Ga naar inhoud

Per Knudsen


cfQP

Aanbevolen berichten

Ruud kon de motorsteun niet visueel plaatsen. Wellicht met onderstaande foto wel.

Foto0056.jpg

Duidelijk is te zien hoe de steun aan het blok bevestigd is. Let vooral ook op de spaghetti, dat is zo kwijlen. En vergeet vooral niet dat er aan de andere kant nog een zit.......

Zeg Per knutsel heb ie een vergrootglas vor mie :unsure:
Link naar reactie
  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ruud kon de motorsteun niet visueel plaatsen. Wellicht met onderstaande foto wel.

Foto0056.jpg

Ooooh, zittie daar :unsure: Nice piece of welding :ok:

Nu heb ik van Ruud begrepen dat het plaatsen van een M-onderstel veel voordelen geeft. Na ampel beraad heb ik besloten ook een dergelijk onderstel te plaatsen.....Met het M-onderstel komt de QP zeker 70 mm hoger te liggen en dat geeft een ongeloofelijke boost aan de comfortabiliteit!

Eindelijk doe je eens wat stoers, als het installeren van een niet-OEM onderstel onder je coupe! ;) Comfortabiliteit is belangrijk, ik moet per slot van rekening in dat ding mee naar Munchen III :sick: (wat waarschijnlijk in de UK ligt, maar dat terzijde ;) )

Zit ik dan rechts, (voor de kijkers thuis links) waar dat "flintstone-aandrijving" vak is uitgezaagd?? :notok: x10

Foto0055.jpg

Link naar reactie
ik moet per slot van rekening in dat ding mee naar Munchen III :unsure: (wat waarschijnlijk in de UK ligt, maar dat terzijde :notok: )

Munchen III in de UK? Mis ik iets?

Zit ik dan rechts, waar dat "flintstone-aandrijving" vak is uitgezaagd?? :sick: x10

Foto0055.jpg

Ja, dat gat zit er voor als de brandstof op is. Onvoorstelbaar dat daar eigenlijk een paar stoelen moeten staan.

Link naar reactie
Munchen III in de UK? Mis ik iets?

Apparently you did.

Alleen Yangkie is bang dat ie in de UK de hele tijd aan de verkeerde kant gaat rijden (rijdt Roger misschien wel eens aan de goede kant :unsure: )

Link naar reactie
Roger heeft zowiezo 2 banen nodig volgend jaar :notok:

volgens mij is de subtitel bij die nieuwe bak van je, ongeacht welke baan je rijdt...´get the f#ck out of my way´ :unsure: :sick:

Link naar reactie

update 21.7.2009

Het Z3-forum schrijft geschiedenis:

als eerste en tot nu toe enige presenteert Per Knudsen jullie een QP met V10 :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Beelden zeggen meer dan woorden, zelf ben ik er stil van!

V10%2017.6.2009%20009.jpg

V10%2017.6.2009%20012.jpg

V10%2017.6.2009%20013.jpg

Nu rest mij nog de V10 aan de praat te krjgen en wat afwerking links en rechts aan de carrosserie..... Peanuts!

Link naar reactie
zelf ben ik er stil van!

me too :thumbup:

Nu rest mij nog de V10 aan de praat te krjgen en wat afwerking links en rechts aan de carrosserie..... Peanuts!

och, als je zover gekomen bent, lukt dat ook nog wel. :thumbup:

Mag ik ook een interieurshotje zien? :thumbup:

Waarom is alles rood/roestbruin eigenlijk?

Link naar reactie

update 24.7.2009

Tegenslag(je) 1: de spaghettispruitstukken van de V10 kunnen niet passend in de QP gemaakt worden. Met geen mogelijkheid, er is stomweg geen ruimte. Gelukkig leer je gaandeweg zo'n ombouwklusje wat mensen kennen en blijkt overal weer een oplossing voor gegeneerd te kunnen worden. Zo ontving ik vandaag onderstaande email (de bedragen heb ik ff weggepoetst):

Beste Frank,

Ik kan je het volgende offreren :

- buigdelen + buis mat -€ xxx,-

- 10xflens+nabewerking -€ xxx,-

- 2x einddemper 60/2x50.8 -€ xxx,-

- Gas+diversen -€ xxx,-

- Arbeid (7dg) -€ xxxx,-

Totaal € xxxx,-

Korting 20% € xxxx,40

Totaal € xxxx,60 ex btw

Dit is een compleet race systeem,mat 1.0mm rvs 304L/321, tig gelast met backing gas op maat gemaakt in de auto.

Mocht je toch besluiten dit elders te laten doen, laat het mij dan ook even weten want ben dan echt benieuwd wat de concurrentie vraagt, zeker omdat nog niemand voor deze motor een spruitstuk heeft gemaakt behalve ondergetekende.

Grt,

Don

Ik heb er het volste vertrouwen in dat het met die uitlaat wel goed komt. Waar wij aanvankelijk niet bij stilstonden (en Don gelukkig wel) is dat een uitlaatsysteem een bepaalde lengte moet hebben. Zeker bij een dergelijke motor. En wij wilden een Me46 einddemper (compacte demper en dus ruimtebesparend) passend maken op een tussendemper en dan dat weer aan het aangepaste spruitstuk zien te knopen. Niet goed bezig dus!

Let vooral op het laatste zinnetje in de email. :kicking:

Tegenslag(je) 2: het standaard stuurhuis is te lomp. Dat gaat ook niet werken, vooral omdat er uiteindelijk ook gestuurd moet kunnen worden. Gelukkig geldt hiervoor hetzelfde als bovenstaand. De oplossing ligt bij Woodward getuige onderstaande email:

Beste Frank en Albin,

Tot mijn spijt heb ik nog steeds niet alle data écht compleet, het blijkt de laatste twee weken erg moeilijk te communiceren en dan ook resultaat te krijgen uit die gesprekken met Woodward USA.... het gaat mij hier om de uitvoering en de details aan de stuurkolom van 750mm...

Wat ik graag aanbied;

Volgens bijgaande tekening, GLM rack, inclusief remote servo, inclusief één

UA20201 kruiskoppeling; € xxxx,-

Rack lengte: standaard is 635 mm, om 640 te maken moet er een nieuwe tandheugel ontworpen worden, dit kost € xxx,- extra.

Travel: 152 mm.

Ratio: keuze tussen 738 graden (2 slag en 18 graden) voor 150mm of 676 graden ( net iets minder dan 2 slagen.)

we adviseren hier om voor de 738 graden te gaan, voor tevens staatgebruik en hoge snelheid is dit doorgaans kort genoeg.

Cylinder, er zijn twee verschillende cylinders mogelijk voor dit stuurhuis, doorgaans is de standaard cylinder sterk genoeg, maar om hierover een echt advies te geven hebben we het definitieve gewicht van de auto nodig (en dat op de voorwielen) en het soort banden dat gebruikt gaat worden... Dit is ook een ding dat later aangepast zou kunnen worden.

andere onderdelen;

- bracket voor montage remoteservo: € 24,-

- Kruiskoppelingen met Woodward splines; UA20201€ 54,- p/s

- weld in stubs, diverse maten : ST201 € 7,-

- lagerblok voor stuurpen geleiding; SBC-6 € 43,- p/s

- 1 meter stuurpen materiaal; € 130,- p/m

Prijzen zijn ex BTW, maar inclusief alle transport en importheffingen op deze race auto onderdelen.

Levertijd: na order zo'n drie weken af fabriek Casper USA.

Betaling: 75% bij bestelling, 25% binnen 30 dagen na ontvangst van de onderdelen.

de stuurkolom... Op pagina 56 staan de modellen uitgebreid beschreven, graag

hoor ik welk model de voorkeur heeft.

Het heeft even geduurd, maar ik hoop hiermee alsnog jullie een duidelijke

aanbieding te doen voor het BMW V10 project!

Voor vragen ben ik altijd beschikbaar,

Met vriendelijke groet,

Rini

GLM288CB-2500.JPG

Dus ook hier is er eigenlijk geen probleem meer.

En tot besluit: komende dinsdagavond komt de expert op het gebied van autosoftware en aangepaste differentiëlen onderhandelen over zijn fee voor zijn nog te leveren inspanningen.

Alles bij elkaar kan ik maar 1 conclusie trekken: het gaat potdomme lukken! :nono:

Link naar reactie
Prijzen zijn ex BTW, maar inclusief alle transport en importheffingen op deze race auto onderdelen.
:nono: die mensen weten niet eens dat het om een gewoon BMWtje gaat. En die laat jij een stuurhuis in elkaar knutselen :kicking: :schater:
Link naar reactie
Alles bij elkaar kan ik maar 1 conclusie trekken: het gaat potdomme lukken! :kicking:
Alles bij elkaar kan ik maar 1 conclusie trekken: het gaat potdomme veel geld kosten! :nono:
Link naar reactie

Ach Frank, dit zijn hobbels die zo te zien neembaar zijn. Ik zie nergens bedragen die vier "xxxx" behoeven om weggepoetst te worden, dus in het relativeringsland van Per allemaal doable! :nono:

Tegenslag(je) 1: de spaghettispruitstukken van de V10 kunnen niet passend in de QP gemaakt worden.

Side exhausts geen optie? :kicking:

Link naar reactie
Ach Frank, dit zijn hobbels die zo te zien neembaar zijn. Ik zie nergens bedragen die vier "xxxx" behoeven om weggepoetst te worden, dus in het relativeringsland van Per allemaal doable! :ok:

Side exhausts geen optie? :kicking:

Of helemaal GEEN. (Wel oordoppen opzetten)

Man, wat gaaf. :nono: Gelukkig heb je blijkbaar de financiele middelen anders lijkt me dat je wel wat meer jeuk had gehad... :ok:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.