Ga naar inhoud

Per Knudsen


cfQP

Aanbevolen berichten

  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat doet Per als hij niet aan zijn V10 werkt. Nou, dan bouwt hij aan zijn huis. Langzaamaan begint hij het zat te worden om hierin te wonen:

woonhuis.jpg

Tocht enigszins in de winter, ben er klaar mee.

Had Rogier het gisteren over wat koppel wat ie uit die Audi denkt te gaan trekken, moet ie hier eens naar komen kijken. Speciaal voor Ruud, de Komatsu:

komatsuvoorruud.jpg

En arbeid loont, een en ander wordt wel wat:

anderekant.jpg.

Het enige wat dit met de V10 te maken heeft, is dat dit de garage wordt waar de QP gestald gaat worden.

Link naar reactie
:wub: dat jij dat hieruit hebt weten te maken

.....

Jij bent toch echt de enige echte knutsel koning van dit forum :blink:

Frank is natuurlijk ook zo'n type die er gelijk zo'n Mega Bom Shelter onder gaat bouwen die drie nucelaire aanvallen overleeft. Is die uiteindelijk echt The only One. :blink:

Link naar reactie

10.7.2009 update uit het sleutelkot

De hele avond met een big smile rondgelopen. Eindelijk komt er schot in de zaak. De motorsteunen zijn uitgevogeld en gemaakt (chapeau voor Albin, ze zien er echt geweldig uit), het subframe zit weer onder de QP en is dusdanig aangepast dat het stuurhuis ook weer onder de auto kan/zit. We overleggen op dit moment of we beter uit de voeten kunnen met een stuurhuis van een 911 omdat die compacter is en met minder verdraaiing een grotere uitslag genereert. De beslissing hierover wordt verschoven naar komende maandag omdat met name ikzelf van mening ben dat het originele stuurhuis met alle aanpassingen uit de vorige operaties (verlengde spoorstangen om de opgekrikte spoorverbreding op te vangen) prima toe te passen valt.

Verder ligt er een splinternieuwe bakophanging klaar om de SMG bak aan de carrosserie te hangen. En dan komen er nog wat minor details zoals alles weer terugbouwen, gangbaar maken en wat spuit- en plaatwerk. Daarna is de mechanische aanpassing een feit!

Dan op weg naar de electronische aanpassing. Kan niet wachten. :o

NB. Ik liep zomaar even binnen bij de garage en had helaas geen camera bij me. Maar jongens, jullie kunnen me geloven als ik zeg dat de modificatie tot nu toe goed uitpakt. Volgende week foto's. Beloofd!

Link naar reactie
Speciaal voor Ruud, de Komatsu:

komatsuvoorruud.jpg

He, da's dezelfde Komatsu als bij de Autobahnbaustelle!! :)

We krijgen in september nog een garage/aanbouw achter onze huidige garage. Hoe snel ben je met zo'n ding van Zeeland tot in Beegden?? :o

NB. Ik liep zomaar even binnen bij de garage en had helaas geen camera bij me. Maar jongens, jullie kunnen me geloven als ik zeg dat de modificatie tot nu toe goed uitpakt. Volgende week foto's. Beloofd!

Onacceptabel. :thumbup: Misschien moet ik volgende week maar een keer een "zakelijk bezoek" aan Steenbergen/St Philipsland brengen, om even polshoogte te nemen.... :blink:

Link naar reactie
We overleggen op dit moment of we beter uit de voeten kunnen met een stuurhuis van een 911 omdat die compacter is en met minder verdraaiing een grotere uitslag genereert.
:o ik kan nou een heel betoog gaan houden over het feit dat je toch Porsche nodig hebt om die mecanoset rijdende te krijgen maar ik doe het niet...of wel...ah nee toch maar niet...of toch wel...ok even tot 10 tellen. Het gaat weer :schater:
Link naar reactie
Misschien moet ik volgende week maar een keer een "zakelijk bezoek" aan Steenbergen/St Philipsland brengen, om even polshoogte te nemen.... :blush:

Goed idee! Als je komende woensdag tijd hebt (om 16.00 is de metselaar naar huis), stel ik voor gelijk een vorkje te prikken in het Thoolse eetcafe Sixties. Haalt het niet bij het niveau van de schnellimbiss maar toch...

Als er nog meer belangstellenden zijn maken we er een ad hoc minimeeting van. :mellow: Ik hoor het graag.

Link naar reactie
10.7.2009 update uit het sleutelkot

Maar jongens, jullie kunnen me geloven als ik zeg dat de modificatie tot nu toe goed uitpakt. Volgende week foto's. Beloofd!

:blush: blijf dit topic toch met verbazing volgen :) gaat gewoon nog lukken ook! klasse Fraenk :mellow:

Link naar reactie
Goed idee! Als je komende woensdag tijd hebt (om 16.00 is de metselaar naar huis), stel ik voor gelijk een vorkje te prikken in het Thoolse eetcafe Sixties. Haalt het niet bij het niveau van de schnellimbiss maar toch...

Dat klinkt inderdaad erg goed. Alleen heb ik woensdag a.s. een meet met Navi-Frank ingepland om de coupe zijn :) onderstel te gaan geven. :mellow:

Haalt het niet bij het niveau van de schnellimbiss maar toch...

Die Schnellimbiß in Elmpt staat zowiezo in de planning voor de terugweg van Meilenwerk over twee weken :blush: ;)

Link naar reactie

korte update 13.7.2009

:sick: ik kan nou een heel betoog gaan houden over het feit dat je toch Porsche nodig hebt om die mecanoset rijdende te krijgen maar ik doe het niet...of wel...ah nee toch maar niet...of toch wel...ok even tot 10 tellen. Het gaat weer :schater:

Toch geen Porsche stuurhuis, daar kunnen we niets mee beginnen. Het idee ontstond omdat we een klein stuurhuis nodig hebben - en die van Porsche zijn klein wat dan weer het enige positieve is wat ik ervan zeggen kan - en het moet wel een goed en betrouwbaar ding zijn!

Na wat over en weer gebel heb ik besloten een custom made stuurhuis te laten maken. Hierbij kan het ventielblok totaal rechts geplaatst worden en zijn we vrij in de hoek van plaatsing van het stuurhuis. Nieuwe stuurstang met wat kniegewrichten en dan is het ruimteprobleem voor het überhaupt kunnen plaatsen van een stuurhuis in grote lijnen ook weer geregeld. De paar resterende minor details - zoals daar zijn het positioneren en plaatsen van het spul - zijn voor Albin.

Woodward powersteering voor de technonerds onder ons: check dit effe.

Link naar reactie

Mijn bek val elke keer weer open als ik dit draatje lees man o man wat een werk ,nu weet ik uit ervaring dat je voor elk probleem wel een oplossing weet maar dit is wel een mega mega mindy project.

Petje af hoor.

Op deze manier hebben ze bij Wanders ook geen last van de recessie, dus stuun je ook nog eens een goed doel. :sick:

Link naar reactie

korte update 17.7.2009

Hier de beloofde foto's:

V10%2017.6.2009%20002.jpg

Vooraanzicht van de nieuwe motorsteun. Kunstig gemaakt, ook omdat het positioneren en uitlijnen van die dikke V10 niet 1-2-3 gebeuren kan. Veel passen en meten. Dit is overigens de linkerkant gezien vanuit de bestuurderskant.

V10%2017.6.2009%20003.jpg

Detail van de rechterkant.

V10%2017.6.2009%20004.jpg

Van boven is goed te zien hoe de nieuwe steun er uitziet. Fraai werk.

P3170385.JPG

Op de eerste foto is het originele ventielenblok van het stuurhuis te zien. Dat zit behoorlijk in de weg. Laatst had ik het over een custom made stuurhuis van Woodward. Dit biedt de mogelijkheid om een los ventielenblok op een willekeurige plaats te positioneren. Op deze foto zie je dan ook duidelijk een los ventielenblok wat je met wat kniegewrichten waar je wilt in de stuurkolom kunt zetten.

HL%20installed.jpg

Je krijgt dan zoiets. Overigens ook een flink motortje dit. Ligt in het vooronder van een TVR.

(zojuist met hulp van Ruud dit item aangepast en @Ruud: dit keer gaf niet het netwerk er de brui aan maar bleek de batterij leeg. De telefoon gaat nu in de oplader en dan krijg je vanavond nog de aanvullende foto's. Je zult verrast zijn)

Wordt vervolgt.

Link naar reactie
met fotos? :thumbup:

Beetje 'imaginatie' gevraagd... :schater:

Link naar reactie
met fotos? :sick:

Frank gaat me straks even bellen voor een telefoon-tutorial "hoe link ik naar foto's die op Picassa staan". (ik hoop maar dat ie niet IE gebruikt als webbrowser :notok: )

Ik ben wel benieuwd naar de foto's! :unsure:

Link naar reactie

Zo dat ziet er erg gaaf uit mooi hoe de motorsteun gelast is,aan die las kan je zien dat het een vakman is.

Ben benieuwd hoe het lijkt met wat bodydelen.

Mac rules :unsure:

Link naar reactie

hij die ongeduldig is (en het gmail adres van Per weet) komt er ook zo wel achter....

.....

Edit: Frank heeft zojuist een snelcursus "linkjes vanuit Picasa plaatsen" met succes afgesloten. Foto's zijn onderweg....

Link naar reactie
Een V10 met vier kanalen in het uitlaatspruitstuk...? :unsure:
Dat was een tussenstap waar verder nooit over gesproken is. Van straight 6 via deze verzwegen V8 naar de huidige V10 :schater: .
Ben wel benieuwd wat dit is :sick:
Stuurbekrachtiging?
Link naar reactie

aanvullende update 17.7.2009

Wat eerder ging het niet helemaal soepel met de foto's (link), dat is nu rechtgezet. Daarop voortbordurend het volgende:

Ruud kon de motorsteun niet visueel plaatsen. Wellicht met onderstaande foto wel.

Foto0056.jpg

Duidelijk is te zien hoe de steun aan het blok bevestigd is. Let vooral ook op de spaghetti, dat is zo kwijlen. En vergeet vooral niet dat er aan de andere kant nog een zit.......

Net bij TopGear had Jeremy het over de impulssnelheid van een DB9 en dat die ver werd overtroffen door de warpspeed van een M6! Voor het gemak vermeld ik slechts de positieve kanten, dat terzijde.

Er moet veel, verdomd veel aangepast worden om alles te plaatsen. Deze foto geeft dat goed weer. Je gaat bijna denken dat er geen QP overblijft. Nou, je zou wel eens gelijk kunnen krijgen.

Foto0055.jpg

Je kijkt nu vanuit de grille in de cabine. Je ziet het goed: er is nagenoeg niets meer van over. Gaat dit nog goed komen? Wat opvalt zijn de buizen die je nu overal in de QP ziet. Aangebracht als basis voor een rolkooi maar inmiddels zo uitgebreid dat de carrosserie die van een buizenframe gaat benaderen. Het kan erger... Maandag zullen we meer weten want er is me toegezegd dat de QP maandag a.s. rollend op zijn wielen staat. Eerst zien, dan geloven maar er zit dus duidelijk een voorwaartse beweging in :unsure:

Let wel, de motor zal dan nog niet draaien. Er kan wel begonnen worden met het electronische gedeelte.

Nu heb ik van Ruud begrepen dat het plaatsen van een M-onderstel veel voordelen geeft. Na ampel beraad heb ik besloten ook een dergelijk onderstel te plaatsen.

Foto0057.jpg

Zoals je ziet ligt de hele aandrijflijn er onderuit. Dit maakt het monteren van het M-onderstel een stuk makkelijker. Met het M-onderstel komt de QP zeker 70 mm hoger te liggen en dat geeft een ongeloofelijke boost aan de comfortabiliteit!

Zonder gekheid: het monteren van de baksteun vergt ook de nodige aanpassingen. Hierom moest de aandrijflijn weg. Komt op zich goed uit want ook het dif moet grondig aangepakt, net als de steekassen. 507 pk's zijn geen kattepis en dat vraagt links en rechts wat versteviging. In dit project zijn dit details, maar geen onbelangrijke. Later meer hierover. Nu ik de achterremmen zo weer zie ben ik er weer mee in mijn sas.

@Bart: bedankt voor je feedback (link). Ook die Engelsen kunnen er wat van, laat dat duidelijk gezegd zijn!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.