Ga naar inhoud

Per Knudsen


cfQP

Aanbevolen berichten

31.3.2009

De 2.8 ligt eruit, er is geen weg terug (voor zover die er nog was).

qpzonder28.jpg

Ziet er sober uit zo zonder krachtbron in het vooronder. Hierna verwijderde ik nog de ASC-unit, de hoofdremcilinder, de voorpoten en de isolatie tegen het schutbord. Met andere woorden, alles, werkelijk alles is verwijderd. Dat moet ook want dat het passen, meten, slijpen, lassen, passen, meten, slijpen, lassen etc. etc. wordt is inmiddels wel duidelijk.

qpmetv10.jpg

De op de eerste foto letterlijk zichtbare tunnelvisie moeten we laten varen. Dit brok geweld vereist improvisatietalent en aanpakken. Niet helemaal zichtbaar is dat we links en rechts nog 1,5 cm over hebben dus eigenlijk is deze motor te klein (is er niet een 5.4?). Waar we nu achter komen is dat de uitlaatspruitstukken nog wel eens een flink struikelblok kunnen vormen. Deze lopen wat schuin naar buiten terwijl het chassis daar ter plaatse behoorlijk knijpt. Vermoedelijk moeten de verstevigingsschotten in het chassis worden verwijderd. Die zie je rechts onder de ASC-unit en links gespiegeld daarvan. Daarna moet uiteraard het chassis weer verstevigd worden. Ook spannend wordt het met de stuurstang want daar is geen plaats meer voor. Dat wordt dan of sturen fly-by-wire of geen stuur! Dan krijg je een winkelwagentje met 507 pk. Ook lachen.

Link naar reactie
  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

qpmetv10.jpg

Ook lachen.

OMG!! :m: Lachen?! dit gaat niet passen niet (zou onze fons zeggen). :mellow:

Ik kijk nu nog meer uit naar het V10-sate-treffen :(

Link naar reactie
31.3.2009

wordt dan of sturen fly-by-wire of geen stuur! Dan krijg je een winkelwagentje met 507 pk. Ook lachen.

Haha, geweldige teksten weer. :mellow: Ik ga vast een "Baby aan boord sticker" voor je kopen. :schater:

Link naar reactie
Ruud, kun jij voor mij die witte doek van de preview regelen voor de 11e ? Alvast bedankt.

hmmm, Rijswijk ligt niet op de route richting Steenbergen. Ik heb wel deze nog liggen:

1c.jpg

oh nee, een V8 is voor lutsers toch?

Alleen als je je hypotheek nog niet afbetaald hebt & geen 2nd generation forumcap hebt. :mellow:

Link naar reactie
Of misschien kan je d'r 2 cylinders afzagen, oh nee, een V8 is voor lutsers toch?

Misschien gewoon de motorkap langer maken+voorwielen wat naar voren als je toch drive-by-wire gaat? Dat hoort bij een sportieve BMW, hebben we zaterdag geleerd. En over de voorwielen kunnen aanraken vanuit de bestuurdersstoel heeftie niks gezegd.... :thumbup:

Link naar reactie
Is het niet makkelijker om er de neus van de :wave: 6 aan te lassen :thumbup: .

Dat zou de "originalo" look & feel van een Z3 V10 teniet doen... :m:

Link naar reactie

Het voordeel van een coupe is dat je die v10 natuurlijk ook achterin kunt plaatsen :unsure:

Link naar reactie

8.4.2009

Vandaag weer eens lekker bezig geweest met de QP. Wat een werk. Waar doe ik het eigenlijk voor? Nou om te beginnen voor deze dragstrip bij mij achter.

dragstrip.jpg

Kilometertje of 7 lang, (bijna) nooit controle. Daar moet toch wel een mooie 0-100 tijd weg te zetten zijn.

En natuurlijk omdat het een mooi avontuur is. De afgelopen dagen spendeerde ik al wat uurtjes aan de QP zodat deze er vanmorgen zo uitzag:

nogeenbeetjeenterieur.jpg

En toen ik vanmiddag om een uur of 1 wegging, zag het er zo uit:

compleetleeg.jpg

Echt compleet leeg. Nu kan het passen en meten en met name het slijpen pas goed beginnen. Want dat er een en ander aan de carrosserie moet gebeuren is inmiddels wel duidelijk. Gelukkig doe ik het niet voor niets want ik kwam nog een klein kapitaal tegen tijdens het slopen:

verdientmetslopen.jpg

Kan ik toch mooi een nieuwe uitlaatflensonderlegring van kopen!

Link naar reactie
beetje kijken naar een kaalgestripte carrosserie <_<

.

.

.

.

.

en een DIKKE V10 :thumbup:

.

.

.

.

.

Sate happen!! :ok:

De laatste foto's doen me denken aan de foto die in de originele folder van de Z3 coupe staat:

IMG_4903.JPG

(sorry voor de <_< foto, even snel een foto van de folder geschoten :blush: :foto: )

Link naar reactie

Holy Augurk nog aan toe Zeg...

Nou ben ikZelf Zo'n figuur dat dertig keer kijkt hoe iets wat ik uitelkaar ga halen weer inelkaar moet Zetten.

Meestal houd ik dat dan ook nog bij op papier en met foto's.

Maar als ik bovenstaande foto's Zie (tuureluurSmilie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.