Ga naar inhoud

Per Knudsen


cfQP

Aanbevolen berichten

alleen nog een probleempje...

"Idle speed is 4,000 rpm"... "It completes a distance of 500 kilometres before undergoing revision"... :kicking:

Valt nog mee, die van mij is na een retourtje Lelystad al toe aan een revisie...

Link naar reactie
  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

11.3.2009

Vandaag zou de QP weer het sleutelkot in gaan. Helaas bleek de automaat niet in zijn achteruit te blijven hangen (toch nog iets niet goed dus) en wordt aflevering in het sleutelkot uitgesteld tot zaterdag a.s.

Niet helemaal getreurd, want van de nood een deugd gemaakt en de kabelboom uit de knoop gehaald. Langzaam bekruipt ons het gevoel waar we aan begonnen zijn want volgens mij ligt er 2 km kabel op de grond in een wirwar van kabels waar je eng van wordt. Gelukkig blijven de anderen leden van het projectteam lachen en ze blijven het zonnig inzien.

Omdat Hartge wat ervaring heeft met het inlepelen van V10's heeft Lennard vandaag contact opgenomen met deze jongens. Arrogant en niet behulpzaam (behalve als je daar een kant en klaar exemplaar koopt en dat is nou net niet de bedoeling!) dus daar hoef ik niets van te verwachten.

Bij deze doe ik een oproep aan jullie voor wat hulp:

het schijnt dat er DVD's te koop zijn met alle electrische schema's van elke BMW. Zo'n DVD willen we graag hebben dus als iemand me kan tippen, dan graag.

Vandaag hebben we ook besloten, gezien de belangstelling die er voor het project heerst, een soort van open dag te organiseren. Gekozen is zaterdag 11 april. Ik zal er zometeen een apart topic voor openen dan kunnen we de belangstelling in kaart brengen.

Wordt vervolgd.

Bij deze voor iedereen allen gegevens voor de elctronica

http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/index.htm

Link naar reactie

Kwiepen, super :thumbup:<_<:wave: . Hartstikke bedankt!

Morgen hebben we bijeenkomst met het "kwajongensclubje" en gaan de taken verdeeld worden. Morgen ook gaat de QP de brug op en zal daar dan wel een tijd blijven hangen. Ik zal er voor zorgen dat er foto's gemaakt worden.

Link naar reactie

Niet te geloven... een site only for internet exploiter anno 2009. :thumbup: ik hoop maar dat ie bij jullie wel werkt.

Link naar reactie

14.3.2009

Automatenboeren zijn eigenlijk niet te vertrouwen. Die waar de QP staat was zaterdag in elk geval onbereikbaar dus kon ik de QP niet naar het sleutelkot vervoeren. Alweer niet!

We maakten een aanvang met de kabelboom en de bijbehorende computers. Ook (summier) een projectstrategie doorgesproken. Dé facto kwam het er op neer dat we wel zien waar we tegen aanlopen.

Nou, om te beginnen al hiertegen:

warboelr.jpg

Het schijnt allemaal te gaan passen!

Link naar reactie

19.3.2009

Yes, we've got him!

Het duurde even en het heeft wat voeten in de aarde gehad maar de QP is terug in het sleutelkot.

qpopambulance.jpg

klaarvoordestart.jpg

Wat is de QP laag!

foodbeverage.jpg

Even nog een hapje en een drankje en dan is het tijd om het laatste (trouwens ook het eerste) filmpje te maken van de jankende compressor zoals in de QP ingebouwd. Het filmpje laat ook zien dat de motor en de compressor optimaal draaien (straks handig voor de veiling...!)

filmpje: jankende compressor

Morgen om 9.00 uur start het V10-avontuur. YES.

Link naar reactie
Kon je besteller die aanhanger wel trekken :ph34r::schater:

Wel een fraaie combi zo :mellow:patser...

Ja, d'r kan zo langzamerhand wel zo'n sticker op met: Pas op met inhalen: long vehicle, of zoiets. :thumbup:

Link naar reactie

21.3.2009

Gisteren is het project daadwerkelijk gestart en hebben we een lange ruk gemaakt. Voorlopig blijft de QP hier hangen.

plekjevoordekomendetijd.jpg

De hele voorkant ligt eraf om overal makkelijk bij te kunnen. Met wat fantasie heeft de QP wel wat weg van een RR. Of het ziet eruit als een enorme schade. Voor beiden geldt dat het niet zo is. Gelukkig!

schaderr.jpg

Let ook op het subframe achter de bumper: dat is weg. Hiervoor moesten we de puntlassen doorboren. Links 6x en opmerkelijk genoeg rechts maar 1. Daarna 16 bouten los en het subframe kon eraf. Op deze manier kunnen we alle radiatoren en de complete airco-unit verwijderen. Levert veel gemak op bij het passen en meten omdat we de V10 er van voren in kunnen schuiven. Of eruit.

Na een lange dag heb je dit dan aan onderdelen. Lijkt niet zoveel, maar geloof me, het zijn heel wat bouten en moeren.

verwijderdeonderdelen.jpg

Op de achtergrond, onder een dekentje, ligt de V10. Als je die ziet, dan ben je alle viezigheid die in je nek valt en de kapotte vingers die je krijgt als je weer eens uitschiet omdat een moer onder een onmogelijke hoek veel te vast zit, snel vergeten. Op de voorgrond het subframe en een gedeelte van het nieuwe uitlaatsysteem met racekatalysator voor de 2.8.

Link naar reactie

Nice job. :blink:

Ik hoop dat je weet waar alles zat en dat je straks een berg met bouten en schroeven over hebt. :m:

en ik heb je volgens mij vandaag zien rijden philipsland richting steenbergen je moest voor mij wachten op de rontonde.

Ik werd bijna onverreden door zo,n brandstof slurpende monstertruck. ;)

Link naar reactie
Nice job. :blink:

Ik hoop dat je weet waar alles zat en dat je straks een berg met bouten en schroeven over hebt. :m:

en ik heb je volgens mij vandaag zien rijden philipsland richting steenbergen je moest voor mij wachten op de rontonde.

Ik werd bijna onverreden door zo,n brandstof slurpende monstertruck. ;)

Moest inderdaad ook aan jou denken toen ik bijna over die Z3 heen reed. Zo vaak zie je zie hier niet en zeker niet zo'n mooie. Gaaf truckje he, zo'n antikredietcrisisvehicle!

Link naar reactie
Frank!

Wat een vet project! :thumbup: Ben heel benieuwd naar het eind resultaat!

Succes ermee! :rambo: En kom waarschijnlijk wel even een kijkje nemen...!

Nee, niet waarschijnlijk: mannen die turbo's voor het ontbijt nemen zijn meer dan welkom. Ik zet je dus bij de lijst.

Overigens kun je je uitleven wat turbo's betreft want regelmatig hoor ik in het sleutelkot over vermogens van 800 pk praten en onlangs hoorde ik al 1200 pk voorbijkomen. Er wordt niet op een turbootje meer of minder gekeken daar!

Link naar reactie
Nee, niet waarschijnlijk: mannen die turbo's voor het ontbijt nemen zijn meer dan welkom. Ik zet je dus bij de lijst.

Overigens kun je je uitleven wat turbo's betreft want regelmatig hoor ik in het sleutelkot over vermogens van 800 pk praten en onlangs hoorde ik al 1200 pk voorbijkomen. Er wordt niet op een turbootje meer of minder gekeken daar!

Oke cool! :rambo: Dat klinkt goed!

Het is dan wel zo dat ik de afgelopen weken zonder Turbo rond rij.. :thumbup:.. en nee, het is niet de Z3... maar daar later meer over !

Link naar reactie
21.3.2009

Op de achtergrond, onder een dekentje, ligt de V10. Als je die ziet, dan ben je alle viezigheid die in je nek valt en de kapotte vingers die je krijgt als je weer eens uitschiet omdat een moer onder een onmogelijke hoek veel te vast zit, snel vergeten.

:schater: Ik kan het me goed voorstellen, die uitschieters, maar wat een bende aan onderdelen hebben jullie dalijk liggen... :thumbup:

Link naar reactie

25.3.2009

Gisteren verder gesleuteld aan de QP. Stuurhuis eronderuit, motorsteunen verwijderd, allerlei slangen en kabels losgekoppeld, bak losgemaakt en het complete uitlaatsysteem weggehaald.

compleetuitlaatsysteem.jpg

De uitlaat heeft sneller dan verwacht een nieuwe eigenaar: Fabian (van het forum) gaat naast zijn mod aan de inlaatzijde deze mod aan de uitlaatzijde aanbrengen. Ben benieuwd naar het resultaat want dat moet toch een flinke winst aan performance leveren, met name aan de motorkarakteristiek. Deze moet een stuk soepeler worden.

Ondertussen hangt de QP er enigszins triest bij:

motorklaarvoorliftoff.jpg

Na deze foto verwijderden we nog de motorkap. De motor (met de automaat) hangt nog met twee bouten aan de QP. Vandaag gaat alles eruit.

Link naar reactie

Jaja, een behoorlijk avontuur! :rolleyes:

Was een leuke sneak-preview gisterenavond Frank, ik hoop erbij te kunnen zijn de 11e, maar zal sowieso pas na mn werk kunnen zijn dan. En hopelijk zit dan ook de uitlaat er al op bij mij (even kijken hoe ik in mn tijdsplanning uitkom).

Jullie krijgen leuke dingen te zien de 11e :P

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.