Ga naar inhoud

Europatour Editie I: Zwitserland / Noord-italië 3 T/m 9 September 2011


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Reacties 756
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het deuntje kan me niet schelen -_- Het gaat om het VOLUME. Het galmt nogal in de bergen, het hele dal werd wakker getèèètuuuuut. Dus het mag een bescheiden volume zijn.

Maar eh, volgens mij was het niet jouw wekker hoor :thumbup: maar van die Metallica-fans, die zijn wat doof geworden na dat big 4 concert :wave:

Link naar reactie
.. Ik hoop dat je niet snurkt trouwens. Ohja en je wekker niet op de luidste stand zet. Ohja en dan toch nog op tijd buiten staat voor vertrek.

In het begin was er sprake van een exclusieve vakantie, met een gesoigneerd, geselecteerd groepje BMW liefhebbers.

Die wervende tekst is inmiddels verdwenen en nu moeten we dit lezen :thumbup: .

Is het nog mogenlijk ter plaatse een ander hotel te boeken?

Link naar reactie
  • Administrator
Die wervende tekst is inmiddels verdwenen

Wervende teksten komen al dan niet ná de rit :wave:

@ Edwin: dacht je dat ik mijn best niet had gedaan tav de pensionada? Zie maar eens een hotel te vinden die een 65-plusser in z'n eentje toelaat... :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
dat wordt lastig aangezien die al goed vast zit

Geen probleem, even een föhn er op en dan met zo'n plat scheermesje voorzichtig losmaken...

Link naar reactie
  • Administrator

Van die 30.000km die ik in 't jaar rijd, kan ik zo'n 4x de tank volgooien van de spaarkaarten :thumbup:

Jaren geleden, toen ik nog in de autoverhuur werkzaam was, kwamen er regelmatig huurauto's terug voorzien van CH-stickers, die wij er vakkundig uithaalden om aan familie en kennissen te geven (en uiteraard zelf te gebruiken).

Helaas is het truukje inmiddels ook bij de gemiddelde vakantieganger bekend, met als gevolg dat er nog weinig auto's terugkomen met plakkers. Ik heb begin dit jaar al bij mijn oud collega's aangegeven dat ik er zo'n 16 nodig had. Helaas nog niet 1 kunnen krijgen, dus nee... er zit er inmiddels netjes één van de ANWB op mijn ruit.

Link naar reactie
  • Administrator

Ja, waarom niet? Ik doe nog een dagje Reeuwijk voor die tijd :thumbup:

Om stankoverlast te voorkomen komt er een nieuwe kat onder voor de rit :birthday:

Link naar reactie
Nee nee, Rob z'n 2.8 had een dichte kat.

Had je dit kunnen/moeten zien aankomen met de roetmeting van de APK keuring?

(Ramin zn Mini-Cooper heeft waarschijnlijk een verstopte cat).

Er is notabene een bijna complete nieuwe uitlaatlijn ondergegaan, spaghetti spruitstuk, einddempers etc, behalve dat ding

Link naar reactie
... er zit er inmiddels netjes één van de ANWB op mijn ruit.

Afgelopen zaterdag op terugweg uit Italië een Zwitserland vignet gekocht en geplakt...voor de liefhebber gratis af te halen (uh föhnen) in Amersfoort.. stuur maar even een PM bij interesse

Link naar reactie
  • Administrator
Had je dit kunnen/moeten zien aankomen met de roetmeting van de APK keuring?

Hij is in mei goedgekeurd. Waarschijnlijk is de steen tijdens de zomerrit losgeknald op een klinkerweg. Rechtuit gaat dan prima, maar bergop dus niet :o

Link naar reactie

Bij de MINI-Cooper is als gevolg van de verstopte cat, de koppakking doorgeslagen.

Is inmiddels vervangen en de motor loopt gelijk veel beter.

Dacht dat de roetmeting alleen een milieu meting was, maar kan dus ook een indicatie zijn van een verstopte cat?

Link naar reactie

Volgens mij doen ze alleen een roetmeting bij diesels hoor.

Als je kat verstopt zit met roet, dan is het mengsel volgens mij een beetje aan de rijke kant <_< (uitgaande van een benzinemotor). Of je hebt een olieprobleem of iets in die trant.

Weet je zeker dat de koppakking kapot is gegaan door een verstopte kat? (meestal is het verlies aan vermogen of afslaan van de motor reden genoeg om te stoppen met rijden).

Het is maar een gedachtegang :P

Link naar reactie
  • Administrator
meestal is het verlies aan vermogen of afslaan van de motor reden genoeg om te stoppen met rijden

Nee hoor, gewoon berg op nog doorgeprutteld <_<

Update:

Verzekering voor evt. faillissement/calamiteiten mbt de hotels (wat me erg stug lijkt, maar je weet nooit) is ook geregeld, aanvraag is vandaag de deur uitgegaan. Dus zouden we voor een dichte deur ergens komen te staan, dan is dat gedekt. (Doorlopende) reisverzekering voor eigen calamiteiten dient wel zelf te worden geregeld! Maar over het algemeen heeft iedereen die denk ik al wel.

Link naar reactie

Omdat je inbox vol is <_< :

Het staat vast al ergens in het topic vermeld, maar het zijn zoveel pagina's. Dus even op deze manier de vraag:

Zijn er ook TomTom-bestanden van de rit-dagen? Lijkt me namelijk een onwijs mooie rit, dus mogelijk een mooi uitje voor zomer 2012.

En zo ja, komen die t.z.t. op het forum te staan?

Komt al lekker dichtbij, jullie uitje naar Zwitserland/Italië :P. Veel plezier alvast!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.