Ga naar inhoud

Per Knudsen


cfQP

Aanbevolen berichten

  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

.

.

.

.

.

De laatste foto's doen me denken aan de foto die in de originele folder van de Z3 coupe staat:

IMG_4903.JPG

Had ik eerder geweten dat ze ook zo te koop zijn, dan had ik me een hoop werk kunnen besparen!

Link naar reactie
Had ik eerder geweten dat ze ook zo te koop zijn, dan had ik me een hoop werk kunnen besparen!

Gewoon te bestellen. Is artikel nummer 41 00 8 400 029 (8920 EUR ex BTW, weegt trouwens 756 kilo)

NDc0NDJfcA==.png

We hadden het laatst over het gewicht van de motorkap, dat dat een mooie gewichtsbesparing zou zijn. Die weegt 27 kilo.

Link naar reactie

Frank, hier is de link naar de exploded views van je V10. hier staan alle onderdelengroepen voor de :thumbup: 5 V10

Als je weet wanneer (maand-jaar) je donor :ok: 5 gebouwd is, kun je specifiek voor die productie maand opzoeken. Ik weet niet of er veel technische veranderingen zijn geweest op de V10

we hadden het gisteren over gewichten, die staan er ook bij. Blokje ("short engine")

MTM1NzYwX3A=.png

175 kilo, kost € 16.500 tot €17.000 (ex BTW) :notok: (ter vergelijk je dubbel vanos straight six: 120 kilo/€4.500)

Dat geval met die twee "busjes" vooraan rechts bij je motor, waar je er een van miste, kan ik zo 123 niet vinden op de tekening.

Je schakelpook-dilemma kun je ook oplossen, koop gewoon deze module, is (zo te zien) puur electronisch.

MTQwNTQwX3A=.png

Link naar reactie

het verschil tussen scales en skills.

meestal vele kilo's. :thumbup:

En de plaats waar het is opgeslagen.

Skills zit meestal hoger, maar somige gooien met hun persoonlijkheid gewicht in de schaal. :thumbup:

Maar Frank je bent goed bezig.

Ik zal nog wel eens langs komen om een sneak preview te scoren.

Link naar reactie
Frank, ik hoorde vandaag dat jij eigenlijk alleen een versnellingsbak had gekocht waar toevallig ook een motorblok aan vast zat? Die versie was nog niet bekend.

Yangkie, deze versie klopt. Het verhaal luidt als volgt:

Ik had mijn automatenbak laten reviseren en tegelijk modificeren. In Lelystad bleek dit niet afdoende. Weer terug van het revisiebedrijf bleek er iets kleins - iets met een inwendige remband en wat veerdruk - aan de hand te zijn geweest. Op zich niets bijzonders, wel erg vervelend. In deze after-Lelystad-periode kwam ook mijn eerste idee weer opborrelen om een SMG-bak aan de motor te hangen. In een eerder stadium had ik dit idee laten varen omdat het nogal wat werk en inspanningen zou genereren, zo destileerde ik uit diverse gesprekken. Maar ik had niet een heel goed gevoel bij de automaat (naderhand bleek dit onterecht maar dat terzijde) en omdat ik er niet van hou om op één paard te wedden, ging ik toch weer op zoek naar een SMG. Uit eerdere pogingen wist ik dat die dingen niet voor het oprapen lagen, de goede althans. Op enig moment vond ik er een ergens in Duitsland, een 7 traps van de nieuwste generatie, met dubbele koppeling dus. En inderdaad, daar bleek nog een V10 aan vast te zitten. En toen dacht ik: als het inbouwen en werkend krijgen van een SMG zoveel werk genereert, hoeveel extra werk zal het dan zijn die V10 er in te lepelen. Dat kan toch nooit zoveel extra zijn? En dan is het wel uniek, toch? Alleen een SMG is ook maar een SMG, toch? En wat kost dat nou extra? Enfin, toen ik die Duitser voor de eerste keer aan de lijn had was eigenlijk de beslissing al genomen. Ik moest hem alleen nog zien te rechtvaardigen. Aan de andere kant; voor wie eigenlijk? De rest van het verhaal is geschiedenis!

En zo is Per Knudsen aan zijn avontuur begonnen.

Link naar reactie
Frank, hier is de link naar de exploded views van je V10. hier staan alle onderdelengroepen voor de :m: 5 V10

Als je weet wanneer (maand-jaar) je donor :m: 5 gebouwd is, kun je specifiek voor die productie maand opzoeken. Ik weet niet of er veel technische veranderingen zijn geweest op de V10

we hadden het gisteren over gewichten, die staan er ook bij. Blokje ("short engine")

MTM1NzYwX3A=.png

175 kilo, kost € 16.500 tot €17.000 (ex BTW) ;) (ter vergelijk je dubbel vanos straight six: 120 kilo/€4.500)

Dat geval met die twee "busjes" vooraan rechts bij je motor, waar je er een van miste, kan ik zo 123 niet vinden op de tekening.

Je schakelpook-dilemma kun je ook oplossen, koop gewoon deze module, is (zo te zien) puur electronisch.

MTQwNTQwX3A=.png

Hee Ruud, klasse. Die prijzen zijn niet mis, het betreft kale motoren dus echt zonder enig aanbouwdeel. Als je dat er allemaal bij moet kopen, dan kom je volgens mij aan de 30K of daar in de buurt. En dan heb je nog alleen maar een motor.

De V10 weegt 55 kg meer dan de L6. Valt me niet tegen. Krijg ik op het totaalgewicht van de auto makkelijk weggewerkt moet alleen heel goed nadenken hoe de juiste verdeling te realiseren.

Link naar reactie

Frank,

Het was mooi om te zien hoe dit project vordert. ben benieuwd of er ook nog kleingeld in de SMG bak blijkt te zitten ;)

En dat allemaal in Steenbergen :m:

Leuk om te zien dat er zoveel andere forummers waren BTW :m:

Link naar reactie

Frank, ik zie net dat die gasten van G-power een V10 in een E46 :m:3 hebben gepropt:

m3csl01_03.jpg

Die mannen zijn misschien wat behulpzamer dan de "vrienden" van Hartge, als je ze om tips vraagt (en plechtig beloofd terug te komen voor de dubbele compressor als de Z3 af is :thumbup: )

Link naar reactie

Dit geeft de burger weer moed, hoewel de e46 behoorlijk groter is. Duitsers blijven echter Duitsers en zullen niet zonder meer behulpzaam zijn, behalve als je de beurs opentrekt. Wellicht wel iets voor de software.

Link naar reactie
Duitsers blijven echter Duitsers en zullen niet zonder meer behulpzaam zijn, behalve als je de beurs opentrekt.
Hier moet ik je even afremmen Frank. De mannen van G power hebben mij vorig jaar zwaar gematst met mijn compressor. Door een menselijke fout <_< had die het begeven. Ze hebben alles onder coulance gemaakt ondanks dat er geen garantie meer op zat. Hij was weer als nieuw. Volgens mij kun je best een keer een poging ondernemen om een beetje hulp te vragen :thumbup: Anders wil ik je ook wel helpen :blink::schater:
Link naar reactie
Hier moet ik je even afremmen Frank.

Tja, dit is voor jou tenslotte de enige manier om me af te kunnen remmen.....

Maar niets is minder waar: Duitsers blijven Duitsers ook als ze hun garantieverplichtingen na moeten komen. Er is tenslotte 100000 km garantie op de compressor. Chapeau dat ze dat ook nakomen! Voor nieuwe zaken moet echt de beurs open.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.