Ga naar inhoud

Europatour Editie I: Zwitserland / Noord-italië 3 T/m 9 September 2011


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

Wij zijn van plan om aan het einde van de rit er nog een klein weekje aan vast te plakken en via oost Frankrijk Luxemburg en mischien Duitsland terug te rijden.

Heeft iemand interresse om samen met ons deze tocht te maken? mijn idee is een combinatie van deze routes te gebruiken

Route Tour d'Europe: Routes des vins d'Alsace

http://www.routeyou.com/route/view/4573/mo...ins-d-alsace.nl

Tour d'Europe: Monza, Maranello & Mille Miglia

http://www.routeyou.com/route/view/5193/mo...mille-miglia.nl

Franche-Comté, Doubs en Jura

http://www.routeyou.com/route/view/82/moto...oubs-en-jura.nl

Ed & Carla

Link naar reactie
  • Reacties 756
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wij zijn van plan om aan het einde van de rit er nog een klein weekje aan vast te plakken en via oost Frankrijk Luxemburg en mischien Duitsland terug te rijden.

Heeft iemand interresse om samen met ons deze tocht te maken?

Helemaal afhankelijk van het weer (!!!) wil/ga ik waarschijnlijk via Milaan, Genua, cote d'Azur, Nice en Aix an Provence, Alsace/Elzas terug rijden.

Link naar reactie
  • Administrator

Zie trouwens net dat ik mail 2 vanaf een ander mailadres heb gestuurd. Mag de pret niet drukken, maar let er even op mocht je hem over het hoofd zien :)

Link naar reactie
vergeet de gluhwein niet... :muur::angry:

Welnee dat is een sterk bakkie thee... :) (Zo echt wat was ik daaraan toe! En hij was heerlijk, ik zeg: als we daar weer gaan lunchen neem ik nog zo'n lekker bakkie - en toen werd het 30 graden haha)

Link naar reactie
kunnen we vanaf de grens met z'n allen oprijden tot aan Andermatt, waar we 's avonds zullen dineren en 2 nachten in totaal zullen verblijven.

Zondag 4 september doen we "een rondje" Centraal Zwitserland, waarbij de Gotthard (oud), Lukmanier (Lucomagno), Oberalp, Furka, Nüfenen (Novena) en Gotthard (nieuw) op het programma staan.

gal_2g.jpg

Wat achtergrondinfo is hier : http://nl.wikipedia.org/wiki/Andermatt

Het is ook leuk met Google maps/satelliet te zien hoe de furkapas tegen de rotswanden is "geplakt".

Op Google vinden we onder Furkapas, de volgende passage:

In 1964 werd op de Furkapas de inmiddels legenarische achtervolgingsscene uit de James Bond film Goldfinger opgenomen met Sean Connery (James Bond), ). Het uitzichtpunt waar Bond beschoten wordt, ligt aan de Urner zijde van de pas, met uitzicht op Realp. Ook de historische hotels Belvédère, Galenstock en het in 1982 gesloopte Hôtel de la Furca zijn in de film te zien. Het Aurora tankstation in Andermatt waar de scene eindigt, bestaat nog steeds

Link naar reactie
  • Administrator

Moet je nagaan dat ze in 1881 die spoortunnel al klaar hadden. Met pikhouweeltjes door 17km massief steen heenbikkelen... mietjes zijn het tegenwoordig allemaal met hun tunnelboormachines :P

Het is ook leuk met Google maps/satelliet te zien hoe de furkapas tegen de rotswanden is "geplakt".

Voor mensen die voor het eerst met een auto de echte bergen ingaan: Kunnen jullie op Streetview niet alvast de Gaviapas gaan verkennen... ;)

Link naar reactie

Tot 20 centimeter sneeuw in Italië

Laatste update: 24 juli 2011 20:21 info .ROME - In delen van Italië lijkt het midden in de zomer herfst of zelfs winter, met uitbundige sneeuw- en regenval bij lage temperaturen.

In de Dolomieten, in de Italiaanse Alpen, ligt de sneeuw op sommige plekken 20 centimeter hoog.

In de regio's Veneto, waarvan Venetië de hoofdstad is, en Friuli Venezia Giulia is het kwik op enkele plaatsen tot het vriespunt gedaald, aldus het Italiaanse persbureau.

En wij maar klagen over een buitje regen vandaag. :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator

Ik wou hem net gaan plaatsen haha.

Denkt iedereen er aan om winterbanden cq. sneeuwkettingen mee te nemen in september? :rolleyes:

Link naar reactie

ja, ik zat het bericht ook met verschrikking te lezen :rolleyes:

Ik hoop niet dat dit weer zich naar de alpen uitbreidt met als gevolg dat de meeste passen dicht zijn......

Link naar reactie
Ach welnee, als het daar nu winter is, is het straks weer zomer! Stelletje paniektantes...

Zou het meevallen?

Ben nl. al met spoed op zoek naar een hardtop.

Als je winterbanden hebt, zou je dan toch nog sneeuwkettingen mee moeten nemen?

Gaat er eigenlijk ook een Z3Coupe mee, waar we de winterspullen (snowboots/winterjassen etc. in kunnen vervoeren?

Link naar reactie
Gaat er eigenlijk ook een Z3Coupe mee, waar we de winterspullen (snowboots/winterjassen etc. in kunnen vervoeren?

Ik heb wel een verhuuradres voor je. Kosten zijn 10k voor de hele week. Best duur ja, maar 1 voordeel hij hoeft niet mee terug :D

Link naar reactie
  • Administrator

Hahaha :lachen:

Och we hebben 4 solorijders, moet vast wel iets in te proppen zijn :D.

Wie van de 4 neemt/nemen er een electrische koelbox mee voor koele versnaperingen onderweg? :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator

Zo! De TomTom bestandjes zijn klaar. Hopelijk kloppen ze, we zullen het in september gaan beleven :rolleyes:.

En nee, ik ga ze nog niet mailen, want dan is de verrassing er af :lachen:. In de week voor de rit zal ik ze jullie mailen.

Nu de vakantiegidsen nog, zodat jullie onderweg en ter voorbereiding wat te lezen hebben :D

Edit: voor de rustdag heb ik tevens 2 leuke korte routes uitgezet, voor hen die graag wat van de omgeving willen zien, inclusief die naar de Nadia Bond bungeejumpstuwdam :P

Link naar reactie
  • Administrator

Zeg, ik weet niet of je het weet, maar vrijwel iedereen gaat uiteindelijk mee om jou van die dam af te zien springen... :D

Link naar reactie

Yeah right alsof ik een toeristische attractie ben.

Ik weet niet of jij een beetje hebt opgelet maar ik heb vanaf het eerste moment geroepen dat ik dat niet alleen ga doen. Dus zolang niemand zich aanmeldt (en dat hoef je ook echt niet iedere keer te pushen, letterlijk dan wel figuurlijk...) wordt er niet gejumpt. Dus ga er maar vanuit dat er niets te zien valt...

Link naar reactie
  • Administrator
Yeah right alsof ik een toeristische attractie ben.

Nee, dat wordt Henk met z'n wintersportuitrusting op de bijrijdersstoel :punk:

Ik weet niet of jij een beetje hebt opgelet maar ik heb vanaf het eerste moment geroepen dat ik dat niet alleen ga doen.

Héél misschien, als ik me überhaupt over mijn hoogtevrees van het niveau keukentrapje kan heenzetten, waag ik wel een poging :rolleyes:

Link naar reactie

Wauw, durf jij op een keukentrap? Man ik word al misselijk als ik op het vloerkleed sta...

Edit: kan een mod/admin/goeroe/nerd-zonder-functie-op-het-forum trouwens uitzoeken waarom er een enorme witruimte staat onderaan al mijn posts?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.