Ga naar inhoud

Per Knudsen


cfQP

Aanbevolen berichten

  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 1 maand later...

Ik heb in de wandelgangen vernomen dat ze toch zeker nog hard aan het werk zijn aan het V10 project maar Frank zelf is bezig zijn huis af te bouwen, daar dit ook een flinke klus is [met een oprijlaan als een dragstrip] heeft hij zijn Coupe een beetje losgelaten maar de boy's gaan gewoon door.

Dus vol verwachting klop ons hart... :kicking:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik laat Per Knudsen even tikken, zijn user is "verdwenen" (moet ie maar niet zo lang wegblijven)...komt Frank:

@Marcel (Zter) bedankt voor de info, het klopt inderdaad dat ik druk bezig ben met mijn huis en oprijdragstrip!

Ook klopt het dat ik niet meer kan inloggen want om de een of andere reden is cfQP niet meer welkom op het forum. Waarom? ik weet het niet.

Wel maak ik dankbaar gebruik van het account van RvE om jullie het volgende te laten weten (nu ik in Muenchen aan de Hefe Weissen zit kan ik tenslotte ook wel even tijd vrijmaken om aandacht aan de QP te schenken). Let op - en dan met name de technonerds - komt ie: na ampel beraad is besloten de V10 als MIDDENMOTOR te plaatsen. Dit vereist wat extra aanpassingen aan de carrosserie maar dan hebben we het wel over een MIDDENMOTOR !!!!!! Wie heeft er nu nog opmerkingen over de wegligging?

Het duurt allemaal wel even en ook langer dan ik had gewild maar het project ligt niet stil, verre van zelfs. de carrosserie is aangepast, doorgelast en verstevigd. Die versteviging bestaat hoofdzakelijk uit een custommade rolkooi waarbij deze naar de voorste kokerbalken is doorgetrokken om het geweld van de 507 atmosferische pk's goed over te brengen.

Tot zover deze (kleine) update, nu ga ik aan het bier, euh weer aan het bier.

Groeten van Per Knudsen.

Link naar reactie

dat was ook de eerste vraag die in mij op kwam ja.

Ben erg benieuwd of het dan geen achtermotor wordt en je met je 2 voorwielen in de lucht rondrijdt.

Link naar reactie

ik ben geen genie, maar ik denk dat ie hem gewoon een paar centimeter verder naar achteren zet, waar door het gewoon een middenmotor wordt. Een middenmotor ligt ook weer niet onder de pook ofzo! Als ie maar wat verder van de voorkant afligt is het al in orde

Link naar reactie

Heren, de motor komt gewoon net achter de vooras. (alhoewel eerlijk is eerlijk: ik dacht ook dat ie achterin kwam ala Cayman)

De V10 was nu al gemonteerd op de motorsteunen van de 6 cylinder lijn. Daarmee zaten drie van de vijf cylinders voor de vooras.

Dat wordt nu een stukje opgeschoven, naar achteren, zodat alle cylinders achter de vooras komen.

Link naar reactie

nou ik vind het knap hoor. het enigste wat ik tot nu toe gedemonteerd heb is de knop van de versnellingspook. ik heb hiervoor wel de rest van de auto moeten verwijderen. eigenlijk ook niet slecht :schater: heren sleutelaars hierbij bied ik mezelf aan :kisstogether:

Link naar reactie

update 30.6.2009

Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer. Niet meer als cfQP, die is van het forum afgedonderd. Wel als newbe Per Knudsen (ik zal me te zijner tijd wel eens voorstellen). Als nieuw lid is het erg belangrijk foto's te plaatsen van je Z. Nou, berg je maar, ik heb er een paar voor jullie. Komen ze:

carrosserieversteviging.jpg

carrosserieverstevigingq.jpg

carrosserieversteviging.jpg

hoezogeenruimte2.jpg

hoezogeenruimte.jpg

desmgindecabine.jpg

hetisechteenfeit.jpg

hetisechteenfeit3.jpg

hetisechteenfeit2.jpg

Nou, de V10 hangt erin. Ruimte is er in de cabine niet veel meer en na ampel beraad is besloten de motor nog wat naar achteren te brengen. Nog minder ruimte. De buizen die je links een rechts ziet, zijn onderdeel van een custom made rolkooi die de carrosserie enigszins bij elkaar moet gaan houden. Enkele zijn aangebracht om de boel nu recht te houden, want zoals je kunt zien is er flink wat weggeslepen. Later verdwijnen die weer. Was er laatst niet iemand die zei dat je consessies moet doen om minder te krijgen?

Anyway, ik ben happy met deze ontwikkeling (had al te lang niet voldoende gehoord) en kom nu tot de volgende conclusie:

- eigenlijk valt het me nog mee hoeveel ruimte er nog overblijft onder de motorkap

- ik zal later hier en daar toch wel wat krasjes moeten wegpoetsen...

Link naar reactie

Waar zijn de interieurfoto's?? :wave: ;)

En ik heb toegezegd dat ik hierin meega naar Munchen III?? :newblush: x3

Link naar reactie

Welkom op het Z3 forum, :schater:

Heb je zo nog wel garantie van de BMW dealer Frank? :newblush:

Ziet er allemaal wel veelbelovend uit. Deze jongens hebben dit soort klussen duidelijk vaker gedaan.

Link naar reactie

:newblush: respect man, als ik dit in mijn garage had staan zou ik er nooit meer durven komen. hoeveel luchthappers komen er op de motorkap of laat je de voorkant zo? spoiler op de achterkant om de druk op de banden te houden, of een paar heule brede sloffen?

succes ype :wave:

Link naar reactie

Hoi Frank, Ik kan aardig inschatten wat er allemaal voor komt kijken en welke problemen je nog moet gaan oplossen..

Maar hoe komt het dat ik (en misschien nog wel een paar forum members) dit niet hadden kunnen bedenken en/of niet de technische kwaliteiten hebben om dit uit te werken en technisch te verwezenlijken (zou persoonlijk al erg opzien tegen het later aanbrengen van de binnenbekleding :schater: ).

Kortom, wat is jouw/jullie technische achtergrond/sleutel ervaring?

Link naar reactie
Welkom op het Z3 forum, :schater:

Heb je zo nog wel garantie van de BMW dealer Frank? :thumbup:

@Yangkie: de QP wordt opnieuw gekeurd en krijgt een nieuw kenteken (als ik nu zeg als enige gooi ik denk ik de knuppel wel heel erg in het hoenderhok (wat zal die stil zijn...)). Omdat het na het afgeven van een kentekenbewijs een nieuwe auto betreft, heeft BMW de wettelijke verplichting om 2 jaar garantie te geven! Zullen ze blij mee zijn.

Ziet er goed uit frank .. en idd de verstevegingen onder het dashboard door en door naar voor op de veerpotten ... ik kom snel weer eens kijken :thumbup:

Ben nieuwsgierig hoe het stuurhuis past en of de chassispoten onveranderd zijn gebleven ??

@Arno: noteer in je agenda dat ik eind oktober een V10-meeting bij mij thuis organiseer. Iedereen is welkom en ik zal ook weer zorgen voor sate. En omdat het bij mij thuis is en ik dan geen zeurende garagehouders om me heen heb hangen, ook een biertje erbij in de plaats van die zoete energierommel. Overigens zijn de chassispoten tot nu toe onveranderd. Ik ben echter bang dat ook die aangepast moeten gaan worden omdat de spaghettislierten van de uitlaat in de weg komen te zitten. Maar dat is een detail voor later. Het stuurhuis past op dit moment niet dus daar moeten aanpassingen aan gedaan worden.

Begint er heel erg racy uit te zien...

Zal ik je voor volgend jaar alvast aanmelden voor de Belgian GT series ? <_<

Veel succes met verdere stappen, dat het vanaf nu snel vooruit gaat, kunnen we dat beest eens live meemaken.

@Frank: het geheel ziet er inderdaad racy uit maar ik ben geenszins van plan met de auto aan georganiseerde races deel te gaan nemen. Het is namelijk zo dat wij nogal ver van de bewoonde wereld wonen. Zo is de dichtbijzijnde supermarkt 17 km enkele reis. Dat is niet erg want dat is een keuze! Helaas komt het wel eens voor dat we tijdens het koken ontdekken dat we een bepaald ingrediënt missen. En daar heb ik die auto dan voor, om even snel op en neer te kunnen rijden.

Hoi Frank, Ik kan aardig inschatten wat er allemaal voor komt kijken en welke problemen je nog moet gaan oplossen..

Maar hoe komt het dat ik (en misschien nog wel een paar forum members) dit niet hadden kunnen bedenken en/of niet de technische kwaliteiten hebben om dit uit te werken en technisch te verwezenlijken (zou persoonlijk al erg opzien tegen het later aanbrengen van de binnenbekleding :schater: ).

Kortom, wat is jouw/jullie technische achtergrond/sleutel ervaring?

@Mohikaan: in het dagelijks leven ben ik vuilnisman. Een druk bestaan waarbij je wat vies werk niet moet schuwen. Regelmatig komt het voor dat de hydraulische pers van de wagen vastloopt (omdat een of andere onbenul weer iets raars in zijn kliko donderde) en dan moet je als de wiedeweerga zorgen dat de pers het weer doet. Daar heb ik mijn sleutelervaring van. In de jaarlijkse kampioenschappen hydraulische pers herstellen, zit ik steevast in de top tien! Maar dat terzijde.

Waarom jij dit niet kon bedenken? Op persoonlijke titel kan ik aangeven dat bij mij de beste ideeën opkomen als ik met een pot bier in mijn ene hand en met mijn leuter in mijn andere hand naar een goeie pornofilm zit te kijken (liefst met wat maten erbij). Wellicht dat je hier inspiratie uit kunt trekken...

Link naar reactie
in het dagelijks leven ben ik vuilnisman. Een druk bestaan waarbij je wat vies werk niet moet schuwen. Regelmatig komt het voor dat de hydraulische pers van de wagen vastloopt (omdat een of andere onbenul weer iets raars in zijn kliko donderde) en dan moet je als de wiedeweerga zorgen dat de pers het weer doet. Daar heb ik mijn sleutelervaring van. In de jaarlijkse kampioenschappen hydraulische pers herstellen, zit ik steevast in de top tien! Maar dat terzijde.

Waarom jij dit niet kon bedenken? Op persoonlijke titel kan ik aangeven dat bij mij de beste ideeën opkomen als ik met een pot bier in mijn ene hand en met mijn leuter in mijn andere hand naar een goeie pornofilm zit te kijken (liefst met wat maten erbij). Wellicht dat je hier inspiratie uit kunt trekken...

:schater::schater:

Link naar reactie
@Mohikaan: in het dagelijks leven ben ik vuilnisman.

Sorry dat ik het gevraagd heb

in mijn ene hand en met mijn leuter in mijn andere hand naar een goeie pornofilm zit te kijken (liefst met wat maten erbij).

Wat voor soort pornofilms zijn dat?

Link naar reactie
Wat voor soort pornofilms zijn dat?

over een uurtje is het vrijdag... :thumbup:

p.s. ik denk dat het DVD-tjes zijn die hij in de grevo klikos van zeeland vindt, dus dat zal redelijk ranzig zijn.

Link naar reactie
Waarom jij dit niet kon bedenken? Op persoonlijke titel kan ik aangeven dat bij mij de beste ideeën opkomen als ik met een pot bier in mijn ene hand en met mijn leuter in mijn andere hand (liefst met wat maten erbij). Wellicht dat je hier inspiratie uit kunt trekken...
Op zich wel een goed idee. Maar om dat nou bij het Hofbrauhaus midden in München te gaan doen was op zijn minst nogal genant :thumbup::schater:
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.