Ga naar inhoud

Per Knudsen


cfQP

Aanbevolen berichten

  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Inderdaad zo warm wordt een v10 niet.

Grtz Ron

Ohohohoh, wat jammer dat dit straks bij mij niet meer te zien valt!

@Edwin: er komt geen hitteschild, daar is geen ruimte voor. Uiteraard moet er iets gebeuren anders smelt de boel. Er komt isolatietape - om elk uitlaatsegment gedraaid - die en de hitte tegenhoudt (althans dat hoop ik dan maar) en helaas ook het zicht op het estetische wegneemt.

Link naar reactie
erg bruut filmpje ;)

idd! :notworthy: Die gasten die erbij staan komen waarschijnlijk regelmatig zonder wenkbrauwen thuis vanwege die steekvlammen uit de uitlaat :drank:

Link naar reactie

update 20.10.2009

Een V10 is natuurlijk één ding. Het stallen ervan is een ander ding. Terwijl de ontwikkelingen wat betreft de uitlaat aan de ene kant gestaag verdergaan, wordt er aan de andere kant al keihard gewerkt om een goed plaatsje voor de QP te creëren.

Ook hier schuwt Per de ontwikkelingen niet want de garagevloer wordt gestort met zwarte beton welke over een paar weken geslepen wordt. Geen idee wat daar uitkomt maar het resultaat moet fenomenaal zijn (zei de leverancier met een vette smile nadat ik de opdracht getekend retour gaf...)!

En natuurlijk ligt er vloerverwarming in want de QP moet vertroeteld.

garagevloer%20aanbrengen.jpg

Link naar reactie
Ohohohoh, wat jammer dat dit straks bij mij niet meer te zien valt!

@Edwin: er komt geen hitteschild, daar is geen ruimte voor. Uiteraard moet er iets gebeuren anders smelt de boel. Er komt isolatietape - om elk uitlaatsegment gedraaid - die en de hitte tegenhoudt (althans dat hoop ik dan maar) en helaas ook het zicht op het estetische wegneemt.

Is het hitte schilt van een space shuttle geen optie , kan je er ook nog eens mee door de geluidsbarriere :notworthy:

Knap werk Frank het lijkt die kabelbos wel..

Link naar reactie
Is het hitte schilt van een space shuttle geen optie
Daar verliezen ze er weleens een paar van, dus die moeten 2e hands te vinden zijn :schater:

Geweldig mooi vlechtwerkje hoor. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet als ze allemaal aangesloten zijn!

Link naar reactie
update 20.10.2009

Ook hier schuwt Per de ontwikkelingen niet want de garagevloer wordt gestort met zwarte beton welke over een paar weken geslepen wordt. Geen idee wat daar uitkomt maar het resultaat moet fenomenaal zijn (zei de leverancier met een vette smile nadat ik de opdracht getekend retour gaf...)!

En natuurlijk ligt er vloerverwarming in want de QP moet vertroeteld.

Dat gaat een mooie vloer worden hoogglans opgepolijst. :notworthy: ,wij leven bij ons in huis op een gevlinderde betonvloer afgewerkt met een polymeer.

dsc01026jp.jpg

dsc01029ic.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Heb vandaag gestuurd in een splinternieuwe M3, dus met die nieuwe V8!

Mooi man!! :chick: Was het de "instapper" met 420pk, of de GTS met 450pk?? :rolleyes:

Link naar reactie
Ben bang dat het de instapper is. Eigenlijk maar een botsautootje dus, ik bedoel 420 pk, wat is dat nou helemaal?

Dat is vrij weinig.

In de TVR zitten er ook 420, op een auto van 1100kilo. Een paard moet 2,6 kilo meezeulen en daar heeft zo'n knol het best moeilijk mee.

Oeps, rekenfoutje. Ik dacht al; 2,6 is best redelijk, waarom komt dat apparaat dan niet voorruit?

Ik moet natuurlijk nog wel de rest meetellen; mijzelf, kratten pils, biefstukken, bierbommetjes, 5 literblikken pils, droge spaanse worsten, 50l fust pils, spareribs, draaidopflesjes pils en een rondborstige roodharige dame.

Dus dat ding weegt wel zo'n 2000 kilo. Dat is 4,7 kilo per fryske hynder en dat is flink behelpen.

Goed anticiperen en ver van te voren aangeven dat je over een half uur de snelweg op komt rijden.

Dikke drama's.

Link naar reactie

update 18.11.2009

Vandaag is de QP weer opgehaald, terug naar de garage.

18.11.2009%20014.JPG

En goed nieuws voor de criticasters onder ons:

- het elektronicaprobleem is opgelost: vandaag zijn een sleutel en de EWS besteld (origineel bij BMW) waarin de motorcode af fabriek wordt geprogrammeerd. In combinatie met het motormanagement, wat beenruimmodules, nog wat vage kastjes links en rechts, een start/stopknop en de originele kabelboom wordt het appeltje-eitje. Die kabelboom is inmiddels flink uitgedund. En dat scheelt weer gewicht!

- ook vandaag besteld de Kardanwelle. Deze wordt ingekort, gebalanceerd en voorzien van een nieuwe flens aan de differentieelkant. Voor intimi: aan de klokzijde.

- ook vandaag besteld, een zg. klok voor een M3 e92. Deze heeft twee ophangoren en een overbrenging van 3.62. Geschikt voor het monsterlijke vermogen van de V10.

En dat monsterlijke vermogen blijkt uit het volgende: de battle tussen

. Voor alle duidelijkheid: de auto die uit zicht verdwijnt is dus niet de e92.....

Er zijn nog wat filmpjes dat deze e30 het opneemt tegen onder ander een GT3, een Bugatti Veyron en een M5 supercharged 1000pk. Drie maal raden wat telkens het snelst is.

Beste jongens en meisjes, jullie begrijpen dat ik niet meer kan wachten tot die QP eindelijk, eindelijk weer eens rijdt. En ik dan ook eindelijk wat rijlessen kan gaan nemen! :surprise:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.