Ga naar inhoud

Xenon inkoopactie


Rubenz3

Aanbevolen berichten

Het is me nog steeds niet duidelijk hoe het zit met Xe in de koplampen voorzien van een H7 fitting.

Om te proberen het te begrijpen heb ik vanmiddag bij de Opel zo'n fitting gehaald, behalve dat daar een paar nokken van afgevijld moeten worden, is hij gelijk an de fittingen die in de coupe zitten. De Xenonlampen zijn niet "los" zoals de H7 maar daar zitten draden aan en passen dus nooit zo in die fitting. Ook in de koplamp zit geen passende vatting voor een H7 lamp.

Ik heb geprobeerd op het forum te zoeken, maar werd niet wijzer.

Wie legt het me in Jip en Janneke uit?

Wilko

Link naar reactie
  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kijk, jij begrijpt het helemaal Wilko. :thumbup: Precies mijn punt!!

Mijn idee is, om nu de opel fitting compleet uit te boren, zodat je alleen de fitting met gat hebt waar je de draden van de xenon doorheen kan laten lopen. Het lampje stop je dan los in de opel fitting en klem je vervolgens vast in de koplamp. Kan het helaas niet testen ATM omdat mijn setje voor garantie is opgestuurd. Zodra ik meer weet (volgende week, misschien de week daarop) laat ik jullie horen.

Onze forummer Aad heeft dit ook passend gemaakt, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe hij dit probleem heeft aangepakt.

Link naar reactie

Oke Danny,

Dan snap ik het dus wel!

Het uitboren van de H7 lamphouder is voor mij geen punt, dat kan ik tot op de micrometer laten doen.

Daarna de draden van de Xe lamp vanaf de voorzijde van de houder invoeren en de Xe fitting met hittebestendige lijm vastlijmen in de uitgeboorde opel fitting. Ik weet dan alleen niet zeker of de diepte die de Xe lamp in de koplamp steekt gelijk is aan origineel.

Dat ga ik dus niet doen. Ik denk dat de coupe niet meer zo lang bij ons blijft. ZZZZ lonkt. :thumbup:

Wilko

Link naar reactie

Daarna de draden van de Xe lamp vanaf de voorzijde van de houder invoeren

- Precies.

en de Xe fitting met hittebestendige lijm vastlijmen in de uitgeboorde opel fitting.

- Denk niet dat lijm nodig is, omdat het lampje gewoon tussen fitting en koplamp geklemd zit.

Ik weet dan alleen niet zeker of de diepte die de Xe lamp in de koplamp steekt gelijk is aan origineel.

- Neem ik aan van wel, omdat je normaal gesproken gewoon de h7 lamp in de fitting steekt.

Z4? Met xenon af fabriek!!! :thumbup:

Link naar reactie

Als de lamp zit vastgeklemd tussen de fitting en de koplamp, is de diepte ook meteen bepaalt.

Ik zal daar morgen eens naar kijken, dan is dat ook weer duidelijk.

Nu wachten tot dit draadje weer wordt opgepakt door een van de initiatiefnemers, ik weet nl. nog steeds geen prijs voor de H4-Bi-Xe sets.

Wilko

Link naar reactie
Toevallig net het setje gekregen. :D H7 voetje is net een slag dikker dan een normale H7 lamp. Zou dus de converter iets moeten afvlakken.

dsc01793kp0.jpg

Das wel vreemd. Hebben ze zich niet helemaal aan de standaard gehouden... Maar het zal niet zo vee schelen dat je je brandpunt verstierd toch?

Link naar reactie

Dus als ik het goed begrijp koop je voor een paar honderd euro lampjes die je vervolgens met knippen en plakken passend moet gaan plaatsen :thumbup:

Zat eerst nog te twijfelen of ik het nog zou doen, maar ben zo te lezen blij dat ik het niet gedaan heb...

Link naar reactie
Jij zal wel HB4/HB3 lampen hebben aan de leeftijd van je auto af te leiden............ is dus niet noodzakelijk :thumbup:

Gelukkig heb je het niet gedaan :P

H7, vorige had wel HB4 :nono:

Maar ik begrijpt het gewoon niet...als ik iets koop en het klopt niet dan ga je er toch mee terug en niet zelf lopen tobben?

Link naar reactie

Ik heb de xenon shop over dit probleem gemaild, en heel duidelijk erbij gezet dat dit absoluut GEEN HB4 of HB3 fitting is. Krijg je alsnog het antwoord dat het lijkt op een HB4 lamp en dat dan wel zou passen. :thumbup:

@ Ivo: Is niet echt knip en plak werk, de koplampen blijven onaangetast, en je hoeft alleen de adapter aan te passen. Als er in de toekomst een lamp kapot springt hoef je alleen een nieuwe adapter erbij te kopen, of met een beetje geluk kun je de oude nog herbruiken.

Link naar reactie

Joost, wanneer je nu H7 koplampen hebt, dus MET een adapter (goed kijken, want het lijkt sprekend op HB4) dan hoef je niks te slopen. Alleen deze handleiding volgen om de bestaande adapter voor de xenon geschikt te maken.

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=4395&hl=

Ik wil dit draadje weer snel oppakken, omdat ik ook graag een HB4 setje wil hebben. :foto: Wie gaat dit organiseren, of moet ik het overnemen?

Link naar reactie
Joost, wanneer je nu H7 koplampen hebt, dus MET een adapter (goed kijken, want het lijkt sprekend op HB4) dan hoef je niks te slopen. Alleen deze handleiding volgen om de bestaande adapter voor de xenon geschikt te maken.

Ik zie dit toch als slopen. Nou ja misschien netter zeggen: aanpassen waarbij het niet meer orgineel is.

Link naar reactie
Zojuist

-een setje Duo-Xe gekocht voor 150 euro incl reservelamp

-een setje H7-Xe gekocht voor 150 euro incl reservelamp

voor de snelle beslissers nog 3 sets H7 te koop, ik haal ze dan voor je op.

Wilko

Nee niet voor mij, moet HB4 hebben :newblush:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.