 15/9 en 5/10-31/12.

Yangkie, heb de site gecheckt. Bedankt! Je stelt met haar het menu samen, leert het met haar koken en daarna deel je het diner met vrienden, familie en Stefania. En toen bedacht ik: als je nu je vrienden en familie thuis laat, heb je toch mooi een intiem diner voor twee..... :newblush:

Wanneer is trouwens dat huiskamerdiner, dan hou ik die dag alvast vrij.

Link naar reactie
Yangkie, heb de site gecheckt. Bedankt! Je stelt met haar het menu samen, leert het met haar koken en daarna deel je het diner met vrienden, familie en Stefania. En toen bedacht ik: als je nu je vrienden en familie thuis laat, heb je toch mooi een intiem diner voor twee..... :newblush:

Stefania is weliswaar een schone maar niet meer vrij.... :thumbup:

Link naar reactie
Kan ik jou boeken voor de catering van de V10-2 dag? :newblush:

Yangkie met de pastamachine aan de slag chef.gif ? Lijk me helemaal top!

Zie het programma al voor me: coupe/V10 dag 2009, met:

- onbeperkt red bull in speciekuipen

- een rollend, menie-bruin geraamte van wat ooit een coupe was, met een V10 voorin..om naar te kijken (Zwaffelende Frido's toegestaan)

- dragstrip voor de kwartmijl (Roger is met Audi beschikbaar zodat mensen met een 1.8 ook kunnen winnen! :thumbup: )

- Yangkie's home made bruschetta-tent

:thumbup:

Link naar reactie
Yangkie met de pastamachine aan de slag chef.gif ? Lijk me helemaal top!

Zie het programma al voor me: coupe/V10 dag 2009, met:

- onbeperkt red bull in speciekuipen

- een rollend, menie-bruin geraamte van wat ooit een coupe was, met een V10 voorin..om naar te kijken (Zwaffelende Frido's toegestaan)

- dragstrip voor de kwartmijl (Roger is met Audi beschikbaar zodat mensen met een 1.8 ook kunnen winnen! :newblush: )

- Yangkie's home made bruschetta-tent

;)

Inderdaad Ruud, dat lijkt me een zinvolle invulling met als aanvulling: de uitlaat is dan zeker klaar en gemonteerd en met een beetje mazzel ook de electronica. En dat betekent dat de QP draait !!!

@ Yankie en Rogier: kunnen jullie even bevestigen, dan is dat ook gelijk geregeld. Bedankt!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.